bob232, chyba chodzi o przekaźnik pod półką nad nogami kierowcy. Nie zgłębiałem tematu czy on występuje w autach bez wyłącznika... Może zamiast niego jest tam jakaś blaszka która łączy obwody?... Wg hamerykańskich schematów ma numer #22 - zaznaczyłem go na schemacie:
Link
[ Dodano: 2009-11-28, 18:38 ]
Niektórzy robią permanentny wyłącznik ABS na którym dodatkowo świeci się trójkącik gdy jest załączony. Normalny wyłącznik wyłącza ABS do czasu wyłączenia i włączenia zapłonu. Ori wyłącznik od ABS wraca na pierwotną pozycję po wciśnięciu (tak jak klawisze na klawiaturze komputera), rozwiązanie o którym pisałem na początku opiera się na użyciu wyłącznika np. od podgrzewania szyb, św. przeciwmgielnych i podłączanie go pod bezpiecznik ABS by odciąć mu zasilanie. Tylko nie wiem czy wyżej wymieniony wyłącznik może rozłączać obwód gdy jest wciśnięty?
[ Dodano: 2009-11-28, 19:27 ]
Dobra już zgłębiłem temat i ten oryginalny przekaźnik o którym wspomniałem w pierwszej części mojej wiadomości zawiera układ elektroniczny współpracujący z oryginalnym wyłącznikiem ABS. Zawiera on układ elektroniczny który wyłącz zasilanie dla pompy ABS (zacisk nr. 3 pompy, przewód czarno-niebieski) i na sterowniku ABS (zacisk nr. 1,, przewód też czarno-niebieski). Ww. obwody są odcinane gdy zostanie podany na chwilę plus na zacisk 8 tego "ABS COMB RELEY" i ponownie włączany gdy użyje się przycisku ponownie. "ABS COMB RELEY" wie też kiedy wyłączany jest zapłon bo zapewne wtedy przestaje dostawać plus (służący także do podświetlania przycisku) na zacisku nr. 5. Więc ten "ABS COMB RELEY" jest to sprytne urządzenie ale można go zastąpić.