[Audi B4 ALL] Przełacznik ABS - podłącznie - działanie
[Audi B4 ALL] Przełacznik ABS - podłącznie - działanie
Witam, zakupiłem przełącznik ABS i mam pytanie/prośbę. Czy ktoś mógłby mi wlepić zdjęcia włączonego i wyłączonego ABS, jak to wygląda i jak sygnalizuje, że przycisk jest aktywny, bądź nie. No i jeżeli to możliwe to podłączenie tego przycisku, tzn gdzie są piny odpowiedzialne za oświetlenie przycisku no i gdzie są piny odpowiedzialne za włączanie/rozłączanie. Nie mam u siebie ABS, ale chcę go wykorzystać do innych celów Z góry wszystkim aktywnym dziękuję
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
bob232, chyba chodzi o przekaźnik pod półką nad nogami kierowcy. Nie zgłębiałem tematu czy on występuje w autach bez wyłącznika... Może zamiast niego jest tam jakaś blaszka która łączy obwody?... Wg hamerykańskich schematów ma numer #22 - zaznaczyłem go na schemacie:
Link
[ Dodano: 2009-11-28, 18:38 ]
Niektórzy robią permanentny wyłącznik ABS na którym dodatkowo świeci się trójkącik gdy jest załączony. Normalny wyłącznik wyłącza ABS do czasu wyłączenia i włączenia zapłonu. Ori wyłącznik od ABS wraca na pierwotną pozycję po wciśnięciu (tak jak klawisze na klawiaturze komputera), rozwiązanie o którym pisałem na początku opiera się na użyciu wyłącznika np. od podgrzewania szyb, św. przeciwmgielnych i podłączanie go pod bezpiecznik ABS by odciąć mu zasilanie. Tylko nie wiem czy wyżej wymieniony wyłącznik może rozłączać obwód gdy jest wciśnięty?
[ Dodano: 2009-11-28, 19:27 ]
Dobra już zgłębiłem temat i ten oryginalny przekaźnik o którym wspomniałem w pierwszej części mojej wiadomości zawiera układ elektroniczny współpracujący z oryginalnym wyłącznikiem ABS. Zawiera on układ elektroniczny który wyłącz zasilanie dla pompy ABS (zacisk nr. 3 pompy, przewód czarno-niebieski) i na sterowniku ABS (zacisk nr. 1,, przewód też czarno-niebieski). Ww. obwody są odcinane gdy zostanie podany na chwilę plus na zacisk 8 tego "ABS COMB RELEY" i ponownie włączany gdy użyje się przycisku ponownie. "ABS COMB RELEY" wie też kiedy wyłączany jest zapłon bo zapewne wtedy przestaje dostawać plus (służący także do podświetlania przycisku) na zacisku nr. 5. Więc ten "ABS COMB RELEY" jest to sprytne urządzenie ale można go zastąpić.
Link
[ Dodano: 2009-11-28, 18:38 ]
Niektórzy robią permanentny wyłącznik ABS na którym dodatkowo świeci się trójkącik gdy jest załączony. Normalny wyłącznik wyłącza ABS do czasu wyłączenia i włączenia zapłonu. Ori wyłącznik od ABS wraca na pierwotną pozycję po wciśnięciu (tak jak klawisze na klawiaturze komputera), rozwiązanie o którym pisałem na początku opiera się na użyciu wyłącznika np. od podgrzewania szyb, św. przeciwmgielnych i podłączanie go pod bezpiecznik ABS by odciąć mu zasilanie. Tylko nie wiem czy wyżej wymieniony wyłącznik może rozłączać obwód gdy jest wciśnięty?
[ Dodano: 2009-11-28, 19:27 ]
Dobra już zgłębiłem temat i ten oryginalny przekaźnik o którym wspomniałem w pierwszej części mojej wiadomości zawiera układ elektroniczny współpracujący z oryginalnym wyłącznikiem ABS. Zawiera on układ elektroniczny który wyłącz zasilanie dla pompy ABS (zacisk nr. 3 pompy, przewód czarno-niebieski) i na sterowniku ABS (zacisk nr. 1,, przewód też czarno-niebieski). Ww. obwody są odcinane gdy zostanie podany na chwilę plus na zacisk 8 tego "ABS COMB RELEY" i ponownie włączany gdy użyje się przycisku ponownie. "ABS COMB RELEY" wie też kiedy wyłączany jest zapłon bo zapewne wtedy przestaje dostawać plus (służący także do podświetlania przycisku) na zacisku nr. 5. Więc ten "ABS COMB RELEY" jest to sprytne urządzenie ale można go zastąpić.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 12:54 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie chodziło Ci o pin 5? Zdjęcie jest trochę marnej jakości ale patrząc z dołu do góry piny we włączniku są oznaczone 1, 2, 5 i 6.klepa pisze:Kolego a powiedz mi co to jest za ustroistwo takie małe łaczy się to z wlącznikiem ABS za pomocą pina nr 6?
6-tka łączy się z tym przekaźnikiem ABSu a 5 tka z bezpiecznikiem (fuse) nr 31 (na innych schematach przekaźnik nr. 12) oraz z przekaźnikiem ABS - prawdopodobnie jest to zasilanie.
tak własnie chodzi mi o nr 5 to jest bezpiecznik w skrzynce pod maska?
Właśnie przymierzam się do wstawienia odłączanego ABS-u bo mam EDS w audi i czasem jest on denerwujący bo przy mocniejszym ruszeniu na światłach kiedy zerwie Kola to się włącza i spowalnia mnie i dlatego chciałbym wstawić takowy przełącznik.
Właśnie przymierzam się do wstawienia odłączanego ABS-u bo mam EDS w audi i czasem jest on denerwujący bo przy mocniejszym ruszeniu na światłach kiedy zerwie Kola to się włącza i spowalnia mnie i dlatego chciałbym wstawić takowy przełącznik.