Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 AAZ] Odłączenie obrotomierza

ODPOWIEDZ
Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

[B4 1,9 AAZ] Odłączenie obrotomierza

Post autor: Dario152 » 19 paź 2009, 21:21

Wszyscy po zmianie zegarów z benzyny do diesla pytają jak wyregulować obrotomierz, a ja jestem chyba dziwak i chcę odwrotnie .Ja chcę obrotomierz odłaczyć tylko jak to zrobić. Zapytacie dlaczego ? ,ano dlatego ze CBradio które zamontowalem mimo filtrów które posiada jest zakłocane sygnałem na obrotomierz . Jak to się uaktywnia ? - Po uruchomieniu wskazówka jest na 7 tyś i narazie jest Ok ,ale jak dodam gazu wskazówka idzie na maksa i po chwili w CB radiu słychać pulsacyjne a później stałe buczenie. Przed wymiana zegarów tego nie było ,ale i obrotomierz też nie działał.

Jak odłączyć obrotomierz.?

Darek
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 21:41 przez Dario152, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2009, 21:30

A może poprostu zakłocenia idą z alternatora. W td obrotek bierze sygnal z alternaotra. Skoro obrotek po odpaleniu auta jest na 7 tys to pewnie jest z benzyny. W centrum masz opis jak go skalibrować. A co do zakłocen, to przyjrzyj sie alternatorowi. A CB podepnij prosto pod aku.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 paź 2009, 21:30

Są trzy w miarę mało inwazyjne opcje jeśli chcesz zostawić obrotomierz na miejscu.
1. Ucięcie odpowiednich kabli w żółtej wtyczce ale odetniesz tylko sygnał, zasilanie musi zostać ponieważ służy ono do zasilania innych rzeczy.
2. Wylutowie styków z płyty liczników łączących ją z obrotomierzem.
3. Odłączenie od alternatora przewody sygnałowego dla obrotomierza, ale nie jestem jak dokładnie idzie sygnał z alternatora.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2009, 21:40

W silnikach diesla w b3 w alternatorze jest styk "W" i na niego jest zapiny kabel idący do obrotka. Jednak odpięcie go nie jest dobrym pomyslem, bo predkośc obrotwa silnika jest brana pod uwage np w dyniamicznej kontroli ciśnienia oleju i jak odepniemy kabel zaraz przy alternatorze to bedzie kontrolka od oleju świecic i brzęczek piszczał.

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 19 paź 2009, 21:50

Krzysiek ,ale przed wymianą zegarów było Ok. CB jest podpięte pod aku. Ale wtedy jak pisałem obrotek nie pracował wogóle. Zastanawiam sie na tym co napisałeś że będzie swiecić kontrolka oleju, i to mnie trochę powstrzymuje. Ale spróbuję ,napiszcie tylko który kabele(kolor) wychodzi z alternatora. Zawsze mogę go połączyć na nowo.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2009, 21:53

U mnie w b3 jest na 90% zielony.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 19 paź 2009, 22:15

Na 100% to jest zielony. A obrotek z benzyniaka żeby działał to trzeba opornik dodatkowy dać.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 20 paź 2009, 10:06

Kolego, do tego obrotomierza musisz wpiąć jeszcze opornik jak pisze matt1988, opis gdzie i jak jest w dziale dowload. U mnie ostatnio poszedł lut na oporniku i tez było raz 1000, a innym 6000 obrotów. Wykręciłem przelutowałem jeszcze raz i jest okej.

Sygnał w TD dla obrotomierza idzie z alternatora jak pisze spiczi, w benzyniakach i TDI ze skrzyni biegów.

Jak masz podpięte CB? najlepiej podpiąć bezpośrednio z akumulatora lub ze skrzynki bezpieczników i przekaźników pod kierownicą (ja tak mam i nie mam żadnych zakłóceń). Zmień sposób zasilania, w końcu to mało roboty i sprawdź, a się dowiesz na ile to wina obrotka.

Tu masz wiązkę główna od akumulatora tagi gruby przewód, a uziemienie do karoserii po lewej -śruba

Sprawdź może pad Ci alternator lub stabilizator napięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl