Witam Panowie!
Czy ktoś z was próbował przerabiać instalację gazową, by dołożyć do niej silniczek krokowy?
Otóż w kupionej B4 mam założoną zwykłą instalację gazową bez emulatora sondy lambda ani silniczka krokowego. Interesują mnie opinie osób, które brały się za coś takiego i jak skomplikowana jest to operacja? Co będzie potrzebne do tego celu? Silniczek krokowy, emulator, co jeszcze? Jak narazie elektryka mojej instalacji ogranicza się do elektrozaworów przy butli, reduktorze, dwóch przekaźników i przełącznika w kabinie :roll:
aaa i zapomniałem dodać, szukałem na forum podobnego tematu ale jakoś nie znalazłem, jeśli jednak takowy istnieje i ktoś wie o jego istnieniu, to proszę ten zamknąć lub podpiąć ten post pod tamten temat
[B4 ABT] Dokładanie silniczka krokowego do inst. LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Są tanie sterowniki typu mini-lambda które się podpina pod istniejący przełącznik benzyna gaz i biorą zasilanie (są załączane) z elektrozaworu LPG. Ponadto te najprostsze sterniki charakteryzują się tym że ich silniczki krokowe (inaczej atuator) mają obok śrubki do regulacji. Takie urządzenia zawierają zazwyczaj emulator sondy lambda, niektóre mają wejście na TPS. Poza tym mają niewielkie możliwości konfiguracyjne.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item821804660_mi ... mocja.html - lecho mini lambda
http://moto.allegro.pl/item830972512_st ... _fvat.html - stag L
Lepsze "komputerki" do LPG takie jak bingo m, autronic al700 czy stag 50 są zintegrowana z przełącznikami benzyna-gaz mają wejście TPS, emulator wtrysku, rozbudowane możliwości emulacji sondy lambda, ustawienia czasów nakładania się podawanie benzyny i LPG (żeby nie szarpało przy przełączaniu) i wiele innych opcji.
Przy ich montażu jest więcej zachodu (więcej kabli do podłączania) ale ich możliwości są większe.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item815969328_bi ... owsze.html - bingo m
http://moto.allegro.pl/item810090187_el ... ag_50.html - stag 50
http://moto.allegro.pl/item827591784_au ... f_vat.html - al 700
Przejrzyj strony producentów tych urządzeń, ściągnij instrukcje a dowiedz się o co biega i jak się je podłącza. Podłączanie nie jest trudne gdy wie się gdzie szukać danych kabli w instalacji samochodu.
Jakbyś dobrze przeszukał forum to byś znalazł posty kolegi o nicku Danek, który nie raz pisał o tych "komputerkach" od gazu.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item821804660_mi ... mocja.html - lecho mini lambda
http://moto.allegro.pl/item830972512_st ... _fvat.html - stag L
Lepsze "komputerki" do LPG takie jak bingo m, autronic al700 czy stag 50 są zintegrowana z przełącznikami benzyna-gaz mają wejście TPS, emulator wtrysku, rozbudowane możliwości emulacji sondy lambda, ustawienia czasów nakładania się podawanie benzyny i LPG (żeby nie szarpało przy przełączaniu) i wiele innych opcji.
Przy ich montażu jest więcej zachodu (więcej kabli do podłączania) ale ich możliwości są większe.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item815969328_bi ... owsze.html - bingo m
http://moto.allegro.pl/item810090187_el ... ag_50.html - stag 50
http://moto.allegro.pl/item827591784_au ... f_vat.html - al 700
Przejrzyj strony producentów tych urządzeń, ściągnij instrukcje a dowiedz się o co biega i jak się je podłącza. Podłączanie nie jest trudne gdy wie się gdzie szukać danych kabli w instalacji samochodu.
Jakbyś dobrze przeszukał forum to byś znalazł posty kolegi o nicku Danek, który nie raz pisał o tych "komputerkach" od gazu.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, 16:58 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
w swojej B3 miałem sterownik Bingo M i wcale nie było tak bajecznie, przy przełączaniu się na gaz podczas jazdy było odczuwalne spore szarpnięcie, w drugą stronę tak samo
z tego, co widzę to wcale nie jest taka skomplikowana sprawa, pytanie jeszcze jak ma się później sprawa z homologacją instalacji? nie ma większego problemu z przejściem badań technicznych?
z tego, co widzę to wcale nie jest taka skomplikowana sprawa, pytanie jeszcze jak ma się później sprawa z homologacją instalacji? nie ma większego problemu z przejściem badań technicznych?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie nie znam zagadnień tego typu ale chyba każdy element instalacji LPG w aucie musi mieć oddzielną homologację na terenie polski. Te komputerki od gazu (które podałem wyżej) na pewno ją mają.Zuck pisze:pytanie jeszcze jak ma się później sprawa z homologacją instalacji? nie ma większego problemu z przejściem badań technicznych?
Przeglądem się nie martw jeśli wszystko pod maską będzie wyglądało na sprawne to spokojnie przejdzie. Poza tym na przeglądzie sprawdzają tylko czy homologacja butli jest ważna i tyle.
Już dawno się tym nie interesowałem ale z tego co pamiętam to w którymś z bogatszych komputerów jest możliwość ustawienia czasu nakładania się zasilania benzyną i gazem, możliwe że leniwemu gazownikowi nie chciało się tego ustawiać.Zuck pisze:w swojej B3 miałem sterownik Bingo M i wcale nie było tak bajecznie, przy przełączaniu się na gaz podczas jazdy było odczuwalne spore szarpnięcie, w drugą stronę tak samo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Reguluje on tak mieszankę aby katalizator mógł poprawnie działać, chodzi głównie o ekologię. Druga sprawa to że może się lekko poprawić przyspieszenie auta jak dobrze ustawi się zwiększenie dawki gazu podług czujnika otwarcia przepustnicy.Harry27 pisze:W czym polega działanie dodatkowego silnika krokowego???