[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa
[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa
Witam,
Mam pytanie odnośnie podniesienia mocy, poprzez podwyższenie dawki paliwa (jeśli coś pisze nie tak, to proszę poprawcie).
1.Gdzie się zmienia ustawienie dawki? Na pompie czy za pomocą softu?
2.Jakie parametry określacie jako najlepszy kompromis pomiędzy przyrostem mocy a przepalaniem paliwa (myślę tu o wydobywającym się dymie, aby nie był kilometrową zasłoną)?
3.Jakie są generalnie wasze wrażenia związane z podkręcaniem dawki? Ile wam teraz średnio pali na 100km?
Mam pytanie odnośnie podniesienia mocy, poprzez podwyższenie dawki paliwa (jeśli coś pisze nie tak, to proszę poprawcie).
1.Gdzie się zmienia ustawienie dawki? Na pompie czy za pomocą softu?
2.Jakie parametry określacie jako najlepszy kompromis pomiędzy przyrostem mocy a przepalaniem paliwa (myślę tu o wydobywającym się dymie, aby nie był kilometrową zasłoną)?
3.Jakie są generalnie wasze wrażenia związane z podkręcaniem dawki? Ile wam teraz średnio pali na 100km?
dawke paliwa mozesz zwiekszyc np za pomoca softu, ja mam najwieksza ustawiona dawke paliwa i nie czuje zbytnio wiekszej mocy w Tdi ana 3 pytanie to mniejwiecej pali mi tyle samo co kiedys... jesli chcesz miec moc na jakis czas jest mozliwosc oszukania komputera za pomoca rezystora ktory zwieksza dawke paliwa hehe a w tedy samochod staje ci dęba ;]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
dawkę w adaptacjach można zmienić tylko w przypadku 1Z z przepływką Pierburg, to czy się odczuje różnicę czy nie to zależy od tego jaka była wcześniej ustawiona, jeżeli ustawi się max. wartość a chce się więcej to należy przesunąć nastawnik (ruch max. 0.1mm to duża zmiana)
jeśli chodzi o auta na przepływce boscha to tylko przesunięcie nastawnika może coś zmienić, dawkę zwiększa się przesuwając nastawnik w stronę części wysokiego ciśnienia a zmniejsza przesuwając w stronę chłodnicy i aby dobrze ustawić dawkę silnik musi być rozgrzany do 90st
ja mam ustawioną dawkę na ok 2.0mg/R przy 900 obr/min (BS000 dawka ok 10 obr. 42..43) i spalanie na poziomie 5.5l
jeśli chodzi o auta na przepływce boscha to tylko przesunięcie nastawnika może coś zmienić, dawkę zwiększa się przesuwając nastawnik w stronę części wysokiego ciśnienia a zmniejsza przesuwając w stronę chłodnicy i aby dobrze ustawić dawkę silnik musi być rozgrzany do 90st
ja mam ustawioną dawkę na ok 2.0mg/R przy 900 obr/min (BS000 dawka ok 10 obr. 42..43) i spalanie na poziomie 5.5l
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Witam w przestawianiu nastawnika nie ma dużej filozofii jak masz VAGa. Delikatnie luzujesz te sruby, które masz na zdjęciu. W stronę kabiny zwiększasz dawkę a w strone przodu zminejszasz.
Jeżeli przy ok 90oC VAG wskazuje 17-20 to masz dobrą dawkę paliwa.
Jeżeli nie masz VAGa to się do tego nie zabieraj !!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ef ... 8655b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6be ... 127c6.html
Więcej info pewnie udzieli kostarz, który mi to wytłumaczył :->
Jeżeli przy ok 90oC VAG wskazuje 17-20 to masz dobrą dawkę paliwa.
Jeżeli nie masz VAGa to się do tego nie zabieraj !!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ef ... 8655b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6be ... 127c6.html
Więcej info pewnie udzieli kostarz, który mi to wytłumaczył :->
dawkę ustawia się tak jak UKI_XX pisał na pierburgu vagiem albo nastawnikiem a dla boscha jak na moich zdjęciach bieniek1984 napisał ale dla tych obu wersji zasada jest taka sama co do przestawiania nastawnika poprostu rozgrzewamy silnik do 90stopni sprawdzamy vagiem dawkę jest to 4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga a jeśli chcemy przestawić dawkę to gasimy silnik i zaznaczamy czymś ostrym jak był ustawiony nastawnik i delikatnie luzujemy te 4 śruby co są na zdjęciach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fe ... b7f9f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a3 ... 47ceb.html zaznaczone i delikatnie dosłownie nie zauważalnie ruszamy nastawnikiem można użyć ale delikatnie gumowego młotka lub jakiejś listewki ewentualnie łomika po lekkim ruszeniu dosłownien 0.2-0.5mm i dokręcamy śruby i odpalamy silnik i sprawdzamy jaka teraz mamy dawkę.
jak mamy ustawiona dawkę wg vaga ok 10 to lepiej się zbiera od dołu i może poddymiać ale zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć jak mamy ok 20 to będzie delikatnie wolniej reagował na gaz i powinien przestać poddymiać jak będzie ok 30 to auto będzie jakby przymulone i moze zacząć więcej palić bo będzie słabsze.
ja preferuje by dawka była ok 14-16 wtedy jest wszystko wypośrodkowanie dobra reakcja nie wiele dymu i spalanie ok
Tak to mniej więcej wygląda.
jak mamy ustawiona dawkę wg vaga ok 10 to lepiej się zbiera od dołu i może poddymiać ale zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć jak mamy ok 20 to będzie delikatnie wolniej reagował na gaz i powinien przestać poddymiać jak będzie ok 30 to auto będzie jakby przymulone i moze zacząć więcej palić bo będzie słabsze.
ja preferuje by dawka była ok 14-16 wtedy jest wszystko wypośrodkowanie dobra reakcja nie wiele dymu i spalanie ok
Tak to mniej więcej wygląda.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 21:22 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Eksperymentowałem trochę z dawką i ja robię to tak: luzuję lekko śruby od nastawnika i przy uruchomionym silniku i oczywiście podłączonym VAGu reguluję położenie nastawnika pukając lekko drewnianym lub gumowym młoteczkiem. Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu schodzić poniżej 2mg (nie wiem jakiej wartości to odpowiada w przypadku auta z Boschem). Nawet przy tak wywalonej dawce nie zauważyłem większej różnicy w spalaniu ale za to auto znacznie lepiej ciągnie w zakresie 1500 - 2000 obr.
Zgadza się ale ja mam ustawione obroty na biegu jałowym na ok 900 obr/min i przy takich obrotach i rozgrzanym silniku z dawką udało mi się zejść do ok 1,2 mg/skok. Poniżej zaczynało się falowanie obrotów. Generalnie uważam, że z dawką nie ma co przesadzać i przy zdrowym silniku 2,5 - 3 mg/skok jest wartością optymalną.karol121 pisze:nie zeidziesz bo wtedy wyjdziesz poza zakres i bedzie trzepac silnikiem a zakres 2,2mg/skok to zakres max przy 860obr/min i temp min 80C silnika