Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Bierze olej

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

[B4 AAZ] Bierze olej

Post autor: speed_killer » 23 paź 2009, 00:46

Witam
Możecie napisać mi jak zdiagnozować którędy ucieka olej? Nie widać zewnętrznych ubytków./ Na początku brała 0,3 l na 1000 km wiec się zbytnio nie przejmowałem ale teraz 0,5 l na 500 km wiec to już za dużo.

Z tego co się doczytałem to tak:
:arrow: pierścienie niby w porządku nie ma siwego dymu, ani spod korka wlewu oleju tez nie puszcza dymku
:arrow: nie wiem co z turbina i jak sprawdzić czy tam nie zasysa
Czy da się sprawdzić czy to uszczelniacze nie popuściły, bez rozbierania silnika.

Aha i to szczególnie dla ludzi z Podkarpacia pytanie macie jakieś namiary na dobrego i nie kosmicznie drogiego mechanika od Diesla?

Czy ktoś regenerował turbinkę
tutaj


Proszę o aktywność w temacie <piwo>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 paź 2009, 07:46

Kolego poczytaj:
:arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-1992r ... ierze+olej

Na jakim oleju jeździsz? Auto dobrze się zbiera? Nie widać wycieków na silniku?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 paź 2009, 08:55

speed_killer, ja regenerowałem turbawę koło Mielca i póki co nie narzekam.
Co do pierścieni to kompresje wystarczy sprawdzić i wszystko będzie jasne. ;-)
Przy turbie natomiast ściągnij sobie wąż (wystarczy 1opaskę odkręcić) i zobaczysz czy niema tam za dużo oliwy... Troszkę oleju będzie byle nie za dużo.
Natomiast co do uszczelniaczy to jeżeli już dawno nie były wymieniane to raczej będę do wymiany... :-/

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 23 paź 2009, 09:50

To po kolei:
olej półsyntetyk BP Visco diesel
Co do zbierania auta to nawet przyzwoicie chodź mogłoby być lepiej.
Koło turbiny widać delikatny wyciek :-/
Niki20 pierścienie chyba ok bo jakby były zużyte to byłby dymek spod korka wlewu oleju no i na sio by kopcił (chyba że się mylę:))
Ale sprawdzenie kompresji i doładowania turbo to chyba dobry pomysł.
A czy da się sprawdzić te uszczelniacze bez rozbierania silnika? I ile wymiana uszczelniaczy mniej więcej kosztuje?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 paź 2009, 09:53

No jak koło turbiny mokro to nie ciekawie :-/
A co do uszczelniaczy to nie znam i nie słyszałem o sposobie na ich diagnozę... Wiem, że można je wymienić bez ściągania głowicy. Koszt jest niewielki bo kilka zł za szt. (chyba koło 3zł) dochodzi do tego robota...

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 23 paź 2009, 11:08

0,5 litra na 500km to bardzo dużo . O ile jesteś pewien że ci nie wycieka to po prostu silnik ci spala olej ,co musi być widoczne jadąc za tobą .Zajrzyj do gumowego kolanka pomiedzy turbo a dolotem .Jak znajdziesz tam większe ilości oleju to prawdopodobnie masz już przyczynę brania oleju.Odłącz sobie odmę od dolotu i puść przewód od odmy do jakiejś przezroczystej butelki z tworzywa ,upewnisz się wtedy czy ci olej wywala odmą czy turbo puszcza .Po odłączeniu odmy pojeżdzij trochę i poobserwuj czy zbiera się w butelce olej.To najprostszy sposób na sprawdzenie czy olej puszcza turbo

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 paź 2009, 11:15

jeszcze prostszym jest zdjecie weza od turbo do ssacego i niezle przygazowanie aby spaliny napedzily turbo jak chlapie olejem z dmuchawy to masz przyczyne <ok>

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 23 paź 2009, 21:55

Zrobiłem tak jak radziliście i z przykrością stwierdzam że w turbince jest olej :( Obrazek

Jak gazowałem to może i nie pluła nim ale jakby pluła to ubytki oleju byłyby dużo większe.

dobra wiec teraz co zrobić z tym fantem? Nowe turbo czy regeneracja (koszty/żywotność)? Czy może jakieś inne wyjście? Aha i czy lepiej szukać kogoś blisko miejsca zamieszkania i mu zawieść tą turbinę czy może wysłać kurierem w Polskę? polecacie jakiegoś speca?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 paź 2009, 22:23

najpierw sprawdź ile oleju jest w intercoolerze, bo może to nie to

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 23 paź 2009, 22:33

Nie ma icka :roll: silnik AAZ bez modów <czapa>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 paź 2009, 22:35

to o niczym nie swiadczy bo masz podpieta odme..

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 23 paź 2009, 22:43

Sorry ze głupio zapytam ale jaka odmę? Bo ściągnąłem wąż zasysający i wąż którym idzie doładowanie?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 paź 2009, 23:57

po stronie turbiny gdzie jest waz od filtra powietrza odchodzi taka odnoga z cienkim wezykiem do separatora odmy ktory jest na pokrywie zaworow, i przez to masz troszke oleju po tej stronie turbiny. Skoro gazowales i turbo nie chlapalo olejem to czesc zimna jest OK, ewentualnie moze popuszczac w wydech ale to malo prawdopodobne... Trzeba szukac przyczyny gdzie indziej==>uszczelniacze zaworowe, wyciek, ewentualnie zuzyte pierscienie na tlokach :( Jak jedziesz i dasz buta do podlogi to dym jest czarny?

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 24 paź 2009, 00:31

ok ale olej był także w wężu prze który turbo pcha. Jak palcem przejechałem to było zaolejone:( Nie dymu nie ma jak pale to lubi zakopcić na czarno. A co do pierscieni to jakby były zużyte to pewnie by dymek spod korka wlewu szedł?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 24 paź 2009, 08:50

speed_killer pisze:ok ale olej był także w wężu prze który turbo pcha. Jak palcem przejechałem to było zaolejone:( Nie dymu nie ma jak pale to lubi zakopcić na czarno. A co do pierscieni to jakby były zużyte to pewnie by dymek spod korka wlewu szedł?
to ze bedzie zaolejone to norma w wezu ktory do ssacego idzie[przy podlaczonej odmie], zeby ci tam doslownie plywal olej i rozlewal sie to juz wtedy dmuchawka siada. Co do zuzycia pierscieni to moga byc zjechane olejowe, a cisnieniowe beda sie trzymac. Te dmuchanie i nie dmuchanie spod korka to tez zabardzo o niczym nie swiadczy, bo zawsze z tamtad bedzie delikatny dymek, no chyba ze by walilo jak z parowozu to juz co innego...
Blok suchy na dole od strony rozrzadu i od walka? Nie jest za mocno zaolejony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl