witam jestem nowym użytkownikiem, posiadam audi 80 b4 ABT! Moj problem jest troszkę z mojej winy, ponieważ uparłem się na wymianę tzw "Big bena" na obrotek. Postaram sie opisac wszystko dokładnie. Zacząłem od sciągnięcia z netu instrukcji montażu, która wydawała mi sie prosta, ale w rzeczywistości już tak kolorowo nie było. podczas odpinania zegarów uszkodziłem płytkę no i niestety poniosłem dodatkowe koszty używanych zegarów, ale to tak na marginesie W zamówionych zegarach wymieniłem tylko obudowę, ponieważ była lekko uszkodzona i pełen nadziei poszedłem montować zegary. po przekreceniu zapłonu nie działały kontrolki, a po odpaleniu autka nie działał obrotek i co gorsza zaczął mi się rozładowywac akumulator-czyli nie było ładowania Obrotek nieraz zaskakuje po klepnieciu w obudowę i wtedy jest ok, ale sami rozumiecie ile tak można. podejrzewam że naruszyłem jakieś kabelki podczas mocowania sie z wtyczkami i gdzieś coś nie styka. Tylko gdzie mam szukac.Prosze o pomoc...
Zapoznaj się proszę z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
[80B4 2.o ABT]alternator nie ładuje po rezaniu obrotka
[80B4 2.o ABT]alternator nie ładuje po rezaniu obrotka
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, 15:05 przez stafu3, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moim zdaniem winą Twoich problemów będzie to że nie świeci kontrolka od ładowania. O ile się nie mylę to właśnie działająca kontrolka jest w obwodzie tak aby wzbudzała ładowanie w alternatorze. Oczywiście moge się mylić ale nie widzę tutaj innego wyjaśnienia. Weź posprawdzaj dokładnie czy w tym liczniku nie ma gdzieś poprzepalanych ścieżek bądź zimnych lutów. Sam kiedyś też rezałem obrotek do swoje ABT ale takich cyrów nie mialem. Podejrzewam winę w zegarach i w nich szukaj problemów zaczynając jak wspomniałem od zimnych lutów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na jasne że się da sprawdzić, trzeba posiadać najlepiej uniwersalny miernik i użyć go w trybie omomierza. Poniżej zamieszczam gdzie mają być przejścia w dwóch widokach (od tyłu i od przodu - do wyboru do koloru ). Należy sprawdzić czy diod przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku - na mierniku jest symbol diody ->I- do ich sprawdzania. Sprawdź też czy nie spalił się żaden bezpiecznik.stafu3 pisze:może jest jakiś sposób by sprawdzić obwód za pomocą jakiegoś miernika czy coś....wiecie coś o tym?
Miejsca gdzie idzie plus zasilający większość kontrolek i wskaźniki.
Tutaj miejsca gdzie są ścieżki i wyjścia sygnału dla kontrolki alternatora.
Podejrzewam że prawdopodobnie plus nie dociera we właściwe miejsca. Sprawdź jeszcze żaróweczki w licznik bo często złomiarze okradają liczniki z dobrych żarówek.