Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] Wiązka przewodów sondy lambda-spalanie?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[80 B4 2.0 ABK LPG] Wiązka przewodów sondy lambda-spalanie?

Post autor: krisiun1 » 25 paź 2009, 16:07

Witam

Przy wymianie kopułki zauważyłem podejrzanie zaizolowany przewód od sondy lambda.Przewód zielony idący od wtyczki przylutowany jest do sygnału sondy, dwa białe od grzałki wpięte są oryginalnie poprzez wtyczkę i po całkowitym zdjęciu izolacji został mi czarny przewód nie podłączony do niczego.Dodam że auto pije mi sporo paliwa 15-16L/100km.Spalanie LPG jest w normie.Standardowo sonda powinna być trzy żyłowa ale tu widać że do prawidłowej pracy potrzebne są i tak cztery przewody.Myślę więc że albo sygnał mam źle podłączony albo masę.Chociaż analogicznie myśląc czarny przewód powinien być sygnałem z sondy jutro postaram się to jeszcze raz sprawdzić.

Czy jest ktoś w stanie stwierdzić do czego powinien być podłączony?

Obrazek

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 25 paź 2009, 20:02

krisiun1 pisze:Chociaż analogicznie myśląc czarny przewód powinien być sygnałem z sondy jutro postaram się to jeszcze raz sprawdzić.
tak czarny to sygnał białe to grzałka szary to masa,ja u siebie miałem ori 3 przewody (bez masy)
ori wtyczka nie miała zielonego przewodu :-/

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 paź 2009, 21:09

Tylko widzisz u mnie zielony przewód poprowadzony jest gdzieś dalej w tej osłonie.Więc albo autko jest po swapie albo zielony przewód powinien być do czegoś podłączony.Jutro odłączę zielony przewód a podłączę w to miejsce czarny.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 paź 2009, 21:26

Czarny z tego co pamiętam to przewód ekranujący, który "osłania" zielony od zakłóceń. Czarny przewód kończy się przy wtyczce sondy i z niczym się nie łączy.
Ewentualnie może być odwrotnie, ale to trzeba zweryfikować na schemacie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 paź 2009, 07:13

Sprawdziłem miernikiem oba przewody i czarny jest podłączony do masy a na zielonym co dziwne też miałem 12V tyle że po przyłożeniu elektrody do plusa aku i do czarnego przewodu jest 12,40V i taka jest wartość naładowania, a przy przewodzie zielonym jest 12,12V.Nie wiem skąd taka wartość? :shock:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2009, 08:05

Tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... fo/id,110/ od 8 strony są opisane różne typy sond lambda i kolory ich kabli.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 paź 2009, 19:26

krisiun1 pisze:Sprawdziłem miernikiem oba przewody i czarny jest podłączony do masy a na zielonym co dziwne też miałem 12V tyle że po przyłożeniu elektrody do plusa aku i do czarnego przewodu jest 12,40V i taka jest wartość naładowania, a przy przewodzie zielonym jest 12,12V.Nie wiem skąd taka wartość?
Wybacz, próbowałem zrozumieć i pomóc, ale za głupi jestem by zajarzyć o co ci chodzi.
Zostaw czarny przewód w "spokoju". Sprawdź tylko VAG-iem, czy sterownik prawidłowo odczutyje sygnał sondy i po sprawie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 paź 2009, 05:00

Sprawdzałem który przewód to masa, jedna elektroda do klemy + najpierw do czarnego, ten na 100% podłączony jest do masy mimo tego że przy wtyczce jest odcięty, zdziwił mnie fakt że na zielonym też było 12V tyle że wartość niższa o 30mV.Skoro to jest przewód sygnałowy to chyba nie powinien mieć zwarcia do masy ale mogę się mylić.W następnym tygodniu podepnę auto pod VAGa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl