Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z 1992r tdi problem z płynem chłodzącym

adis8406

[b4 1z 1992r tdi problem z płynem chłodzącym

Post autor: adis8406 » 15 lis 2009, 23:12

witam wszystkich mam mały problem;zapowietrza mi się układ chłodzący ponieważ gdy samochód pochodzi dłuższy czas to z pod zaworku odpowietrzającego płyn chłodzący słychać syczenie jak najprościej to zrobić lub zapobiec próbowałem dokręcić tą śrubkę ale się nie da cały czas się kręci więc proszę o pomoc

pawel kielce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: pawel kielce » 16 lis 2009, 00:11

kolego sprobuj odkrecic węza od powrotu z nagrzewnicy i dmuchnij w wlew do zbiorniczka wyrownawczego w ten sposob odpowietrzysz nagrzewnice,pzdr

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 16 lis 2009, 10:48

to zależy czy po wymianie płynu był źle odpowietrzony - wtedy wystarczy poczekać i sam się w końcu odpowietrzy, a jeżeli faktycznie się sam zapowietrza- szukać wycieków, śladów po płynie etc....

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Re: [b4 1z 1992r tdi problem z płynem chłodzącym

Post autor: myster » 16 lis 2009, 12:17

adis8406 pisze:witam wszystkich mam mały problem;zapowietrza mi się układ chłodzący ponieważ gdy samochód pochodzi dłuższy czas to z pod zaworku odpowietrzającego płyn chłodzący słychać syczenie jak najprościej to zrobić lub zapobiec próbowałem dokręcić tą śrubkę ale się nie da cały czas się kręci więc proszę o pomoc
nie wiem za bardzo o jaki ci zawor chodzi domyslal sie ze to jest korek od zbiorniczka wyrownaczego w nim jez zaworek upuszajacy cisnienie o ten chodzi?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lis 2009, 16:28

ale jaką śrubkę próbowałeś dokręcić?? układ powinien się sam odpowietrzyć jeśli jest zapowietrzony...a jesli się zapowietrza cały czas to może być winna uszczelka pod głowicą...

adis8406

Post autor: adis8406 » 16 lis 2009, 23:28

a wiec koledzy tak chodzi mi o śrubkę która znajduje się na jednym z dwóch węży które wchodzą do kabiny na kolanku gumowym jest śrubka i właśnie mi ona puszcza tak sądzę ponieważ z pod owej śrubki kapie małymi kropelkami płyn a po drugie jak by była to głowica to działo by się coś jeszcze ?dziękuje za wypowiedzi a po trzecie szukam dobrego speca od audi 80 tdi nie daleko podkarpacia lub w podkarpaciu prosze o kontakt

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 17 lis 2009, 07:35

No i tu pojawia się problem, bo to plastik wtopiony w rurę gumową, nie idzie tego wymienić, chyba że cały przewód, ale znalezienie używki w dobrym stanie będzie ciężko.

Niektórzy w to miejsce wkręcają śrubę na gorąco, ale wtedy nie ma już odpowietrznika.

Co do mechaników na podkarpaciu to było gdzieś na forum, na pewno jest dobry w Krośnie i gdzieś koło Rzeszowa.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 lis 2009, 15:18

wkręć tam metalową śrubę na stałe, a odpowietrzać sobie będziesz luzując wąż przy nagrzewnicy, w końcu nie robi się tego co tydzień:)

adis8406

Post autor: adis8406 » 17 lis 2009, 23:37

dzięki z góry czyli można zaślepić na stałe a z tym mechanikiem koło rzeszowa to nie macie namiarów na tego pana ?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 18 lis 2009, 08:27

popytaj na PW ludzi z podkarpacia

adis8406

Post autor: adis8406 » 18 lis 2009, 22:27

mam jeszcze jedno pytanko znajomy nastraszył mnie że takie zapowietrzanie może być też przez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą jak to mogę
sprawdzić

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lis 2009, 22:33

może tak być nawet ci to napisałem na samym początku...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 lis 2009, 22:35

Ja ostatnio ten przewód kupiłem za 20 zeta ori używka <ok> Najpierw zrób porządek z tym wężem a wtedy dalej szukaj. ;-) A ten mechanik koło Rzeszowa to może w Stobiernej??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lis 2009, 22:47

moim zdaniem ten wąż o którym piszecie nie jest winny.u mnie ostatnio w dwóch miejscach były za luźne opaski na wężach i sączył sie z nich płyn a mimo tego układ się nie zapowietrzał... sprawdź jakie masz węże na zimnym i na rozgrzanym silniku.na rozgrzanym powinny być twarde ale nie jak kamień tylko powinny się uginać.jednym z objawów uszczelki są właśnie twarde węże...u kumpla ciśnienie tak wzrosło że rozwaliło jeden wąż podczas jazdy...

adis8406

Post autor: adis8406 » 19 lis 2009, 20:54

patrzyłem na węże i jedyna różnica to że na zimnym silniku są zimne :-D a na rozgrzanym są gorące i może delikatnie twardsze ale bez problemu można je zgnieść jak można jeszcze sprawdzić jestem za granicą nie ma nawet jak podjechać do mech bo się nie dogadam pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl