[1Z] Turbo, podciśnienie.
[1Z] Turbo, podciśnienie.
VWitam. Nawet nie wiem jak dokładnie zatytułować temat;/... A teraz do rzeczy. Ostatnio wymieniałem filtry w mojej Niuni i przypadkowo zauważyłem, że jeden wężyk nie jest podpięty;/... Poszedłem sprawdzić w drugim aucie(też 1Z) gdzie ten wężyk"idzie", a idzie do kompa...(wężyk zaznaczony na czerwono). W audi zapewne też powinien być podpięty do kompa( i tu pytanie gdzie jest komp w audi 80?). I druga sprawa. Czy przez ten wężyk(zaznaczony na czerwono) turbina może "nie mieć" ciśnienia?? tzn nie wytwarzać go??
Poszedłem do sąsiada(mechanik z pojęciem) i powiedział mi że turbina u mnie "nie działa"... Kazał mi ścisnąć waż(zaznaczony na zielono), po dodaniu gazu wąż powinien się tak jakby nadmuchać, powinien ale nic z tego;/. u niego w pasku działa poprawnie... Proszę o odpowiedź w tej sprawie i ewentualnie foto gdzie powinienem podpiąć wężyk(zaznaczony na czerwono). PozdraVWiam C4_KAWON
EDIT: Jeśli to ma znaczenie rok mojej Niuni 1993.
Poszedłem do sąsiada(mechanik z pojęciem) i powiedział mi że turbina u mnie "nie działa"... Kazał mi ścisnąć waż(zaznaczony na zielono), po dodaniu gazu wąż powinien się tak jakby nadmuchać, powinien ale nic z tego;/. u niego w pasku działa poprawnie... Proszę o odpowiedź w tej sprawie i ewentualnie foto gdzie powinienem podpiąć wężyk(zaznaczony na czerwono). PozdraVWiam C4_KAWON
EDIT: Jeśli to ma znaczenie rok mojej Niuni 1993.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 16:26 przez C4_KAWON, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Wężyk który ma być podpięty do Ecu, to wężyk który idzie od IC, a nie ten od króćca który zaznaczyłeś na foto. Jak piszą koledzy wyżej króciec należy zaślepić lub podłączyć manometr.C4_KAWON pisze:Poszedłem sprawdzić w drugim aucie(też 1Z) gdzie ten wężyk"idzie", a idzie do kompa...(wężyk zaznaczony na czerwono). W audi zapewne też powinien być podpięty do kompa
Panowie pytanko... ciekawi mnie poniewaz slyszac nieraz jak jedzie subaru czy evo mozna czesto uslyszec charakterystyczny swist kiedy zmienia biegi slychac takie : UCZSZ jak w ciezarowce uklad powietrzny hamulca. czy to ma zwiazekz zjakims dodatkowym zaworem do turbo ? jak taki efekt osiagnac w 1 Z :mrgreen: i czy jest to wogole mozliwe w naszych niuniach??
w zależności jak masz podkrecone turbo to takie będziesz widzial...jakie w standardzie jest to nie powiem bo nie wiemrobert0s0 pisze:Koledzy a wie ktoś jakie powinno być ciśnienie powietrza na manometrze na wyjściu tego króćca ? :roll:
zależy w czym słyszysz te psss prawdopodobnie jest to zawór upustowy ciśnienia nadmuchanego przez turbo choć w robocie nabrałem się w Ł-34 dla nie wtajemniczonych ładowarka,okazało się że zawór od hamulców też ładnie psiuczy
LukasV8, poszukaj na jutjube: BOV TDI albo blow off valve
nie wiem jak w 1Z ale w moim AAZ (TD bez kompa) miałem fabrycznie 0.85BAR ->8.5 PSI
teraz mam ~1.2BAR
wężyków to raczje nie podpina się do ECU , jeśli już to kabelki od czujnika ciśnienia - rzeczywiście jest on na rurze ale bliżej IC.Spietyq pisze:Wężyk który ma być podpięty do Ecu,
nie wiem jak w 1Z ale w moim AAZ (TD bez kompa) miałem fabrycznie 0.85BAR ->8.5 PSI
teraz mam ~1.2BAR
dzięki panowie za odpowiedzi:). patrzyłem w dwóch innych b4 i ten króciec jest zaślepiony( u mnie teraz też jest zaślepiony:)) teraz widać jak waż (zielony) puchnie po dodaniu gazu.
qrde patrzyłem w Vento (1Z) i ten wężyk leci do kompa... macie racje można podpiąć wskaźnik doładowania w to miejsce ale w Golfach(1z) ten wężyk leci do ECU... mam Zetorka na przepływce BOSCH`a, może to ma jakieś znaczenie?
qrde patrzyłem w Vento (1Z) i ten wężyk leci do kompa... macie racje można podpiąć wskaźnik doładowania w to miejsce ale w Golfach(1z) ten wężyk leci do ECU... mam Zetorka na przepływce BOSCH`a, może to ma jakieś znaczenie?
kto ma boscha to MAP jest przy obudowie filtra powietrza i do ECU idą kabelki, w nowszych MAP jest w ECU i idzie tam wężyk, a w VW (golf, vento, passat...) wężyk do MAP sensora idzie z króćca (tego w czerwonym kółeczku na zdjęciu) a w audi idzie z IC <ok>C4_KAWON pisze:może po to by ECU "wiedziało" jaką dać dawkę paliwa w stosunku do zasysanego powietrza...?Niki20 pisze:A po co by tam miał niby lecieć?? :roll: