[2.0 ABT LPG] Rosnąca temperatura, akumulator rozładowany
[2.0 ABT LPG] Rosnąca temperatura, akumulator rozładowany
Mam problem.... Chciałem odpalić moją 80 ale akumlator nie zadziałał. Z pomocą sasiada który pożyczył pradu na przewodach odpaliłem lecz po przejechaniu 20 km po zgaszeniu silnika akumulator znowu nie zadziałał. Po sprawdzeniu klem i przewodów dokręciłem masę i znowu odpaliłem auto z przewodów. Podładowałem na włączonym silniku akumulator, wyłączyłem po ok godz silnik, i znowu spróbowałem odpalić - odpalił bez problemu. Dałem troche obrotów, przytrzymałem i po ok paru minut temperatura skoczyła na 120 C, zagotowała się woda w zbiorniku aż poszła para... Zgasiłem silnik, po ostudzeniu spróbowałem odpalić, PONOWNIE akumulator nie rusza. W czym jest problem, czy to alternator, jego regulator ( szczotki ) czy coś innego. Proszę o podpowiedź
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 12:39 przez marola34, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									
						Musisz sprawdzić czy alternator ładuje. Jeśli nie wiesz jak to zrobić poczytaj tu:  
 https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
			
			
									
									
						- percevalle
 - Audi 80 Klub

 - Posty: 768
 - Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
 - Lokalizacja: zamość/lubelskie
 
- Motostacja pl
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6966
 - Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
 - Imię: Motostacja PL
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
ok dzisiaj ładuje akumulator na prostowniku, sprawdze ładowanie alternatora miernikiem, pasek czy nie poluzowany, a jeżeli chodzi o wentylator to przykładałem rękę do chłodnicy i była chłodna więc wiatraki kręcą ok  
  Teraz sobie przypominam że jak robiłem przegląd to pracownik stacji (znajomy ) aby zmniejszyć emisję spalin na mikserze od instalacji LPG przekręcił śrubą do regulacji ustawił mniejsze spaliny ale od tego momentu temperatura mi rośnie nie do 90 C tylko np do 110-120, może padł właśnie czujnik temperatury i termostat.
Jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania to przy zapalonym silniku nie świeci, akumulator nie jest znowu taki stary ma ok. roku.
			
			
									
									
						Jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania to przy zapalonym silniku nie świeci, akumulator nie jest znowu taki stary ma ok. roku.
"Napięcie paska, o ile nie jest on zabudowany, jak ma miejsce przy nowszych silnikach, możemy sprawdzić sami, naciskając palcem w połowie największej odległości pomiędzy kołami pasowymi. Pasek jest prawidłowo naciągnięty, jeżeli ugina się o 5 do 15 mm."
Lub inna szkoła:
Łapiesz pasek w miejscu gdzie jest największa odległość między kołami pasowymi i próbujesz go obrócić wokół jego osi. Nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie. Ale chodzi o to żebyś nie mógł paska obrócić dalej niż do połowy. Jeżeli nie jasno napisałem daj znać to spróbuje zilustrować
			
			
									
									
						Lub inna szkoła:
Łapiesz pasek w miejscu gdzie jest największa odległość między kołami pasowymi i próbujesz go obrócić wokół jego osi. Nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie. Ale chodzi o to żebyś nie mógł paska obrócić dalej niż do połowy. Jeżeli nie jasno napisałem daj znać to spróbuje zilustrować
							









