Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

[Audi B4 tdi] Podkręcanie dawki paliwa

Post autor: wolfxaudi » 02 lis 2009, 21:05

Witam,

Mam pytanie odnośnie podniesienia mocy, poprzez podwyższenie dawki paliwa (jeśli coś pisze nie tak, to proszę poprawcie).
1.Gdzie się zmienia ustawienie dawki? Na pompie czy za pomocą softu?
2.Jakie parametry określacie jako najlepszy kompromis pomiędzy przyrostem mocy a przepalaniem paliwa (myślę tu o wydobywającym się dymie, aby nie był kilometrową zasłoną)?
3.Jakie są generalnie wasze wrażenia związane z podkręcaniem dawki? Ile wam teraz średnio pali na 100km?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 02 lis 2009, 21:19

dawke paliwa mozesz zwiekszyc np za pomoca softu, ja mam najwieksza ustawiona dawke paliwa i nie czuje zbytnio wiekszej mocy w Tdi ana 3 pytanie to mniejwiecej pali mi tyle samo co kiedys... jesli chcesz miec moc na jakis czas jest mozliwosc oszukania komputera za pomoca rezystora ktory zwieksza dawke paliwa hehe a w tedy samochod staje ci dęba ;]

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 02 lis 2009, 21:54

Dawkę paliwa reguluje się za pomocą nastawnika pompy wtryskowej, softem również się da ale w mniejszym zakresie. Jak zwiększysz dawkę auto będzie żwawsze w niskiej partii obrotów. Jeśli chcesz więcej mocy rób chipa <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 lis 2009, 23:28

dawkę w adaptacjach można zmienić tylko w przypadku 1Z z przepływką Pierburg, to czy się odczuje różnicę czy nie to zależy od tego jaka była wcześniej ustawiona, jeżeli ustawi się max. wartość a chce się więcej to należy przesunąć nastawnik (ruch max. 0.1mm to duża zmiana)

jeśli chodzi o auta na przepływce boscha to tylko przesunięcie nastawnika może coś zmienić, dawkę zwiększa się przesuwając nastawnik w stronę części wysokiego ciśnienia a zmniejsza przesuwając w stronę chłodnicy i aby dobrze ustawić dawkę silnik musi być rozgrzany do 90st

ja mam ustawioną dawkę na ok 2.0mg/R przy 900 obr/min (BS000 dawka ok 10 obr. 42..43) i spalanie na poziomie 5.5l

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

Post autor: wolfxaudi » 03 lis 2009, 00:01

No to widzę że nie powinienem zabierać się za to czego nie znam, bo pompa jednak czułe urządzenie. Z chęcią spróbowałbym po majstrować przy dawce ale coś mi się wydaje że bez zdjęć i opisu typu minimalnie przestaw w kierunku wskazówek zegara to nie dam rady.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 03 lis 2009, 16:51

Witam w przestawianiu nastawnika nie ma dużej filozofii jak masz VAGa. Delikatnie luzujesz te sruby, które masz na zdjęciu. W stronę kabiny zwiększasz dawkę a w strone przodu zminejszasz.
Jeżeli przy ok 90oC VAG wskazuje 17-20 to masz dobrą dawkę paliwa.
Jeżeli nie masz VAGa to się do tego nie zabieraj !!


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ef ... 8655b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6be ... 127c6.html

Więcej info pewnie udzieli kostarz, który mi to wytłumaczył :->

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 03 lis 2009, 18:07

dawkę ustawia się tak jak UKI_XX pisał na pierburgu vagiem albo nastawnikiem a dla boscha jak na moich zdjęciach bieniek1984 napisał ale dla tych obu wersji zasada jest taka sama co do przestawiania nastawnika poprostu rozgrzewamy silnik do 90stopni sprawdzamy vagiem dawkę jest to 4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga a jeśli chcemy przestawić dawkę to gasimy silnik i zaznaczamy czymś ostrym jak był ustawiony nastawnik i delikatnie luzujemy te 4 śruby co są na zdjęciach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fe ... b7f9f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a3 ... 47ceb.html zaznaczone i delikatnie dosłownie nie zauważalnie ruszamy nastawnikiem można użyć ale delikatnie gumowego młotka lub jakiejś listewki ewentualnie łomika po lekkim ruszeniu dosłownien 0.2-0.5mm i dokręcamy śruby i odpalamy silnik i sprawdzamy jaka teraz mamy dawkę.

jak mamy ustawiona dawkę wg vaga ok 10 to lepiej się zbiera od dołu i może poddymiać ale zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć jak mamy ok 20 to będzie delikatnie wolniej reagował na gaz i powinien przestać poddymiać jak będzie ok 30 to auto będzie jakby przymulone i moze zacząć więcej palić bo będzie słabsze.

ja preferuje by dawka była ok 14-16 wtedy jest wszystko wypośrodkowanie dobra reakcja nie wiele dymu i spalanie ok

Tak to mniej więcej wygląda.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 21:22 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 10 gru 2009, 19:13

kostrz pisze:4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga
Czy ta wartość jest taka sama dla Boscha i Pierburga ?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 gru 2009, 20:04

marko009 pisze:
kostrz pisze:4 pozycja w bs grupa 000 dobra dawka to od 10-20 wg vaga
Czy ta wartość jest taka sama dla Boscha i Pierburga ?
Taka sama...

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 10 gru 2009, 21:05

ustawienie dawki wymaga stoickiego spokoju ale daje dobre efekty:)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2009, 23:30

krkbzyk pisze:ustawienie dawki wymaga stoickiego spokoju ale daje dobre efekty:)
jak ustawia sie zakres dawki na biegu jalowym to idzie szbko ustawic gorzej jak ktos ustawia na wylaczonym silniku

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 11 gru 2009, 00:14

Eksperymentowałem trochę z dawką i ja robię to tak: luzuję lekko śruby od nastawnika i przy uruchomionym silniku i oczywiście podłączonym VAGu reguluję położenie nastawnika pukając lekko drewnianym lub gumowym młoteczkiem. Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu schodzić poniżej 2mg (nie wiem jakiej wartości to odpowiada w przypadku auta z Boschem). Nawet przy tak wywalonej dawce nie zauważyłem większej różnicy w spalaniu ale za to auto znacznie lepiej ciągnie w zakresie 1500 - 2000 obr.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 gru 2009, 10:48

ptaak pisze:Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu schodzić poniżej 2mg
nie zeidziesz bo wtedy wyjdziesz poza zakres i bedzie trzepac silnikiem a zakres 2,2mg/skok to zakres max przy 860obr/min i temp min 80C silnika

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 12 gru 2009, 21:12

karol121 pisze:nie zeidziesz bo wtedy wyjdziesz poza zakres i bedzie trzepac silnikiem a zakres 2,2mg/skok to zakres max przy 860obr/min i temp min 80C silnika
Zgadza się ale ja mam ustawione obroty na biegu jałowym na ok 900 obr/min i przy takich obrotach i rozgrzanym silniku z dawką udało mi się zejść do ok 1,2 mg/skok. Poniżej zaczynało się falowanie obrotów. Generalnie uważam, że z dawką nie ma co przesadzać i przy zdrowym silniku 2,5 - 3 mg/skok jest wartością optymalną.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 12 gru 2009, 21:43

a jak to zrobic vagiem na pierburgu bez przekrecania nastawnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl