Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] Rosnąca temperatura, akumulator rozładowany

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

[2.0 ABT LPG] Rosnąca temperatura, akumulator rozładowany

Post autor: marola34 » 15 paź 2009, 23:28

Mam problem.... Chciałem odpalić moją 80 ale akumlator nie zadziałał. Z pomocą sasiada który pożyczył pradu na przewodach odpaliłem lecz po przejechaniu 20 km po zgaszeniu silnika akumulator znowu nie zadziałał. Po sprawdzeniu klem i przewodów dokręciłem masę i znowu odpaliłem auto z przewodów. Podładowałem na włączonym silniku akumulator, wyłączyłem po ok godz silnik, i znowu spróbowałem odpalić - odpalił bez problemu. Dałem troche obrotów, przytrzymałem i po ok paru minut temperatura skoczyła na 120 C, zagotowała się woda w zbiorniku aż poszła para... Zgasiłem silnik, po ostudzeniu spróbowałem odpalić, PONOWNIE akumulator nie rusza. W czym jest problem, czy to alternator, jego regulator ( szczotki ) czy coś innego. Proszę o podpowiedź
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 12:39 przez marola34, łącznie zmieniany 2 razy.

szmigial
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2007, 00:18

Post autor: szmigial » 15 paź 2009, 23:57

Pierwsze co ja bym uczynił to naładował akumulator przy użyciu prostownika ;-)

Jeśli się zagotował, to będzie potrzebne więcej szczegółów (choćby czy chodzi wentylator na chłodnicy :mrgreen: )

Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

Post autor: marola34 » 16 paź 2009, 00:11

wentylator chodził na chłodnicy bez problemu.

[ Dodano: 2009-10-16, 00:24 ]
dodam że kontrolka ładowania przy przekręceniu stacyjki zapala się i gaśnie, czyli wg mnie nie sygnalizuje braku ładowania

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 16 paź 2009, 08:06

A przy jakiej temperaturze Ci się włączył? Powinien przy ok. 92-95 stopniach. Jeżeli dopiero przy 100 albo więcej to do wymiany czujnik przy chłodnicy i termostat.

P.S. A przykładałeś rękę chcąc sprawdzić czy wentylator faktycznie chłodzi? Bo może za wolno się kręci?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 paź 2009, 08:45

Musisz sprawdzić czy alternator ładuje. Jeśli nie wiesz jak to zrobić poczytaj tu: :arrow: https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 16 paź 2009, 09:26

Pasek klinowy sprawdz dla pewnosci, moze ci sie slizga bo jest zle napiety, stąd złe ładowanie. Stąd i temp łapie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 paź 2009, 09:29

Czy w trakcie chodzenia silnika świeci ci się kontrolka od ładowania? Nie można oczywiście wykluczyć tego iż akumulator się "skończył" i może mieć zwarcie między celami co powoduje iż momentalnie się rozładowuje.

I oczywiście popraw temat.

Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

Post autor: marola34 » 16 paź 2009, 10:43

ok dzisiaj ładuje akumulator na prostowniku, sprawdze ładowanie alternatora miernikiem, pasek czy nie poluzowany, a jeżeli chodzi o wentylator to przykładałem rękę do chłodnicy i była chłodna więc wiatraki kręcą ok ;-) Teraz sobie przypominam że jak robiłem przegląd to pracownik stacji (znajomy ) aby zmniejszyć emisję spalin na mikserze od instalacji LPG przekręcił śrubą do regulacji ustawił mniejsze spaliny ale od tego momentu temperatura mi rośnie nie do 90 C tylko np do 110-120, może padł właśnie czujnik temperatury i termostat.
Jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania to przy zapalonym silniku nie świeci, akumulator nie jest znowu taki stary ma ok. roku.

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 16 paź 2009, 18:10

Zrób tak jak pisał kolega wyżej. Sprawdź czy alternator ładuje zarówno z najmniejszym oporem jak i z największym czyli światła itp.itd. jak kiepsko będzie ładował to przede wszystkim pasek czy dobrze napięty :-) wiesz jak sprawdzić napięcie paska?

Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

Post autor: marola34 » 16 paź 2009, 22:49

proszę o podpowiedź z tym paskiem

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 17 paź 2009, 08:21

"Napięcie paska, o ile nie jest on zabudowany, jak ma miejsce przy nowszych silnikach, możemy sprawdzić sami, naciskając palcem w połowie największej odległości pomiędzy kołami pasowymi. Pasek jest prawidłowo naciągnięty, jeżeli ugina się o 5 do 15 mm."

Lub inna szkoła:

Łapiesz pasek w miejscu gdzie jest największa odległość między kołami pasowymi i próbujesz go obrócić wokół jego osi. Nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie. Ale chodzi o to żebyś nie mógł paska obrócić dalej niż do połowy. Jeżeli nie jasno napisałem daj znać to spróbuje zilustrować :-)

Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

Post autor: marola34 » 17 paź 2009, 15:05

ok , rozumiem nie ma problemu , dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 20 paź 2009, 13:54

Napisz czy wsio już działa i czy to na pewno była wina paska :-)

Awatar użytkownika
marola34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 23:17

Post autor: marola34 » 31 paź 2009, 07:15

Witam po długiej przerwie odpowiadam wada usunięta dzięki za pomoc akumulator do wymiany, zmiana klemy z dociskiem masy, termostat dał ciała..... <ok>
Jeszcze raz dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl