Wszyscy po zmianie zegarów z benzyny do diesla pytają jak wyregulować obrotomierz, a ja jestem chyba dziwak i chcę odwrotnie .Ja chcę obrotomierz odłaczyć tylko jak to zrobić. Zapytacie dlaczego ? ,ano dlatego ze CBradio które zamontowalem mimo filtrów które posiada jest zakłocane sygnałem na obrotomierz . Jak to się uaktywnia ? - Po uruchomieniu wskazówka jest na 7 tyś i narazie jest Ok ,ale jak dodam gazu wskazówka idzie na maksa i po chwili w CB radiu słychać pulsacyjne a później stałe buczenie. Przed wymiana zegarów tego nie było ,ale i obrotomierz też nie działał.
Jak odłączyć obrotomierz.?
Darek
[B4 1,9 AAZ] Odłączenie obrotomierza
[B4 1,9 AAZ] Odłączenie obrotomierza
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 21:41 przez Dario152, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Są trzy w miarę mało inwazyjne opcje jeśli chcesz zostawić obrotomierz na miejscu.
1. Ucięcie odpowiednich kabli w żółtej wtyczce ale odetniesz tylko sygnał, zasilanie musi zostać ponieważ służy ono do zasilania innych rzeczy.
2. Wylutowie styków z płyty liczników łączących ją z obrotomierzem.
3. Odłączenie od alternatora przewody sygnałowego dla obrotomierza, ale nie jestem jak dokładnie idzie sygnał z alternatora.
1. Ucięcie odpowiednich kabli w żółtej wtyczce ale odetniesz tylko sygnał, zasilanie musi zostać ponieważ służy ono do zasilania innych rzeczy.
2. Wylutowie styków z płyty liczników łączących ją z obrotomierzem.
3. Odłączenie od alternatora przewody sygnałowego dla obrotomierza, ale nie jestem jak dokładnie idzie sygnał z alternatora.
W silnikach diesla w b3 w alternatorze jest styk "W" i na niego jest zapiny kabel idący do obrotka. Jednak odpięcie go nie jest dobrym pomyslem, bo predkośc obrotwa silnika jest brana pod uwage np w dyniamicznej kontroli ciśnienia oleju i jak odepniemy kabel zaraz przy alternatorze to bedzie kontrolka od oleju świecic i brzęczek piszczał.
Krzysiek ,ale przed wymianą zegarów było Ok. CB jest podpięte pod aku. Ale wtedy jak pisałem obrotek nie pracował wogóle. Zastanawiam sie na tym co napisałeś że będzie swiecić kontrolka oleju, i to mnie trochę powstrzymuje. Ale spróbuję ,napiszcie tylko który kabele(kolor) wychodzi z alternatora. Zawsze mogę go połączyć na nowo.
Kolego, do tego obrotomierza musisz wpiąć jeszcze opornik jak pisze matt1988, opis gdzie i jak jest w dziale dowload. U mnie ostatnio poszedł lut na oporniku i tez było raz 1000, a innym 6000 obrotów. Wykręciłem przelutowałem jeszcze raz i jest okej.
Sygnał w TD dla obrotomierza idzie z alternatora jak pisze spiczi, w benzyniakach i TDI ze skrzyni biegów.
Jak masz podpięte CB? najlepiej podpiąć bezpośrednio z akumulatora lub ze skrzynki bezpieczników i przekaźników pod kierownicą (ja tak mam i nie mam żadnych zakłóceń). Zmień sposób zasilania, w końcu to mało roboty i sprawdź, a się dowiesz na ile to wina obrotka.
Tu masz wiązkę główna od akumulatora tagi gruby przewód, a uziemienie do karoserii po lewej -śruba
Sprawdź może pad Ci alternator lub stabilizator napięcia
Sygnał w TD dla obrotomierza idzie z alternatora jak pisze spiczi, w benzyniakach i TDI ze skrzyni biegów.
Jak masz podpięte CB? najlepiej podpiąć bezpośrednio z akumulatora lub ze skrzynki bezpieczników i przekaźników pod kierownicą (ja tak mam i nie mam żadnych zakłóceń). Zmień sposób zasilania, w końcu to mało roboty i sprawdź, a się dowiesz na ile to wina obrotka.
Tu masz wiązkę główna od akumulatora tagi gruby przewód, a uziemienie do karoserii po lewej -śruba
Sprawdź może pad Ci alternator lub stabilizator napięcia