[1.9 TDI 1z] Migająca kontrolka oleju- FINAŁ ???
[1.9 TDI 1z] Migająca kontrolka oleju- FINAŁ ???
Witam
Mam problem z moim 1.9TDI 1z 94'. Mruga i piszczy mi kontrolka oleju powyżej 2tys. obr na 5 biegu przy 100-110km/h. Zdarza się to dosyć często, ale nie zawsze. Nigdy na postoju niezależnie od temp silnika. Auto pali na dotyk, dobrze ciągnie, 0 problemów, chodzi równo itd Pojechałem przed chwila na pomiar ciśnienia oleju-załamałem się. Przy 70stopniach było 1,5bara, wraz ze wzrostem temp ciśnienie było coraz mniejsze i tak przy 90stopniach wynosiło 0,9bara. Dlaczego? Za co się zabrać? Pompa oleju?-oby. Proponują na początek ściągnięcie miski olejowej i sprawdzenie stanu panewki. Co o tym sadzicie? Nie znam się na tym, wiem jedynie ze czekają mnie poważne wydatki ;/
Mam problem z moim 1.9TDI 1z 94'. Mruga i piszczy mi kontrolka oleju powyżej 2tys. obr na 5 biegu przy 100-110km/h. Zdarza się to dosyć często, ale nie zawsze. Nigdy na postoju niezależnie od temp silnika. Auto pali na dotyk, dobrze ciągnie, 0 problemów, chodzi równo itd Pojechałem przed chwila na pomiar ciśnienia oleju-załamałem się. Przy 70stopniach było 1,5bara, wraz ze wzrostem temp ciśnienie było coraz mniejsze i tak przy 90stopniach wynosiło 0,9bara. Dlaczego? Za co się zabrać? Pompa oleju?-oby. Proponują na początek ściągnięcie miski olejowej i sprawdzenie stanu panewki. Co o tym sadzicie? Nie znam się na tym, wiem jedynie ze czekają mnie poważne wydatki ;/
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 12:48 przez abruzi, łącznie zmieniany 5 razy.
Czujnik niskiego ciśnienia i brzęczyk działa prawidłowo załączając się przy takim ciśnieniu .Co do przyczyn to może masz jakiś kiepski olej?Jeżeli jesteś pewny oleju to faktycznie pozostaje sprawdzenie panewek .Z tego co mi wiadomo to częstą przyczyną słabego ciśnienia oleju jest panewka na wałku pośrednim.abruzi pisze:Przy nagrzanym silniku 90stopni 0,9bara.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na początek proszę poprawić nazwę tematu, zgodnie z regulaminem. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to tematów było wiele, ale jako nieliczny pokwapiłeś się sprawdzić jakie masz ciśnienie, więc temat zostawię pod warunkiem poprawnego nazwania.
Co do twojego problemu to pierwsze zdjąłbym miskę i sprawdził smok ssawny jak i samą pompę. Później ewentualnie szukałbym przyczyn gdzie indzie.
Co do wałka pośredniego to nie wiem jak w 1,9 ale w 1,6D/TD faktycznie taki problem występował, między innymi u mojego starszego. Panewka siadła całkowicie. Więc i to warto sprawdzić.
Co do twojego problemu to pierwsze zdjąłbym miskę i sprawdził smok ssawny jak i samą pompę. Później ewentualnie szukałbym przyczyn gdzie indzie.
Co do wałka pośredniego to nie wiem jak w 1,9 ale w 1,6D/TD faktycznie taki problem występował, między innymi u mojego starszego. Panewka siadła całkowicie. Więc i to warto sprawdzić.
gdyby to był Motul, Castrol czy Mobil 5W-40 lub 10W-40 to byłoby bardzo dziwne że wystąpiła taka usterka ale nie dość że 15W-40 to na dodatek Lotos, kiedyś słyszałem że nawet woda z Ludwikiem ma lepsze właściwości smarujące :mrgreen:abruzi pisze:Mój olej to LOTOS 15/W40.
zacznij od zdjęcia miski, może tylko smok się zapchał syfem a jak nie to czeka Cie wyczekiwany remont silnika, jedna rada.. na filtrach i olejach się nie oszczędza <ok>
i zapoznaj się z regulaminem a szczególnie z tym jak się nazywa tematy :!:
Ja bym jednak zminił ten olej. Ja na 15w40 lotosa zrobiłem max 5tys km i zaczęła świecić kontrolka od smarowania.
Nie rozumie czemu ludzie tak oszczędzają? Lotos kosztuje pewnie koło 70-80 zł (mineral) a za 100-120 można mieć już dobry połsyntetyk. W dodatku mineral nie jest dobry do stosowania w silnikach z turbem.
[ Dodano: 2009-09-08, 18:31 ]
Nie rozumie czemu ludzie tak oszczędzają? Lotos kosztuje pewnie koło 70-80 zł (mineral) a za 100-120 można mieć już dobry połsyntetyk. W dodatku mineral nie jest dobry do stosowania w silnikach z turbem.
[ Dodano: 2009-09-08, 18:31 ]
myśle że to kwestia czasuabruzi pisze:.... Nigdy na wolnych obrotach jeszcze sie nie zdarzylo zeby sie wlaczyla.
Olej zapewne nie jest tu przyczyną ale ten lotos to najgorszy olej jaki można wlać ,sam go nigdy nie używałem ,ale poprzedni właściciel mojego auta zalał ten "olej"do silnika .Ja od razu to spuściłem .Uwierz mi że ciecz zwana olejem podczas spuszczania w tym przypadku bardziej przypominała szczyny niż konsystencje oleju.Zaraz pewnie wywołam burzę tym stwierdzeniem ale moje zdanie na temat lotosa 15w40 jest takie a nie inne. Ja używam Valvoline max life diesel 10w40 i po 10 tys przy zmianie widać że leci olej a nie woda...abruzi pisze:Mój olej to LOTOS 15/W40
Jeśli nie jest przyczyną to skończcie już ten temat z olejem. Wiem ze powinienem lać półsyntetyk. KROPKA. Lepiej mi powiedzcie gdyby okazało się że silnik do remontu-nie daj boże to jaki byłby przybliżony koszt? Rozumie ze remont dołu silnika? Co tam jest do wymiany żeby ciśnienie było takie jak ma być? W razie czego gdzie można nabyć części?
W poniedziałek miska będzie zdjęta i wszystko się okaże. Bądźmy dobrej myśli...została mi tylko nadzieja.
[ Dodano: 2009-09-11, 11:07 ]
Przy filtrze znajduje się czujnik koloru białego
Natomiast pomiar robiony był z tego drugiego czyli niebieskiego
Ludzie!!! Dostałem informacje od pewnego kolesia że mam nieprawidłowy czujnik przy filtrze!!?? Twierdzi że powinien być szary z ciśnieniem 0,9. Nie znam się na tym. Czy może Mi to ktoś wytłumaczyć? Zły czujnik powodem niskiego ciśnienia?
[ Dodano: 2009-09-11, 11:07 ]
Przy filtrze znajduje się czujnik koloru białego
Natomiast pomiar robiony był z tego drugiego czyli niebieskiego
Ludzie!!! Dostałem informacje od pewnego kolesia że mam nieprawidłowy czujnik przy filtrze!!?? Twierdzi że powinien być szary z ciśnieniem 0,9. Nie znam się na tym. Czy może Mi to ktoś wytłumaczyć? Zły czujnik powodem niskiego ciśnienia?
Dobrze Ci podpowiada że powinienaś mieć szary czujnik 0,9 bar. Problem polega na tym że masz założony czujnik o wyższym progu ciśnienia, i mimo to że ciśnienie masz w silniku prawidłowe, to nie jest ono (ciśnienie) w stanie przełączyć styków czujnika o wyższym ciśnieniu. Więcej na ten temat pisze w tematach o dynamicznej kontroli oleju.abruzi pisze:Twierdzi że powinien być szary z ciśnieniem 0,9. Nie znam się na tym. Czy może Mi to ktoś wytłumaczyć? Zły czujnik powodem niskiego ciśnienia?