Witam wszystkich!
Posiadam Audi 80 b3 z silnikiem 1.8s na jedno-punktowym wtrysku paliwa z LPG ala 2 generacji.
Problem jest taki iż posiadam wyżej wymienione autko prawie 3 lata i problem ciągle ten sam tylko chyba ciut się nasilił. Po uruchomieniu silnika szczególnie gdy zimny i bez różnicy czy stoi w garażu ciepłym czy przed domem problem jest taki sam. Mianowicie uruchamiam silnik z rana na Pb i po uruchomieniu pracuje na obrotach około 1200 i po chwili zaczyna pracować jak na 3 garach. Słychać tą nie równą prace z tłumika jak i po trzęsieniu się samochodu. Lecz gdy przy gazuję autko gdy się dławi tak o 3.5 tysiąca obrotów problem znika.Jeżeli po uruchomieniu silnika na pb od razu włączę LPG silnik pracuje dobrze.Jeżeli nie przy gazuje i zostawię go tak dławiącego to przestanie jak się nagrzeje. Dodam jeszcze że odkąd go mam minimalne obroty na których pracuje to 1050orb/min. Filtr paliwa do wymiany? Pompa paliwa daje niskie ciśnienie?(nie mam jak sprawdzić tego) Nieszczelności szukałem nawet wymieniałem uszczelki na wtrysku tylko jedną taką grubą wyrzuciłem bo była lekko pęknięta i dałem zwykłą papierową nie zmieniło to niczego.Silniczek krokowy był zmieniany rok temu.Jest to coś związanego z układem paliwowym. Może coś podpowiecie ? Adaptacja na pb nic nie daje
[b3 1.8s LPG] Problem po uruchomieniu silnika
[b3 1.8s LPG] Problem po uruchomieniu silnika
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 22:23 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko co trafia konkretnie ? Cały zespół mono-wtrysku wymienić ? cóż tam mogło by się popsuć hmm? Żeby się wtrysk zapiekł od jazdy LPG to bym zrozumiał i wymienił hmm ale obroty wysokie znowu to może przepustica się nie domyka? Jak wyciągnę krokowca to obroty spadają do 500 więc może ECU ? Te obroty mnie już denerwują i muszę to zrobić w końcu na pb ma chodzić cacytommad pisze:ja mam też 1.8S silnik PM i walcze z tym od początku i już dawno dałem sobie spokój. Też mam wolne obroty na około 1050- 1100obr/min. Mój "gazownik" powiedział że jednopunktowy wtrysk KaihenII tak już ma, wszystko ponoć przez to, że jeździ się na lpg a nie bp i gaźnik trafia szl..k
Było wymieniane rok temu na beru i ngk cały zestaw i nie było różnicy.Dziki pisze:najtaniej najpewniej sprawdzić i wymienić świece, kopułke i palec aparatu zapłonowego. nastepne w kolejności przewody WN
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 17:36 przez Duch, łącznie zmieniany 2 razy.
witam kolegów ! to i tak wasze odpalą amoja na pb wcale niechce chodzić po odpaleniu jak odrazu przeżucę na gas to jest ok chodzi równo a na pb czy zimna czy ciepła to wcale dławi się i nie wchodzi na obroty jak pompuję pedałem gazy to ją rozbujam na tyle żeby na gas przeskoczyła (filtr paliwa nowy, kopułka palec i przewody WN)ale to nic nie pomogło :evil: koledzy pomocy !
To u Ciebie postawiłbym albo pompa paliwowa albo wtrysk paliwa zastany._arek_2 pisze:witam kolegów ! to i tak wasze odpalą amoja na pb wcale niechce chodzić po odpaleniu jak odrazu przeżucę na gas to jest ok chodzi równo a na pb czy zimna czy ciepła to wcale dławi się i nie wchodzi na obroty jak pompuję pedałem gazy to ją rozbujam na tyle żeby na gas przeskoczyła (filtr paliwa nowy, kopułka palec i przewody WN)ale to nic nie pomogło :evil: koledzy pomocy !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jednopunktowy wtrysk przy silniku PM to mono-jetronic a Keihin II to nazwa gaźnika który nie wiele ma wspólnego z wtryskiem.tommad pisze:powiedział że jednopunktowy wtrysk KaihenII tak już ma
Na LPG przy niedopowiadanej emulacji sondy lambda może rozjeżdżać się mapa wtrysku benzyny ponieważ komputer który steruje wtryskiem "uczy się" podczas pracy silnika.Duch pisze:Tylko co trafia konkretnie ? Cały zespół mono-wtrysku wymienić ? cóż tam mogło by się popsuć hmm? Żeby się wtrysk zapiekł od jazdy LPG to bym zrozumiał i wymienił hmm ale obroty wysokie znowu to może przepustica się nie domyka?tommad pisze:ja mam też 1.8S silnik PM i walcze z tym od początku i już dawno dałem sobie spokój. Też mam wolne obroty na około 1050- 1100obr/min. Mój "gazownik" powiedział że jednopunktowy wtrysk KaihenII tak już ma, wszystko ponoć przez to, że jeździ się na lpg a nie bp i gaźnik trafia szl..k [...]
A tak właściwie to wymieniał ktoś czujnik temperatury dla ECU? Chyba to ten z niebieskim plastikiem, koszt oryginalnego boscha ok. 50zł