Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TD AAZ] Remont silnika po wymianie turbiny?

Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

[B4 1,9 TD AAZ] Remont silnika po wymianie turbiny?

Post autor: Żusto » 11 paź 2009, 23:47

Witam,
Niedawno w B4 1,9TD wymieniana była turbina (niby była już prawie zatarta - głośno wyła), po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu kilometrów auto zaczeło pobierać i spalać olej (ubytek i charakterystyczny smród - początkowo wydawało się że to tylko olej wylany na śilniku). Samochód trafił do tego samego mechanika który stwierdził za słabe sprężanie 20 bar, po rozebraniu stwierdził dodatkowo wżery na cylindrach.
Nie jestem właścicielem tego auta i nie mogę podać więcej informacji, ale mam ogromne wrażenie że ten mechanik jest naciągaczem. Z tego co sie dowiedziałem to mechanik stwierdził, iż po wymianie turbiny i filtra powietrza silnik dostał więcej powietrza i dopiero teraz ukazało sie jego zużycie.

Naprawa - remont generalny silnika, ale czy warto? Cała ta historia wydaje mi się szokująca, remont turbiny kosztował 1500zł.
Doradzcie czy warto zostawić samochów w tym warsztacie.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 11 paź 2009, 23:50

osobiście bym go zabrał wydaje mi się, że coś za dużo ten Pan chce...
kolega Spiczi robił remont całego silnika i wyszło go chyba 1,5tys. zł.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 11 paź 2009, 23:51

1500za remont turbiny :shock: :?: przecież za tyle to cały silnik kupi i jeszcze nim pojeźdi

Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

Post autor: Żusto » 12 paź 2009, 00:04

Nie wiem ile będzie chciał ten mechanik za remont ale sądze że być może mniej niż ten, który jeszcze nic do niego nie zaglądał.
Interesuje mnie ten splot wydarzeń, czy to możliwe że po wymianie turbiny zaczął brać w takich ilościach olej.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 12 paź 2009, 00:14

Kto regenerował to turbo? Jest jakiś paragon gwarancja na 1,5tys zł. Ile wcześniej bralo oleju? Bo jak turbo było kaput to musiał ssac olej.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 paź 2009, 00:20

cos mi tu nie gra. Niby po zalozeniu sprawnej regenerowanej turbiny zaczal wciagac olej, a mechanik twierdzi ze to temu ze turbo teraz dziala i dmucha powietrze dzieki czemu paliwko sie lepiej spala, obłęd.... Ja bym te turbo przejrzal dokladnie, bo bardzo czesto sie zdarza, ze po regeneracji puszcza olej w wydech [strona goraca] jak i po stronie kompresji [zimna]... Jesli masz w bloku takie duze ubytki na gladziach cylindrow, neich ci on je pokaze...

Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

Post autor: Żusto » 12 paź 2009, 00:30

Niewiele wiem w tej chwili, ale oleju raczej nie brała a napewno nie w takich ilościach. Turbina była chyba regenerowana w innym zakładzie. Gwarancja miała być niby na pół roku, ale mechanik twierdzi że to dwie oddzielne naprawy. To nie jest moje auto i sam niewiele wiem na ten temat. Jutro będe znał wiecej szczegółów po osobistej wizycie w tym warsztacie.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 paź 2009, 00:32

jesli przed wymiana turba nie zarl oleju, to niech wyciagnie dmuchawke i obluka czy nie jest zazygana od strony wydechu olejem.. Powiedz mi czy auto kopcilo na siwo/bialo po wymianie turbiny?

Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

Post autor: Żusto » 12 paź 2009, 00:35

Tak, zaczynało kopcić po paru minutach po odpaleniu.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 12 paź 2009, 01:49

Żusto pisze:Tak, zaczynało kopcić po paru minutach po odpaleniu.
no to na 99%
mrozoo pisze:jest zazygana od strony wydechu olejem
za 1500zł taką turbinę to KOSZMAR :-?

myśle, że regeneracja była mało fachowo zrobiona... albo mechanik niechlujnie założył węże olejowe przy turbinie... zobacz nad i pod turbiną czy nie cieknie olej...

a co do szczelności silnika i potencjalnie przedmuchów to jest tak zwany "test korkiem od oleju" :mrgreen: :mrgreen:
odkręcasz korek na pokrywie zaworów na włączonym silniku:
-jeśli silnie wyskakuje wydmuchiwany to raczej przedmuchy w silniku..
-jeśli po dodaniu gazu korek się przysysa to nie jest najgorzej
-jeśli bardzo pluje olejem to raczej sa duże przedmuchy

<ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 paź 2009, 09:28

Z tymi regenerowanymi turbinami tak to niestety często jest :-( Ciężko trafić na zakład który regeneracje przeprowadzi fachowo. Często niestety bywa tak że po regeneracji turbo jest w gorszym stanie niż przed. Ale 1500 za regeneracje tu już lekka przesada.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2009, 10:22 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 paź 2009, 10:15

Żusto pisze:Tak, zaczynało kopcić po paru minutach po odpaleniu.
to masz winowajce i zostawcie silnik w spokoju...

Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

Post autor: Żusto » 12 paź 2009, 10:41

A co z niskim ciśnieniem sprężania? 20 bar to chyba za mało jak na ten silnik?

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 12 paź 2009, 10:44

Labiel pisze:Ale 1500 za regeneracje tu już lekka przesada
u mnie w Łodzi jest firma http://www.autobanit.eu/ gdzie kolega kupił regenerowaną turbinę do Laguny II za własnie 1500. Dali mu gwarancje nie pamiętam jaką ale na kilometry i ileś tam miesięcy - całkiem rozsądnie...
Swoja droga to polecam mimo wszystko - bardzo profesjonalny zakład...
Turbiny od nich wyglądają jak nowe...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 paź 2009, 10:47

Żusto pisze:A co z niskim ciśnieniem sprężania? 20 bar to chyba za mało jak na ten silnik?
No oczywiscie to jest za malo, bo dobre minimum to 28bar, ale jesli chodzil , normalnie palil, jako takie spalanie mial, to smiem watpic ze mekanik naciaga was....
Ja za 1500zl turbiny starej generacji nigdy bym nie regenerowal [ WG ], juz lepiej sie rozejrzec i kupic uzywke, albo dolozyc pare zł i nowke sztuka....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl