Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] Migająca kontrolka oleju- FINAŁ ???

abruzi

[1.9 TDI 1z] Migająca kontrolka oleju- FINAŁ ???

Post autor: abruzi » 08 wrz 2009, 14:20

Witam
Mam problem z moim 1.9TDI 1z 94'. Mruga i piszczy mi kontrolka oleju powyżej 2tys. obr na 5 biegu przy 100-110km/h. Zdarza się to dosyć często, ale nie zawsze. Nigdy na postoju niezależnie od temp silnika. Auto pali na dotyk, dobrze ciągnie, 0 problemów, chodzi równo itd Pojechałem przed chwila na pomiar ciśnienia oleju-załamałem się. Przy 70stopniach było 1,5bara, wraz ze wzrostem temp ciśnienie było coraz mniejsze i tak przy 90stopniach wynosiło 0,9bara. Dlaczego? Za co się zabrać? Pompa oleju?-oby. Proponują na początek ściągnięcie miski olejowej i sprawdzenie stanu panewki. Co o tym sadzicie? Nie znam się na tym, wiem jedynie ze czekają mnie poważne wydatki ;/
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 12:48 przez abruzi, łącznie zmieniany 5 razy.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 08 wrz 2009, 15:18

abruzi pisze:Przy nagrzanym silniku 90stopni 0,9bara.
Czujnik niskiego ciśnienia i brzęczyk działa prawidłowo załączając się przy takim ciśnieniu .Co do przyczyn to może masz jakiś kiepski olej?Jeżeli jesteś pewny oleju to faktycznie pozostaje sprawdzenie panewek .Z tego co mi wiadomo to częstą przyczyną słabego ciśnienia oleju jest panewka na wałku pośrednim.

abruzi

Post autor: abruzi » 08 wrz 2009, 15:29

Mój olej to LOTOS 15/W40. Ale nie wlaczyla sie kontrolka i brzeczyk przy tym pomiarze cisnienia. Nigdy na wolnych obrotach jeszcze sie nie zdarzylo zeby sie wlaczyla.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 wrz 2009, 15:29

Na początek proszę poprawić nazwę tematu, zgodnie z regulaminem. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to tematów było wiele, ale jako nieliczny pokwapiłeś się sprawdzić jakie masz ciśnienie, więc temat zostawię pod warunkiem poprawnego nazwania.

Co do twojego problemu to pierwsze zdjąłbym miskę i sprawdził smok ssawny jak i samą pompę. Później ewentualnie szukałbym przyczyn gdzie indzie.

Co do wałka pośredniego to nie wiem jak w 1,9 ale w 1,6D/TD faktycznie taki problem występował, między innymi u mojego starszego. Panewka siadła całkowicie. Więc i to warto sprawdzić.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2009, 17:25

abruzi pisze:Mój olej to LOTOS 15/W40.
gdyby to był Motul, Castrol czy Mobil 5W-40 lub 10W-40 to byłoby bardzo dziwne że wystąpiła taka usterka ale nie dość że 15W-40 to na dodatek Lotos, kiedyś słyszałem że nawet woda z Ludwikiem ma lepsze właściwości smarujące :mrgreen:

zacznij od zdjęcia miski, może tylko smok się zapchał syfem a jak nie to czeka Cie wyczekiwany remont silnika, jedna rada.. na filtrach i olejach się nie oszczędza <ok>

i zapoznaj się z regulaminem a szczególnie z tym jak się nazywa tematy :!:

abruzi

Post autor: abruzi » 08 wrz 2009, 18:16

Mineralny leje dopiero od 20tys km, ale nie czepiajmy się oleju bo to nie ma większego znaczenia...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 wrz 2009, 18:30

Ja bym jednak zminił ten olej. Ja na 15w40 lotosa zrobiłem max 5tys km i zaczęła świecić kontrolka od smarowania.
Nie rozumie czemu ludzie tak oszczędzają? Lotos kosztuje pewnie koło 70-80 zł (mineral) a za 100-120 można mieć już dobry połsyntetyk. W dodatku mineral nie jest dobry do stosowania w silnikach z turbem.

[ Dodano: 2009-09-08, 18:31 ]
abruzi pisze:.... Nigdy na wolnych obrotach jeszcze sie nie zdarzylo zeby sie wlaczyla.
myśle że to kwestia czasu ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 wrz 2009, 21:29

spiczi pisze:abruzi napisał/a:
.... Nigdy na wolnych obrotach jeszcze sie nie zdarzylo zeby sie wlaczyla.
Bo wcześniej nie lałeś minerała. :-/ Na początek proponowałbym tak jak koledzy radzą zdjąc miskę i zmienił bym tego minerała na jakiś porządny półsyntetyk i filtr KNECHT'a albo MANN'a. ;-)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 08 wrz 2009, 21:31

abruzi pisze:Mój olej to LOTOS 15/W40
Olej zapewne nie jest tu przyczyną ale ten lotos to najgorszy olej jaki można wlać ,sam go nigdy nie używałem ,ale poprzedni właściciel mojego auta zalał ten "olej"do silnika .Ja od razu to spuściłem .Uwierz mi że ciecz zwana olejem podczas spuszczania w tym przypadku bardziej przypominała szczyny niż konsystencje oleju.Zaraz pewnie wywołam burzę tym stwierdzeniem ale moje zdanie na temat lotosa 15w40 jest takie a nie inne. Ja używam Valvoline max life diesel 10w40 i po 10 tys przy zmianie widać że leci olej a nie woda...

abruzi

Post autor: abruzi » 09 wrz 2009, 08:58

Jeśli nie jest przyczyną to skończcie już ten temat z olejem. Wiem ze powinienem lać półsyntetyk. KROPKA. Lepiej mi powiedzcie gdyby okazało się że silnik do remontu-nie daj boże to jaki byłby przybliżony koszt? Rozumie ze remont dołu silnika? Co tam jest do wymiany żeby ciśnienie było takie jak ma być? W razie czego gdzie można nabyć części?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 wrz 2009, 13:06

na Twoim miejscu najpierw bym spuścił to co masz w misce olejowej, ocenił wizualnie to co spuścisz zdjął miskę i zerknął na smok oraz pompę to dowiesz się czy należy je wymienić czy nie i jak tak to ile Ci dojdzie kosztów a ceny orientacyjnie to można zobaczyć na allegro lub intercars <ok>

abruzi

Post autor: abruzi » 09 wrz 2009, 13:30

W poniedziałek miska będzie zdjęta i wszystko się okaże. Bądźmy dobrej myśli...została mi tylko nadzieja.

[ Dodano: 2009-09-11, 11:07 ]
Przy filtrze znajduje się czujnik koloru białego
Obrazek
Natomiast pomiar robiony był z tego drugiego czyli niebieskiego
Obrazek

Ludzie!!! Dostałem informacje od pewnego kolesia że mam nieprawidłowy czujnik przy filtrze!!?? Twierdzi że powinien być szary z ciśnieniem 0,9. Nie znam się na tym. Czy może Mi to ktoś wytłumaczyć? Zły czujnik powodem niskiego ciśnienia?

Adas

Post autor: Adas » 17 paź 2009, 11:53

Mam podobny problem co kolega i pewnie mnie czeka wymiana panewek i teraz pytanie które panewki trzeba wymienić główne czy korbowodowe ? i jaka jest ich cenna ?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 18 paź 2009, 09:07

abruzi pisze:Twierdzi że powinien być szary z ciśnieniem 0,9. Nie znam się na tym. Czy może Mi to ktoś wytłumaczyć? Zły czujnik powodem niskiego ciśnienia?
Dobrze Ci podpowiada że powinienaś mieć szary czujnik 0,9 bar. Problem polega na tym że masz założony czujnik o wyższym progu ciśnienia, i mimo to że ciśnienie masz w silniku prawidłowe, to nie jest ono (ciśnienie) w stanie przełączyć styków czujnika o wyższym ciśnieniu. Więcej na ten temat pisze w tematach o dynamicznej kontroli oleju.

lukas82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2009, 18:47
Lokalizacja: kraków

Post autor: lukas82 » 23 paź 2009, 20:33

mam to samo . co wam pomoglo ????

[ Dodano: 2009-10-23, 20:34 ]
abruzi, hej mam taki sam problem . co Ci pomogło ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl