[B4 2.0 ACE] Pytania o automatyczną skrzynię
[B4 2.0 ACE] Pytania o automatyczną skrzynię
witam wszystkich. jestem nowym klubowiczem co prawda to nie moj pierwszy post ale w klimatach audi 80 jestem zielony (do tej pory jezdzilem golfem 2 '89 1.6 TD ktorego bardzo milo wspominam- fajny wozek) jesli chodzi o moje audi to jest model b4 chyba(?) z 92 roku-w dowodzie 96 rok, zarejestrowany jako skladak(kiedys tak sie sprowadzalo) sprowadzony ze szwajrarii, nie ma kostki do podlaczenia pod komuter
ogolnie auto jest bardzo fajne ale mam kilka dreczacych mnie pytan:
1. jadac w trasie ma sie wrazenie ze auto jakby 'plynie' czy to normalne?(golfik byl twardszy i jakby zwrotniejszy) moze to wina amortyzatorow?
2. dzis pada i mam mokro pod dywanikiem od kierowcy- tak blizej dzrzwi- co to moze byc?dziura w podlodze?
3. po dluzszej jezdzie wspomaganie kiery jakby ciezej pracuje- tak ma byc czy zmienic plyn ?
4. wczoraj odkreculem polke pod kierownica w celu zlokalizowania przekaznika nr. 30 bo mam problem z obrotami no i jakos go nie znalazlem pytanie gdzie on jest?
5. pali mi lekko ponad 15 lpg (miasto) jak na moje oko troche sporo... a nie szaleje nim zabardzo
6. czasem przy redukcji biegu czuc troche za mocne szarpniecie to samo jest czasem przy przerzucaniu z 2 na 3 (tylko przy wolnej jezdzie), ok czy moze plyn juz do wymiany?
wiem ze moje pytania moga byc glupie ale jestem troche przewrazliwiony na punkcie samochodu, zwlaszcza ze mam go od osoby ktora w nim nic nie wymieniala oprocz oleju 'bo to audi wiec sie nie psuje i nie trzeba nic wymieniac, jezdzi to jezdzi' (to moj przyszly tesc :>) dlatego mam wlasnie sporo obaw, w silnik wlozylem ok 1000zl (uszczelniacze od zaworow, planowanie glowicy,rozrzad, termostat i takie tam rozne+1700 instalacja lpg) no i czekam na dalsze koszta. Sory za dlugi post ale kto mi podpowie jak nie Wy, pozdrawiam wszystkich
ogolnie auto jest bardzo fajne ale mam kilka dreczacych mnie pytan:
1. jadac w trasie ma sie wrazenie ze auto jakby 'plynie' czy to normalne?(golfik byl twardszy i jakby zwrotniejszy) moze to wina amortyzatorow?
2. dzis pada i mam mokro pod dywanikiem od kierowcy- tak blizej dzrzwi- co to moze byc?dziura w podlodze?
3. po dluzszej jezdzie wspomaganie kiery jakby ciezej pracuje- tak ma byc czy zmienic plyn ?
4. wczoraj odkreculem polke pod kierownica w celu zlokalizowania przekaznika nr. 30 bo mam problem z obrotami no i jakos go nie znalazlem pytanie gdzie on jest?
5. pali mi lekko ponad 15 lpg (miasto) jak na moje oko troche sporo... a nie szaleje nim zabardzo
6. czasem przy redukcji biegu czuc troche za mocne szarpniecie to samo jest czasem przy przerzucaniu z 2 na 3 (tylko przy wolnej jezdzie), ok czy moze plyn juz do wymiany?
wiem ze moje pytania moga byc glupie ale jestem troche przewrazliwiony na punkcie samochodu, zwlaszcza ze mam go od osoby ktora w nim nic nie wymieniala oprocz oleju 'bo to audi wiec sie nie psuje i nie trzeba nic wymieniac, jezdzi to jezdzi' (to moj przyszly tesc :>) dlatego mam wlasnie sporo obaw, w silnik wlozylem ok 1000zl (uszczelniacze od zaworow, planowanie glowicy,rozrzad, termostat i takie tam rozne+1700 instalacja lpg) no i czekam na dalsze koszta. Sory za dlugi post ale kto mi podpowie jak nie Wy, pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 19:21 przez masuo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak w końcu masz silnik? W profilu masz ABK, a w opisie teamtu piszesz ACE. To dwa różne silniki. Jeśli masz ACE to nie ma w nim przekaźnika nr 30. To silnik na wtrysku mechanicznym. Założyłeś do niego gaz, wieć dbaj o świece, przewodu WN itd., bo w razie strzału rozwali przepływke i na benzynie chodził już nie bedzie.
Co do wody, to zajrzyj pod maske i tam koło skrzynki bezpieczników wchodzi do auta linka od otawierania maski i koło niej lubi pękać guma i cieknie woda do auta.
Co do wspomagania to rozważ zmiane płynu. Poczytaj na forum jaki mozesz nalać.
Masz skrzynie automat, wieć skontroluj stan oleju w skrzyni.
Co do wody, to zajrzyj pod maske i tam koło skrzynki bezpieczników wchodzi do auta linka od otawierania maski i koło niej lubi pękać guma i cieknie woda do auta.
Co do wspomagania to rozważ zmiane płynu. Poczytaj na forum jaki mozesz nalać.
Masz skrzynie automat, wieć skontroluj stan oleju w skrzyni.
Sory mam silnik ABK bylem lekko zamotany z rana i cos mi sie pokickalo, dzieki za porade co do okolic skrzynki bezpiecznikow to usczelka przy lince wyglada na dobra, pod skrzynka ponoc tez zdarzaja sie wady uszczelki ale tez wyglada na spoko, kanaly odprowadzajace wode sa drozne, na podszybiu tez poczyscilem wszystko, wody mam wiecej za siedzeniem kierowcy a mam lekko zapadniety szyberdach ad kierowca, czy to moze miec wplyw?(kanaliki do odprowadzania wody wygladaja na czyste), uszczelka od szyby przedniej wyglada na ok (choc szyba byla wymieniana kiedys na nieoryginalna bo samochod byl niestety rozbity jak przyjechall -ale od strony pasazera)
[ Dodano: 2009-11-17, 21:21 ]
jednak to byla uszczelka od linki zle ja obejrzalem bo troche zly dostep jest, zakleilem silikonem, wysusze auto i zobaczymy jak dalej efekty
[ Dodano: 2009-11-17, 21:21 ]
jednak to byla uszczelka od linki zle ja obejrzalem bo troche zly dostep jest, zakleilem silikonem, wysusze auto i zobaczymy jak dalej efekty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Co do skrzyni to radze kolego nie lekcewazyć objawów bo beda same problemy i najlepiej jak najszybciej podjechać pod jakiś konkretny warsztat i zdiagnozowac skrzynke przy okazji niech wymienia płyn ATF w skrzynie i olej w mechanizmie róznicowym Czesto gesto ludzie to lekceważa albo nie wiedza o tym a koszta nie sa małe jak zeby sie posypia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Płyn ATF czerwony marki niestety Ci nie polece musisz popytać znawców co do mechanizmu róznicowego stojac przodem do silnika po prawiej stronie na skrzyni przy sprzegle masz korek na szesciokąt odkreć go i sprawdzajac palcem zobacz jaki jest stan oleju jesli przy wykrecaniu poleci to nie odrecaj do konca zas co do ATFu jest miarka z tym ze poziom sprawdzasz przy pewnej temperaturze płynu nie pamietam już jakiej warto poszukać info i sie zorientowac fajnie sie jezdzi tylko trzeba dbać