Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] napinacz paska wieloklinowego

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

[B4 1.9 TDI 1Z] napinacz paska wieloklinowego

Post autor: kamilg.86.86 » 13 lis 2009, 22:39

witam dziś kolejny raz zerwał mi się pasek wieloklinowy. podjechałem do mechanika powiedział ,że napinacz do wymiany ale z całą łapą do której mocowane są altelnator i sprężarka klimy. dlatego ,ze tulejki od ucha rolki miały duży luz i wyrobiła się tam dziura. jak wygląda taka łapa i gdzie można ją kupić ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 lis 2009, 09:06

kamilg.86.86, co do zakupu to polecam Ci szrot bo tam raczej najtaniej kupisz...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 14 lis 2009, 10:40

albo allegro...

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 14 lis 2009, 18:49


endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 14 lis 2009, 21:22

Ośkę + tulejki w ASO ok 150pln ,albo używka całe mocowanie tylko najlepiej przed zakupem sprawdzić czy nie wybite ;-) akurat ta z linku allegro jest zużyta niestety :-/

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 16 lis 2009, 22:07

Tak jak pisze endriu210 trzpień 130 zł + 2 tulejki po 8 zł za sztukę, tylko ASO, nie polecam używki ze szrotu bo na pewno ma wytarte tulejki i zatarty trzpień. Przyczyną zrywania paska wielorowkowego może być jego jakość. Ja miałem taki przypadek że po około 1 tyś. km od wymiany zerwał mi się ten pasek. Polecam tylko paski markowe np. Contitech kosztuje około 70 zł ale ma swoją wytrzymałość.
Łapa na zdjęciu z aukcji - wersja bez klimy (sam alternator). Zresztą za 200 zł zregenerujesz swoją, Uwaga przy wprasowywaniu tulejek można je łatwo uszkodzić, ważny jest kierunek montażu (tulejki rozprężna praca w poszczególnych płaszczyznach pomiędzy trzpieniem).

Awatar użytkownika
fabian99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Poznań Grunwald

Post autor: fabian99 » 13 sty 2011, 18:03

Własnie mam ten sam problem, mechanik przy wymianie paska rozrzadu dostrzegl, ze oska i tulejki sa uszkodzone zatarl sie trzpien, zamówilem trzpien, tulejki i srube u "kulczyka" za 170zl za wszystko, a cale ucho prawie 700zl... Mam nadzieje ze bedzie OK
Do tego jeszcze mam wyciagnieta pompe wtryskowa bo ciekla i jest na uszczelnieniu, koszt uszczelnienia 430zl jesli panewki do wymiany to 550zl w Poznaniu u pana Sarnowskiego, mam nadzieje ze to srednia cena krajowa heh... Gosc jest znany i dobrze robi, takze teraz fura musi chodzic.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2011, 18:09

Pokazcie przykladowe zdjecie jak to wyglada w 1z bo mam jaka rolke z łapa od paska wielorowkowego ale nie wiem czy to o to chodzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2011, 23:08

fabian99 pisze:Do tego jeszcze mam wyciagnieta pompe wtryskowa bo ciekla i jest na uszczelnieniu, koszt uszczelnienia 430zl jesli panewki do wymiany to 550zl
:shock: Rozbój w biały dzień .Za taką kasę masz drugą pompę ,swoją kupiłem za dużo mniejszą ;-)

Awatar użytkownika
fabian99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Poznań Grunwald

Post autor: fabian99 » 14 sty 2011, 20:38

masz druga pompe tylko nie wiadomo w jakim stanie, rozsypie sie za 10 000km i co zrobisz ?? a tak jest gwarancja i pozadnie zrobione, na allegro sa nawet pompy po 300zl tylko w jakim stanie ?? Jestes w stanie sprawdzic ile taka pompa pociagnie i czy nie ma przejechane 500 000km ?? heh

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 sty 2011, 20:19

Ja też wymieniałem tulejki i pręt pasek i rolkę.Wszystko super tylko pasek niemiłosiernie piszczy dopóki się nie rozgrzeje i świece na podgrzewaczu się nie wyłączą.Pasek mam Gatesa,zastanawiam się czy nie wymienić napinacza może już za słaby jest?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sty 2011, 20:52

zmień pasek na contitech albo bosch bo te gatesy to podobno nawet jak są nowe uwielbiają piszczeć

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2011, 21:06

fabian99 pisze:"]masz druga pompe tylko nie wiadomo w jakim stanie, rozsypie sie za 10 000km i co zrobisz ?? a tak jest gwarancja i pozadnie zrobione, na allegro sa nawet pompy po 300zl tylko w jakim stanie ?? Jestes w stanie sprawdzic ile taka pompa pociagnie i czy nie ma przejechane 500 000km ?? heh
Tak jestem w stanie sprawdzić i sprawdzam i napewno nic mi się nie rozsypie .Widziałeś jak się to robi ?Myślisz że uszczelnienie pompy zapobiegnie jej ,jak twierdzisz rozsypaniu się ?To jesteś w błędzie,jak większość naiwnych płacących grubą kasę za tak prostą robotę .Po pierwsze to te pompy się raczej nie rozsypują .Po drugie to wymiana uszczelek nie ma najmniejszego wpływu na to czy pompa się rozsypie czy nie .Płacąc za taką usługę tyle kasy dajesz się dobrze oskubać .I uwierz mi że zrobiłbym to tak samo jak ci co cię tak skroili .Ale oni muszą przekonać naiwnego klienta że płacąc tyle kasy ,robią coś wyjątkowego ,w przeciwnym razie nie dało by się wyciągnąć takiej kasy za uszczelnienie ,większość tych speców wyznaje zasadę "najlepszy klient -zielony klient "i golą go bez skrupułów ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sty 2011, 21:29

dokładnie, z tego co się orientuję to za samą wymianę uszczelek pod nastawnikiem biorą ok 300zł :shock: a koszt uszczelek to 7-8zł/szt, a wymiana i ustawienie dawki to góra 30 minut roboty i wielkiej w tym filozofii nie ma

wymienić oring pod częścią wysokiego ciśnienia można bez zdejmowania tyłu pompy <ok>

ale temat się tyczy napinacza paska a nie uszczelnienia pompy ;-)

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 sty 2011, 21:39

Myślałem nad zmianą paska ,ale boję się ,że będzie to samo i będzie trzeba kupić napinacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl