Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Dokładanie silniczka krokowego do inst. LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

[B4 ABT] Dokładanie silniczka krokowego do inst. LPG

Post autor: Zuck » 26 lis 2009, 16:24

Witam Panowie!

Czy ktoś z was próbował przerabiać instalację gazową, by dołożyć do niej silniczek krokowy?
Otóż w kupionej B4 mam założoną zwykłą instalację gazową bez emulatora sondy lambda ani silniczka krokowego. Interesują mnie opinie osób, które brały się za coś takiego i jak skomplikowana jest to operacja? Co będzie potrzebne do tego celu? Silniczek krokowy, emulator, co jeszcze? Jak narazie elektryka mojej instalacji ogranicza się do elektrozaworów przy butli, reduktorze, dwóch przekaźników i przełącznika w kabinie :roll:

aaa i zapomniałem dodać, szukałem na forum podobnego tematu ale jakoś nie znalazłem, jeśli jednak takowy istnieje i ktoś wie o jego istnieniu, to proszę ten zamknąć lub podpiąć ten post pod tamten temat <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2009, 16:41

Są tanie sterowniki typu mini-lambda które się podpina pod istniejący przełącznik benzyna gaz i biorą zasilanie (są załączane) z elektrozaworu LPG. Ponadto te najprostsze sterniki charakteryzują się tym że ich silniczki krokowe (inaczej atuator) mają obok śrubki do regulacji. Takie urządzenia zawierają zazwyczaj emulator sondy lambda, niektóre mają wejście na TPS. Poza tym mają niewielkie możliwości konfiguracyjne.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item821804660_mi ... mocja.html - lecho mini lambda
http://moto.allegro.pl/item830972512_st ... _fvat.html - stag L

Lepsze "komputerki" do LPG takie jak bingo m, autronic al700 czy stag 50 są zintegrowana z przełącznikami benzyna-gaz mają wejście TPS, emulator wtrysku, rozbudowane możliwości emulacji sondy lambda, ustawienia czasów nakładania się podawanie benzyny i LPG (żeby nie szarpało przy przełączaniu) i wiele innych opcji.
Przy ich montażu jest więcej zachodu (więcej kabli do podłączania) ale ich możliwości są większe.
Przykłady z allegro:
http://moto.allegro.pl/item815969328_bi ... owsze.html - bingo m
http://moto.allegro.pl/item810090187_el ... ag_50.html - stag 50
http://moto.allegro.pl/item827591784_au ... f_vat.html - al 700

Przejrzyj strony producentów tych urządzeń, ściągnij instrukcje a dowiedz się o co biega i jak się je podłącza. Podłączanie nie jest trudne gdy wie się gdzie szukać danych kabli w instalacji samochodu.
Jakbyś dobrze przeszukał forum to byś znalazł posty kolegi o nicku Danek, który nie raz pisał o tych "komputerkach" od gazu.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, 16:58 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zuck » 26 lis 2009, 16:57

w swojej B3 miałem sterownik Bingo M i wcale nie było tak bajecznie, przy przełączaniu się na gaz podczas jazdy było odczuwalne spore szarpnięcie, w drugą stronę tak samo

z tego, co widzę to wcale nie jest taka skomplikowana sprawa, pytanie jeszcze jak ma się później sprawa z homologacją instalacji? nie ma większego problemu z przejściem badań technicznych?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2009, 17:08

Zuck pisze:pytanie jeszcze jak ma się później sprawa z homologacją instalacji? nie ma większego problemu z przejściem badań technicznych?
Dokładnie nie znam zagadnień tego typu ale chyba każdy element instalacji LPG w aucie musi mieć oddzielną homologację na terenie polski. Te komputerki od gazu (które podałem wyżej) na pewno ją mają.
Przeglądem się nie martw jeśli wszystko pod maską będzie wyglądało na sprawne to spokojnie przejdzie. Poza tym na przeglądzie sprawdzają tylko czy homologacja butli jest ważna i tyle.
Zuck pisze:w swojej B3 miałem sterownik Bingo M i wcale nie było tak bajecznie, przy przełączaniu się na gaz podczas jazdy było odczuwalne spore szarpnięcie, w drugą stronę tak samo
Już dawno się tym nie interesowałem ale z tego co pamiętam to w którymś z bogatszych komputerów jest możliwość ustawienia czasu nakładania się zasilania benzyną i gazem, możliwe że leniwemu gazownikowi nie chciało się tego ustawiać.

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zuck » 26 lis 2009, 17:20

Skoro tak, to zabiorę się za przeróbkę swojej instalacji jak tylko będę miał odrobinę czasu i uda mi się kupić jakiś sensowny sterownik. Postaram się też przy okazji podzielić się na forum skromnym foto-story, które mogło by pomóc innym z takim samym problemem :mrgreen:

Dzięki za pomoc aldi <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2009, 17:33

Zuck pisze:Dzięki za pomoc aldi <piwo>
Nie ma sprawy <piwo>

Tylko będziesz musiał podjechać do jakiegoś gazownika żeby Ci ustawił. Jeśli czujesz się na siłach to możesz sobie kupić interfejs i samemu poustawiać, tylko do niektórych komputerków ciężko dostać oprogramowanie na PC i kable...

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zuck » 27 lis 2009, 14:17

Jeśli chodzi o ustawianie tej wersji jaką mam teraz to idzie bardzo łatwo bo mam swój analizator spalin ale i z tym sterowaniem nie powinno być źle, mam znajomego, który chwalił się posiadaniem interfejsu do Staga i chyba jeszcze do czegoś. Dlatego wybór padnie prawdopodobnie na Staga ;)

Harry27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:16
Lokalizacja: Strzałkowo/Słupca

Post autor: Harry27 » 10 paź 2010, 16:24

Podpinając się do tematu. W swoim ABT mam emulator sondy lambda ale nie mam dodatkowego silnika krokowego. Zamiast tego mam zwykłe pokrętło do dawkowania gazu. W czym polega działanie dodatkowego silnika krokowego???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2010, 16:52

Harry27 pisze:W czym polega działanie dodatkowego silnika krokowego???
Reguluje on tak mieszankę aby katalizator mógł poprawnie działać, chodzi głównie o ekologię. Druga sprawa to że może się lekko poprawić przyspieszenie auta jak dobrze ustawi się zwiększenie dawki gazu podług czujnika otwarcia przepustnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl