[B4 1.9 TDI 1Z] napinacz paska wieloklinowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
[B4 1.9 TDI 1Z] napinacz paska wieloklinowego
witam dziś kolejny raz zerwał mi się pasek wieloklinowy. podjechałem do mechanika powiedział ,że napinacz do wymiany ale z całą łapą do której mocowane są altelnator i sprężarka klimy. dlatego ,ze tulejki od ucha rolki miały duży luz i wyrobiła się tam dziura. jak wygląda taka łapa i gdzie można ją kupić ?
Tak jak pisze endriu210 trzpień 130 zł + 2 tulejki po 8 zł za sztukę, tylko ASO, nie polecam używki ze szrotu bo na pewno ma wytarte tulejki i zatarty trzpień. Przyczyną zrywania paska wielorowkowego może być jego jakość. Ja miałem taki przypadek że po około 1 tyś. km od wymiany zerwał mi się ten pasek. Polecam tylko paski markowe np. Contitech kosztuje około 70 zł ale ma swoją wytrzymałość.
Łapa na zdjęciu z aukcji - wersja bez klimy (sam alternator). Zresztą za 200 zł zregenerujesz swoją, Uwaga przy wprasowywaniu tulejek można je łatwo uszkodzić, ważny jest kierunek montażu (tulejki rozprężna praca w poszczególnych płaszczyznach pomiędzy trzpieniem).
Łapa na zdjęciu z aukcji - wersja bez klimy (sam alternator). Zresztą za 200 zł zregenerujesz swoją, Uwaga przy wprasowywaniu tulejek można je łatwo uszkodzić, ważny jest kierunek montażu (tulejki rozprężna praca w poszczególnych płaszczyznach pomiędzy trzpieniem).
Własnie mam ten sam problem, mechanik przy wymianie paska rozrzadu dostrzegl, ze oska i tulejki sa uszkodzone zatarl sie trzpien, zamówilem trzpien, tulejki i srube u "kulczyka" za 170zl za wszystko, a cale ucho prawie 700zl... Mam nadzieje ze bedzie OK
Do tego jeszcze mam wyciagnieta pompe wtryskowa bo ciekla i jest na uszczelnieniu, koszt uszczelnienia 430zl jesli panewki do wymiany to 550zl w Poznaniu u pana Sarnowskiego, mam nadzieje ze to srednia cena krajowa heh... Gosc jest znany i dobrze robi, takze teraz fura musi chodzic.
Do tego jeszcze mam wyciagnieta pompe wtryskowa bo ciekla i jest na uszczelnieniu, koszt uszczelnienia 430zl jesli panewki do wymiany to 550zl w Poznaniu u pana Sarnowskiego, mam nadzieje ze to srednia cena krajowa heh... Gosc jest znany i dobrze robi, takze teraz fura musi chodzic.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak jestem w stanie sprawdzić i sprawdzam i napewno nic mi się nie rozsypie .Widziałeś jak się to robi ?Myślisz że uszczelnienie pompy zapobiegnie jej ,jak twierdzisz rozsypaniu się ?To jesteś w błędzie,jak większość naiwnych płacących grubą kasę za tak prostą robotę .Po pierwsze to te pompy się raczej nie rozsypują .Po drugie to wymiana uszczelek nie ma najmniejszego wpływu na to czy pompa się rozsypie czy nie .Płacąc za taką usługę tyle kasy dajesz się dobrze oskubać .I uwierz mi że zrobiłbym to tak samo jak ci co cię tak skroili .Ale oni muszą przekonać naiwnego klienta że płacąc tyle kasy ,robią coś wyjątkowego ,w przeciwnym razie nie dało by się wyciągnąć takiej kasy za uszczelnienie ,większość tych speców wyznaje zasadę "najlepszy klient -zielony klient "i golą go bez skrupułówfabian99 pisze:"]masz druga pompe tylko nie wiadomo w jakim stanie, rozsypie sie za 10 000km i co zrobisz ?? a tak jest gwarancja i pozadnie zrobione, na allegro sa nawet pompy po 300zl tylko w jakim stanie ?? Jestes w stanie sprawdzic ile taka pompa pociagnie i czy nie ma przejechane 500 000km ?? heh
dokładnie, z tego co się orientuję to za samą wymianę uszczelek pod nastawnikiem biorą ok 300zł :shock: a koszt uszczelek to 7-8zł/szt, a wymiana i ustawienie dawki to góra 30 minut roboty i wielkiej w tym filozofii nie ma
wymienić oring pod częścią wysokiego ciśnienia można bez zdejmowania tyłu pompy <ok>
ale temat się tyczy napinacza paska a nie uszczelnienia pompy
wymienić oring pod częścią wysokiego ciśnienia można bez zdejmowania tyłu pompy <ok>
ale temat się tyczy napinacza paska a nie uszczelnienia pompy