[B4 AAZ] Bierze olej
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
[B4 AAZ] Bierze olej
Witam
Możecie napisać mi jak zdiagnozować którędy ucieka olej? Nie widać zewnętrznych ubytków./ Na początku brała 0,3 l na 1000 km wiec się zbytnio nie przejmowałem ale teraz 0,5 l na 500 km wiec to już za dużo.
Z tego co się doczytałem to tak:
pierścienie niby w porządku nie ma siwego dymu, ani spod korka wlewu oleju tez nie puszcza dymku
nie wiem co z turbina i jak sprawdzić czy tam nie zasysa
Czy da się sprawdzić czy to uszczelniacze nie popuściły, bez rozbierania silnika.
Aha i to szczególnie dla ludzi z Podkarpacia pytanie macie jakieś namiary na dobrego i nie kosmicznie drogiego mechanika od Diesla?
Czy ktoś regenerował turbinkę
tutaj
Proszę o aktywność w temacie
Możecie napisać mi jak zdiagnozować którędy ucieka olej? Nie widać zewnętrznych ubytków./ Na początku brała 0,3 l na 1000 km wiec się zbytnio nie przejmowałem ale teraz 0,5 l na 500 km wiec to już za dużo.
Z tego co się doczytałem to tak:
pierścienie niby w porządku nie ma siwego dymu, ani spod korka wlewu oleju tez nie puszcza dymku
nie wiem co z turbina i jak sprawdzić czy tam nie zasysa
Czy da się sprawdzić czy to uszczelniacze nie popuściły, bez rozbierania silnika.
Aha i to szczególnie dla ludzi z Podkarpacia pytanie macie jakieś namiary na dobrego i nie kosmicznie drogiego mechanika od Diesla?
Czy ktoś regenerował turbinkę
tutaj
Proszę o aktywność w temacie
Kolego poczytaj:
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-1992r ... ierze+olej
Na jakim oleju jeździsz? Auto dobrze się zbiera? Nie widać wycieków na silniku?
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-1992r ... ierze+olej
Na jakim oleju jeździsz? Auto dobrze się zbiera? Nie widać wycieków na silniku?
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
speed_killer, ja regenerowałem turbawę koło Mielca i póki co nie narzekam.
Co do pierścieni to kompresje wystarczy sprawdzić i wszystko będzie jasne.
Przy turbie natomiast ściągnij sobie wąż (wystarczy 1opaskę odkręcić) i zobaczysz czy niema tam za dużo oliwy... Troszkę oleju będzie byle nie za dużo.
Natomiast co do uszczelniaczy to jeżeli już dawno nie były wymieniane to raczej będę do wymiany...
Co do pierścieni to kompresje wystarczy sprawdzić i wszystko będzie jasne.
Przy turbie natomiast ściągnij sobie wąż (wystarczy 1opaskę odkręcić) i zobaczysz czy niema tam za dużo oliwy... Troszkę oleju będzie byle nie za dużo.
Natomiast co do uszczelniaczy to jeżeli już dawno nie były wymieniane to raczej będę do wymiany...
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
To po kolei:
olej półsyntetyk BP Visco diesel
Co do zbierania auta to nawet przyzwoicie chodź mogłoby być lepiej.
Koło turbiny widać delikatny wyciek
Niki20 pierścienie chyba ok bo jakby były zużyte to byłby dymek spod korka wlewu oleju no i na sio by kopcił (chyba że się mylę:))
Ale sprawdzenie kompresji i doładowania turbo to chyba dobry pomysł.
A czy da się sprawdzić te uszczelniacze bez rozbierania silnika? I ile wymiana uszczelniaczy mniej więcej kosztuje?
olej półsyntetyk BP Visco diesel
Co do zbierania auta to nawet przyzwoicie chodź mogłoby być lepiej.
Koło turbiny widać delikatny wyciek
Niki20 pierścienie chyba ok bo jakby były zużyte to byłby dymek spod korka wlewu oleju no i na sio by kopcił (chyba że się mylę:))
Ale sprawdzenie kompresji i doładowania turbo to chyba dobry pomysł.
A czy da się sprawdzić te uszczelniacze bez rozbierania silnika? I ile wymiana uszczelniaczy mniej więcej kosztuje?
0,5 litra na 500km to bardzo dużo . O ile jesteś pewien że ci nie wycieka to po prostu silnik ci spala olej ,co musi być widoczne jadąc za tobą .Zajrzyj do gumowego kolanka pomiedzy turbo a dolotem .Jak znajdziesz tam większe ilości oleju to prawdopodobnie masz już przyczynę brania oleju.Odłącz sobie odmę od dolotu i puść przewód od odmy do jakiejś przezroczystej butelki z tworzywa ,upewnisz się wtedy czy ci olej wywala odmą czy turbo puszcza .Po odłączeniu odmy pojeżdzij trochę i poobserwuj czy zbiera się w butelce olej.To najprostszy sposób na sprawdzenie czy olej puszcza turbo
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Zrobiłem tak jak radziliście i z przykrością stwierdzam że w turbince jest olej
Jak gazowałem to może i nie pluła nim ale jakby pluła to ubytki oleju byłyby dużo większe.
dobra wiec teraz co zrobić z tym fantem? Nowe turbo czy regeneracja (koszty/żywotność)? Czy może jakieś inne wyjście? Aha i czy lepiej szukać kogoś blisko miejsca zamieszkania i mu zawieść tą turbinę czy może wysłać kurierem w Polskę? polecacie jakiegoś speca?
Jak gazowałem to może i nie pluła nim ale jakby pluła to ubytki oleju byłyby dużo większe.
dobra wiec teraz co zrobić z tym fantem? Nowe turbo czy regeneracja (koszty/żywotność)? Czy może jakieś inne wyjście? Aha i czy lepiej szukać kogoś blisko miejsca zamieszkania i mu zawieść tą turbinę czy może wysłać kurierem w Polskę? polecacie jakiegoś speca?
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
po stronie turbiny gdzie jest waz od filtra powietrza odchodzi taka odnoga z cienkim wezykiem do separatora odmy ktory jest na pokrywie zaworow, i przez to masz troszke oleju po tej stronie turbiny. Skoro gazowales i turbo nie chlapalo olejem to czesc zimna jest OK, ewentualnie moze popuszczac w wydech ale to malo prawdopodobne... Trzeba szukac przyczyny gdzie indziej==>uszczelniacze zaworowe, wyciek, ewentualnie zuzyte pierscienie na tlokach Jak jedziesz i dasz buta do podlogi to dym jest czarny?
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
to ze bedzie zaolejone to norma w wezu ktory do ssacego idzie[przy podlaczonej odmie], zeby ci tam doslownie plywal olej i rozlewal sie to juz wtedy dmuchawka siada. Co do zuzycia pierscieni to moga byc zjechane olejowe, a cisnieniowe beda sie trzymac. Te dmuchanie i nie dmuchanie spod korka to tez zabardzo o niczym nie swiadczy, bo zawsze z tamtad bedzie delikatny dymek, no chyba ze by walilo jak z parowozu to juz co innego...speed_killer pisze:ok ale olej był także w wężu prze który turbo pcha. Jak palcem przejechałem to było zaolejone:( Nie dymu nie ma jak pale to lubi zakopcić na czarno. A co do pierscieni to jakby były zużyte to pewnie by dymek spod korka wlewu szedł?
Blok suchy na dole od strony rozrzadu i od walka? Nie jest za mocno zaolejony?