Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Turbo, podciśnienie.

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

[1Z] Turbo, podciśnienie.

Post autor: C4_KAWON » 07 lis 2009, 11:58

VWitam. Nawet nie wiem jak dokładnie zatytułować temat;/... A teraz do rzeczy. Ostatnio wymieniałem filtry w mojej Niuni i przypadkowo zauważyłem, że jeden wężyk nie jest podpięty;/... Poszedłem sprawdzić w drugim aucie(też 1Z) gdzie ten wężyk"idzie", a idzie do kompa...(wężyk zaznaczony na czerwono). W audi zapewne też powinien być podpięty do kompa( i tu pytanie gdzie jest komp w audi 80?). I druga sprawa. Czy przez ten wężyk(zaznaczony na czerwono) turbina może "nie mieć" ciśnienia?? tzn nie wytwarzać go??
Poszedłem do sąsiada(mechanik z pojęciem) i powiedział mi że turbina u mnie "nie działa"... Kazał mi ścisnąć waż(zaznaczony na zielono), po dodaniu gazu wąż powinien się tak jakby nadmuchać, powinien ale nic z tego;/. u niego w pasku działa poprawnie... Proszę o odpowiedź w tej sprawie i ewentualnie foto gdzie powinienem podpiąć wężyk(zaznaczony na czerwono). PozdraVWiam C4_KAWON
Obrazek

EDIT: Jeśli to ma znaczenie rok mojej Niuni 1993.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 16:26 przez C4_KAWON, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 07 lis 2009, 13:02

Kolego w zaznaczonym miejscu podłącza się wskaźnik doładowania. Jeśli takiego nie posiadasz to trzeba ten króciec na kolanku zaślepić. Gdyby tubo nie dawało ciśnienia to twój zetor by baaardzo słabo jechał :mrgreen:

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 07 lis 2009, 13:31

ten wężyk musisz zaślepić :D bo ci nim powietrze z turbiny "ucieka" tylko w miarę solidnie bo turbo jednak wytwarza ciśnienie :D żeby ci go nie zdmuchnęło ;]

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 07 lis 2009, 14:19

C4_KAWON pisze:Poszedłem sprawdzić w drugim aucie(też 1Z) gdzie ten wężyk"idzie", a idzie do kompa...(wężyk zaznaczony na czerwono). W audi zapewne też powinien być podpięty do kompa
Wężyk który ma być podpięty do Ecu, to wężyk który idzie od IC, a nie ten od króćca który zaznaczyłeś na foto. Jak piszą koledzy wyżej króciec należy zaślepić lub podłączyć manometr.

robert0s0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 paź 2009, 19:59
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: robert0s0 » 07 lis 2009, 15:01

Koledzy a wie ktoś jakie powinno być ciśnienie powietrza na manometrze na wyjściu tego króćca ? :roll:

LukasV8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:14
Lokalizacja: Krakow

Post autor: LukasV8 » 07 lis 2009, 15:24

Panowie pytanko... ciekawi mnie poniewaz slyszac nieraz jak jedzie subaru czy evo mozna czesto uslyszec charakterystyczny swist kiedy zmienia biegi slychac takie : UCZSZ jak w ciezarowce uklad powietrzny hamulca. czy to ma zwiazekz zjakims dodatkowym zaworem do turbo ? jak taki efekt osiagnac w 1 Z :mrgreen: i czy jest to wogole mozliwe w naszych niuniach?? :-)

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 07 lis 2009, 15:33

robert0s0 pisze:Koledzy a wie ktoś jakie powinno być ciśnienie powietrza na manometrze na wyjściu tego króćca ? :roll:
w zależności jak masz podkrecone turbo to takie będziesz widzial...jakie w standardzie jest to nie powiem bo nie wiem

zależy w czym słyszysz te psss prawdopodobnie jest to zawór upustowy ciśnienia nadmuchanego przez turbo choć w robocie nabrałem się w Ł-34 dla nie wtajemniczonych ładowarka,okazało się że zawór od hamulców też ładnie psiuczy

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 07 lis 2009, 15:52

LukasV8, poszukaj na jutjube: BOV TDI albo blow off valve
Spietyq pisze:Wężyk który ma być podpięty do Ecu,
wężyków to raczje nie podpina się do ECU :D, jeśli już to kabelki od czujnika ciśnienia - rzeczywiście jest on na rurze ale bliżej IC.

nie wiem jak w 1Z ale w moim AAZ (TD bez kompa) miałem fabrycznie 0.85BAR ->8.5 PSI

teraz mam ~1.2BAR :D

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 07 lis 2009, 16:13

Paweł , a w naszych AAZ też ma być zaślepiony ten zaznaczony na czerwono?
Darek

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: C4_KAWON » 07 lis 2009, 16:27

dzięki panowie za odpowiedzi:). patrzyłem w dwóch innych b4 i ten króciec jest zaślepiony( u mnie teraz też jest zaślepiony:)) teraz widać jak waż (zielony) puchnie po dodaniu gazu.
qrde patrzyłem w Vento (1Z) i ten wężyk leci do kompa... macie racje można podpiąć wskaźnik doładowania w to miejsce ale w Golfach(1z) ten wężyk leci do ECU... mam Zetorka na przepływce BOSCH`a, może to ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 lis 2009, 18:04

W 1Zecie seryjne doładowanie także wynosi 0.85 bara. ;-)
C4_KAWON pisze:ten wężyk leci do ECU...
A po co by tam miał niby lecieć?? :roll:

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 07 lis 2009, 20:46

Dario152 pisze:a w naszych AAZ też ma być zaślepiony ten zaznaczony na czerwono?
W naszych AAZ etach powinien być podłączony do LDA w pompie ,ciśnienie z turbiny przez ten przewód porusza membranę z boost pinem

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: C4_KAWON » 07 lis 2009, 20:51

Niki20 pisze:A po co by tam miał niby lecieć?? :roll:
może po to by ECU "wiedziało" jaką dać dawkę paliwa w stosunku do zasysanego powietrza...?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 lis 2009, 23:43

C4_KAWON pisze:
Niki20 pisze:A po co by tam miał niby lecieć?? :roll:
może po to by ECU "wiedziało" jaką dać dawkę paliwa w stosunku do zasysanego powietrza...?
kto ma boscha to MAP jest przy obudowie filtra powietrza i do ECU idą kabelki, w nowszych MAP jest w ECU i idzie tam wężyk, a w VW (golf, vento, passat...) wężyk do MAP sensora idzie z króćca (tego w czerwonym kółeczku na zdjęciu) a w audi idzie z IC <ok>

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: C4_KAWON » 10 lis 2009, 20:24

UKI_XX, to gdzie mam wpiąć ten wężyk?? Czy mam go zaślepić??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl