Witam
Przy wymianie kopułki zauważyłem podejrzanie zaizolowany przewód od sondy lambda.Przewód zielony idący od wtyczki przylutowany jest do sygnału sondy, dwa białe od grzałki wpięte są oryginalnie poprzez wtyczkę i po całkowitym zdjęciu izolacji został mi czarny przewód nie podłączony do niczego.Dodam że auto pije mi sporo paliwa 15-16L/100km.Spalanie LPG jest w normie.Standardowo sonda powinna być trzy żyłowa ale tu widać że do prawidłowej pracy potrzebne są i tak cztery przewody.Myślę więc że albo sygnał mam źle podłączony albo masę.Chociaż analogicznie myśląc czarny przewód powinien być sygnałem z sondy jutro postaram się to jeszcze raz sprawdzić.
Czy jest ktoś w stanie stwierdzić do czego powinien być podłączony?
[80 B4 2.0 ABK LPG] Wiązka przewodów sondy lambda-spalanie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... fo/id,110/ od 8 strony są opisane różne typy sond lambda i kolory ich kabli.
Wybacz, próbowałem zrozumieć i pomóc, ale za głupi jestem by zajarzyć o co ci chodzi.krisiun1 pisze:Sprawdziłem miernikiem oba przewody i czarny jest podłączony do masy a na zielonym co dziwne też miałem 12V tyle że po przyłożeniu elektrody do plusa aku i do czarnego przewodu jest 12,40V i taka jest wartość naładowania, a przy przewodzie zielonym jest 12,12V.Nie wiem skąd taka wartość?
Zostaw czarny przewód w "spokoju". Sprawdź tylko VAG-iem, czy sterownik prawidłowo odczutyje sygnał sondy i po sprawie.
Sprawdzałem który przewód to masa, jedna elektroda do klemy + najpierw do czarnego, ten na 100% podłączony jest do masy mimo tego że przy wtyczce jest odcięty, zdziwił mnie fakt że na zielonym też było 12V tyle że wartość niższa o 30mV.Skoro to jest przewód sygnałowy to chyba nie powinien mieć zwarcia do masy ale mogę się mylić.W następnym tygodniu podepnę auto pod VAGa.