Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Ubytki płynu chłodniczego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pytol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:17
Lokalizacja: Gilowice

[B4 AAZ] Ubytki płynu chłodniczego

Post autor: Pytol » 31 paź 2009, 17:01

Mam problem, mianowicie znacznie ubywa mi płynu chłodniczego (ok. 200ml/tydzień).

Dodam, że temperatura jest prawidłowa, auto się nie przegrzewa, jak było u mechanika to powiedziałem, żeby popatrzył od dołu czy nie widać wycieków, powiedział, że wszystko jest w porządku, wg mnie też wszystko OK. Ogrzewanie działa dobrze, pod dywanikami sucho, poziom oleju w normie (nie przybyło).

Czym to może być spowodowane?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 31 paź 2009, 17:08

Mimo wszystko wydaje mi się że mogą to być początki uszczelki... :roll: Jeżeli nagrzewnica ok i wycieków nie ma. A nie dymi na biało??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 paź 2009, 19:42

a wycieków na pewno nie masz?? u mnie też dolewam płynu mniej więcej szklankę lub dwie na 2-3 tygodnie jednak u mnie problem to chłodnica która w jednym miejscu jest mokra i tam właśnie cieknie a śladów nie zostawia bo po wysycha od temperatury...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 paź 2009, 22:53

Dymienie na biało jest oznaką kończącej sie uszczelki pod głowicą?
A może ubywać płynu chłodniczego (bo uszczelka puszcza) i jednocześnie nie będzie oleju w zbiorniku wyrównawczym?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 31 paź 2009, 23:24

trepek pisze:Dymienie na biało jest oznaką kończącej sie uszczelki pod głowicą?
A może ubywać płynu chłodniczego (bo uszczelka puszcza) i jednocześnie nie będzie oleju w zbiorniku wyrównawczym?
Może być olej w zbiorniczku jak i w drugą strone - plyn w oleju, czasem widac go jako "kawa z mlekiem" na bagnecie lub nakretce oleju. Skoro dymi na biało to jest mozliwe ze spala plyn z ukladu chlodzenia przy puszczajacej uszczelce. No ale uszczelka to ostatecznosc...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 lis 2009, 00:04

A inne przyczyny dymienia na biało? Troszkę pytania zbaczające z tematu, no ale to tak przy okazji :-)

Bo nie zaobserwowałem oleju z zbiorniczku wyrównawczym (rozumiem, że ma on pływać na powierzchni płynu) ani mlecznego osadu na bagnecie/korku.

Przy okazji warto by sprawdzić gdzie mi chłodziwo ucieka... co 400km spada poziom o 2-3cm w zbiorniczku. Niby troszkę ucieka płynu na mocowaniu węża powrotnego a zbiorniczka wyrównawczego. Ale to by było aż tyle? Wycieków innych brak. No chyba, żeby gdzieś w okolicach nagrzewnicy... ale znowu płyn nie pojawia się w kabinie. Hmm...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 lis 2009, 10:21

trudno stwierdzić nie mając porównania.... Mi gdy auto brało mnóstwo oleju, jedni też mówili że dymi jak każdy diesel a inni że kopci jak autobus, a to czy dym jest biały czy może jednak lekko szary ciężko stwierdzić nie mając porównania:P

Ja kiedyś też myślałem że nie mam wycieków, a okazało się że puszcza górny gruby wąż od chłodnicy. A puszczał tylko w momencie gdy termostat był otwarty i gdy się mocniej przygazowało, natomiast na jałowych obrotach nic.... Długo tego szukałem:)
Teraz zaś dla odmiany padła mi chłodnica i tak w kółko:P

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 lis 2009, 10:55

trepek, jeżeli Ci dymi (na biało) po odpaleniu zimnego silnika to jest całkiem normalny objaw (para wodna). Każde autko tak ma że musi troszku pary puścić. ;-)

Awatar użytkownika
Pytol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:17
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: Pytol » 01 lis 2009, 19:46

Niki20 pisze: A nie dymi na biało??
Nie, przy odpalaniu puści troszkę czarnego dymka i tyle.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 lis 2009, 11:09

Kolego szukaj miejsc wycieku, takie białawe smugi pionowe.

Miejsca do sprawdzenia:
-na silniku są dwa króćce,
-króćce od chłodnicy,
-sama chłodnica- szczelność i zaworek upustowy,
-zaworek od odpowietrzania na przewodzie do nagrzewnicy.

Jak nie ma wycieków to wtedy uszczelka.

Przerabiałem ubytki z króćca wodnego i wiem ile ubywa, dość sporo w sumie wlałem przez 1 miesiące 6l płynu, więc nie mało

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 04 lis 2009, 23:20

zaworek od odpowietrzania na przewodzie do nagrzewnicy jak zlikwidowac tam wyciek bo taki znalazłem??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 05 lis 2009, 08:17

Jest to dość częsty i kłopotliwy przypadek, bo nie da rady wymienić tego zaworka, chyba że kupisz nowy przewód ze sprawnym zaworkiem. /słyszałem że niektórzy wykręcają zaworek i wkręcają na gorąco śrubę.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 10 lis 2009, 21:52

Niki20 pisze:trepek, jeżeli Ci dymi (na biało) po odpaleniu zimnego silnika to jest całkiem normalny objaw (para wodna). Każde autko tak ma że musi troszku pary puścić. ;-)
gdzieś na forum było napisane że jeśli krótko po odpaleniu auta rano leci biały dymek i ma gryzącą woń to trzeba sprawdzić kąt wtrysku,prawda to??

co do wycieków w moim TDi newralgicznymi punktami były króćce potrafiło mi uciec sporo płynu w ciągu tygodnia zanim zauważyłem skąd ucieka.Co do węży idących do nagrzewnicy trzeba uważać aby ich za mocno nie dokręcać bo mogą popękać

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 11 lis 2009, 13:21

dubbler pisze:Miejsca do sprawdzenia:
-na silniku są dwa króćce,
mi ciekło tamtędy po tym jak przegrzałem silnik troszeczke (~100 stopni) ...

ciekło po bloku ale nie było widac mokrego bo na gorącym silniku schło od razu... widac było tylko osad z chłodnicy...


Sprawdz tak prozaiczną rzecz jak korek...
jeśli dokręcony jest na MAKSA to wytwarza się DUUŻE ciśnienie i puszcza ci gdzies układ chłodzenia...
ja osobiście nie dokręcam na MAKSA bo przy dużym ciśnieniu korek działa jak zawór bezpieczeństwa... upusza parę ale jak woda sie zagotuje i wybija to wtedy korek trzyma...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl