[ B3 80 2.0 16V 6A ]Problem z ładowaniem i wskaźnikiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
[ B3 80 2.0 16V 6A ]Problem z ładowaniem i wskaźnikiem.
Witam ponownie Wszystkich! <mikolaj>
Drodzy mam dość dziwny jak dla mnie problem a mianowicie jak odpalam Czarnulkę to wskaźnik ładowania w środku auta pokazuje 14V podnoszę maskę sprawdzam ładowanie 14,2V na aku. i 14.3V na alternatorze, wiec niby oki. Jadę 10-15 kilometrów autko się zagrzeje wskaźnik ładowania w środku auta pokazuje 13,2V :shock: podnoszę maskę miernik na auk. pokazuje 13,6V <jeszcze większy szok> nie wiem ile na alternatorze bo nie zdążyłem sprawdzić.
I teraz moje pytanie co z tym zrobić? Czyżby jedną diodę coś trafiło??
Regulator wymieniony tydzień temu.
Pozdrawiam wszystkich
Drodzy mam dość dziwny jak dla mnie problem a mianowicie jak odpalam Czarnulkę to wskaźnik ładowania w środku auta pokazuje 14V podnoszę maskę sprawdzam ładowanie 14,2V na aku. i 14.3V na alternatorze, wiec niby oki. Jadę 10-15 kilometrów autko się zagrzeje wskaźnik ładowania w środku auta pokazuje 13,2V :shock: podnoszę maskę miernik na auk. pokazuje 13,6V <jeszcze większy szok> nie wiem ile na alternatorze bo nie zdążyłem sprawdzić.
I teraz moje pytanie co z tym zrobić? Czyżby jedną diodę coś trafiło??
Regulator wymieniony tydzień temu.
Pozdrawiam wszystkich
Siemano !
Pytanie(a) zasadnicze i szybkie objaśnienia:
1. Czy Akku jest sprawny ?
Bo jeśli jest już zużyty (stary, zasiarczony, niski poziom elektrolitu, zwarcie na którejś celi) to wtedy ładowanie będzie niższe, bo akku ciągnie wiecej prądu a co za tym idzie spada napięcie ładowania.
2. Jakiej firmy (klasy) regulator ?
Jeśli chinszczyna lub typu Topran/HansPreis itp za 20-40zł to bardzo często tak jest że regulator po chwili obniża napięcie. Ba często tak jest że nowy regulator typu chinczyk jest uwalony
3. Czy żarzy się kontrolka ładowania ?
Jeśli była by uwalona dioda prostownicza to nie było by ładowania. Jeśli padła by dioda wzbudzenia to prawdopodobnie świeciła (żarzyła) by kontrolka ładowania.
Zrób prosty test w momencie występowania tego spadku napięcia ładowania:
Uruchom autko na swoim akku i podepnij sie przez kable rozruchowe do innego akku.
Klemę Plusową od swojego akku wtedy odepnij i wtedy zmierz napięcie ładowania.
Jesli wtedy napięcie będzie 14,3 (14,4) to wiadomo ze wina lezy po stronie Akku
Jeśli spadnie jak poprzednio to albo siadają diody albo regulator wariuje.
Pytanie(a) zasadnicze i szybkie objaśnienia:
1. Czy Akku jest sprawny ?
Bo jeśli jest już zużyty (stary, zasiarczony, niski poziom elektrolitu, zwarcie na którejś celi) to wtedy ładowanie będzie niższe, bo akku ciągnie wiecej prądu a co za tym idzie spada napięcie ładowania.
2. Jakiej firmy (klasy) regulator ?
Jeśli chinszczyna lub typu Topran/HansPreis itp za 20-40zł to bardzo często tak jest że regulator po chwili obniża napięcie. Ba często tak jest że nowy regulator typu chinczyk jest uwalony
3. Czy żarzy się kontrolka ładowania ?
Jeśli była by uwalona dioda prostownicza to nie było by ładowania. Jeśli padła by dioda wzbudzenia to prawdopodobnie świeciła (żarzyła) by kontrolka ładowania.
Zrób prosty test w momencie występowania tego spadku napięcia ładowania:
Uruchom autko na swoim akku i podepnij sie przez kable rozruchowe do innego akku.
Klemę Plusową od swojego akku wtedy odepnij i wtedy zmierz napięcie ładowania.
Jesli wtedy napięcie będzie 14,3 (14,4) to wiadomo ze wina lezy po stronie Akku
Jeśli spadnie jak poprzednio to albo siadają diody albo regulator wariuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Siemanko :mrgreen: Dawno Cie nie widziałem na drodze gdzie sie ukrywasz??
Ale wróćmy do tematu:
Ad1 Aku raczej sprawny bo nie robiłem testu tylko na jednym ale na dwóch akumulatorach.
Ale dla pewności spróbuje jeszcze z jednym
Ad2 No fakt mój błąd bo wsadziłem jakiś za 30 zł ale na starym ori też występował ten problem, ewentualnie załatwię gdzieś same szczotki i prze lutuję do starego.
Ale dziwniejsze jest to że z początku jest ładowanie wzorowe a później po nagrzaniu spada.
Ad3 Dioda przy przekręceniu kluczyka świeci się a później po odpaleniu prawidłowo gaśnie.
A jeśli chodzi o diody to orientujesz się może czy kupie je gdzieś bo może sam bym sobie je wymienił choć jeszcze nigdy nie rozbierałem alternatora :mrgreen: Ale jak to mówią zawsze musi być ten pierwszy raz
A i jeszcze jedno co zrobić z tym wskaźnikiem ładowania który ma takie przekłamania??
Pozdro
Ale wróćmy do tematu:
Ad1 Aku raczej sprawny bo nie robiłem testu tylko na jednym ale na dwóch akumulatorach.
Ale dla pewności spróbuje jeszcze z jednym
Ad2 No fakt mój błąd bo wsadziłem jakiś za 30 zł ale na starym ori też występował ten problem, ewentualnie załatwię gdzieś same szczotki i prze lutuję do starego.
Ale dziwniejsze jest to że z początku jest ładowanie wzorowe a później po nagrzaniu spada.
Ad3 Dioda przy przekręceniu kluczyka świeci się a później po odpaleniu prawidłowo gaśnie.
A jeśli chodzi o diody to orientujesz się może czy kupie je gdzieś bo może sam bym sobie je wymienił choć jeszcze nigdy nie rozbierałem alternatora :mrgreen: Ale jak to mówią zawsze musi być ten pierwszy raz
A i jeszcze jedno co zrobić z tym wskaźnikiem ładowania który ma takie przekłamania??
Pozdro
czyli Akku można juz wykluczyć jak próbowałeś na innymkrzysztofNH pisze:Ad1 Aku raczej sprawny bo nie robiłem testu tylko na jednym ale na dwóch akumulatorach.
Ale dla pewności spróbuje jeszcze z jednym
tu masz nazwy firm co mają szczotkikrzysztofNH pisze:Ad2 No fakt mój błąd bo wsadziłem jakiś za 30 zł ale na starym ori też występował ten problem, ewentualnie załatwię gdzieś same szczotki i prze lutuję do starego.
"Bendiks"
Sergiusza Piaseckiego 7
30-447 Kraków
12 268 13 36
"AUTO-WIRNIK"
31-436 Kraków, ul.Wieniawskiego 63
tel. sklep (012) 411-22-33
tel. serwis (012) 411-49-45
sklep@autowirnik.pl
Tam mają pewne części do rozruchalników i alternatorów.
Biorę pod uwagę, że na układzie diodowym występują zimne luty, które w wyniku rozgrzewania alternatora powodują spadek napięcia ładowania.krzysztofNH pisze:Ale dziwniejsze jest to że z początku jest ładowanie wzorowe a później po nagrzaniu spada.
Ad3 Dioda przy przekręceniu kluczyka świeci się a później po odpaleniu prawidłowo gaśnie.
A jeśli chodzi o diody to orientujesz się może czy kupie je gdzieś bo może sam bym sobie je wymienił choć jeszcze nigdy nie rozbierałem alternatora Ale jak to mówią zawsze musi być ten pierwszy raz
Miałem ostatnio taki przypadek tylko na zimnym było 13,2V a jak sie rozgrzał 14,4V
Oczywiscie wczesniej zmieniłem regulator napięcia bo poprzedni się spalił.
Z wymianą diód nie ma większych problemów.
Kilka kluczy srubokręty, lutownica, spoiwo i chwila czasu Jedynie trzeba porozginać styki na układzie diodowym żeby wyjąć koncówki uzwojeń stojana.
Później je trzeba zalutować, najlepiej lutownicą kolbową wiekszej mocy i najlepiej spoiwem twardym. Nie polecam używać spoiwa RoHS - przyczepność do podłoża kiepska, a spoina podatna na uszkodzenia i wibracje.
Układ diodowy kompletny (plug & play) lub osobno diody na sztuki jak i szczotki kupisz w tych sklepach co podałem. Pasuje wtedy podać numery i oznaczenia alternatora z tabliczki (naklejki lub obudowy) wtedy bankowo kupisz właściwe czesci.
ale to ori wskaznik czy dokładany (chodzi mi o podłączenie w instalacji) ?krzysztofNH pisze:co zrobić z tym wskaźnikiem ładowania który ma takie przekłamania
Ostatnio nawał pracy mnie przytłacza i staram sie odrobićkrzysztofNH pisze:Dawno Cie nie widziałem na drodze gdzie sie ukrywasz??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Hej
Dzięki wielkie za adresy na pewno się przydadzą
Ale teraz sie tak zastanawiam czy jest sens się bawić bo kolega zaproponował mi alternator z ABK za 45zł z możliwością sprawdzenia :mrgreen: Choć i tak chciałbym się tamtym pobawić więc nawet jak kupie od kumpla to i tak tamten naprawię:-P A masz może jakieś zdjęcia z rozbiórki alternatora??
Co do wskaźników to żebyś mnie zabił ale wydaje mi się że to ori, choć głowy sobie uciąć nie dam. A masz jakiś pomysł jak się do nich zabrać??
A tak swoja drogą to dzisiaj spotkała mnie rano niemiła niespodzianka a mianowicie rozładował się do zera aku założyłem drugi ale coś mnie podkusiło żeby sprawdzić pobór i miałem takie oczy :shock: pobór prądu sięgał 3.5 mA normalnie zwariowałem. Ale ponieważ bardzo mi się spieszyło to sprawdziłem tylko dwa bezpieczniki nr4 pobór spadł na 1,3mA a później 19 i pobór spadł do 0,7-0,67 mA. Więc mam duży problem. Pytanie 4 była również od radia??
Dzięki wielkie za adresy na pewno się przydadzą
Ale teraz sie tak zastanawiam czy jest sens się bawić bo kolega zaproponował mi alternator z ABK za 45zł z możliwością sprawdzenia :mrgreen: Choć i tak chciałbym się tamtym pobawić więc nawet jak kupie od kumpla to i tak tamten naprawię:-P A masz może jakieś zdjęcia z rozbiórki alternatora??
Co do wskaźników to żebyś mnie zabił ale wydaje mi się że to ori, choć głowy sobie uciąć nie dam. A masz jakiś pomysł jak się do nich zabrać??
A tak swoja drogą to dzisiaj spotkała mnie rano niemiła niespodzianka a mianowicie rozładował się do zera aku założyłem drugi ale coś mnie podkusiło żeby sprawdzić pobór i miałem takie oczy :shock: pobór prądu sięgał 3.5 mA normalnie zwariowałem. Ale ponieważ bardzo mi się spieszyło to sprawdziłem tylko dwa bezpieczniki nr4 pobór spadł na 1,3mA a później 19 i pobór spadł do 0,7-0,67 mA. Więc mam duży problem. Pytanie 4 była również od radia??
Gdzies mam zdjęcia, robilem kiedyś FAQ ale brakło czasu .... jak je znajde to podeśle.krzysztofNH pisze:masz może jakieś zdjęcia z rozbiórki alternatora??
Troche sie juz pogubiłem w Twoim opisie i jednostkach ale z tego co pamietam to spoczynkowy pobór prądu nie powinien być większy niż 20mA (przyjmując ze się ma alarm lub jakieś pikadełka) to dopuszcza się pobór 30mAkrzysztofNH pisze:A tak swoja drogą to dzisiaj spotkała mnie rano niemiła niespodzianka a mianowicie rozładował się do zera aku założyłem drugi ale coś mnie podkusiło żeby sprawdzić pobór i miałem takie oczy pobór prądu sięgał 3.5 mA normalnie zwariowałem. Ale ponieważ bardzo mi się spieszyło to sprawdziłem tylko dwa bezpieczniki nr4 pobór spadł na 1,3mA a później 19 i pobór spadł do 0,7-0,67 mA. Więc mam duży problem. Pytanie 4 była również od radia??
1A = 1000mA
0,1A = 100mA
0,01 A = 10mA
czyli na mierniku nie powinno być wiecej niz 30mA czyli 0,03A
Jesli miałbyś pobór na poziomie 3,5mA to wtedy akku by się praktycznie nie rozładowywało ....krzysztofNH pisze:pobór prądu sięgał 3.5 mA normalnie zwariowałem
Zmierz jeszcze raz ten prąd spoczynkowy i napisz we własciwych jednostkach
bo szczerze powiem że nie potrafie wymyślić czy chodzi o 3.5mA, 35mA czy 350mA
:?:
Pomiary w mojej audioli :
Aku 65 Ah
silnik zimny:
14.51 - bez obciązenia
14.43 - z światłami mijania
silnik nagrzany :
14.11 - bez obciązenia
14.03 - z światłami mijania
mam regulator Huco 14.5 V
Te różnice napięca zimny - ciepły hm ja dziś do pracy biorę regulator 14.4 V Bosch'a i będę robił testy - napiszę co i jak
Może kup regulator Hella 14.5 V
Aku 65 Ah
silnik zimny:
14.51 - bez obciązenia
14.43 - z światłami mijania
silnik nagrzany :
14.11 - bez obciązenia
14.03 - z światłami mijania
mam regulator Huco 14.5 V
Te różnice napięca zimny - ciepły hm ja dziś do pracy biorę regulator 14.4 V Bosch'a i będę robił testy - napiszę co i jak
Może kup regulator Hella 14.5 V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Yyy Widmo przepraszam ale w zasadzie to ja sam się teraz zastanowiłem nad tym co napisałem :oops:
Teraz takie pytanko bo albo ja świruje albo miernik: jeśli miernik<cyfrowy> ustawiłem na zakres 20mA i jeśli na wyświetlaczu mam 3,5 to jeśli dobrze rozumie to pobór jest = 3,5mA :?:
Widmo zrobiłem jeszcze raz pomiary tak jak pisałeś na tym samym zakresie 20mA i wyniki były następując:
1 pomiar = 5,9
2 pomiar <wyciągnięty bezpiecznik nr 4> = 2,3
3 pomiar < wyciągnięty bezpieczniki nr 4 i 19> = 1,3
Pomiary robione na jednym zakresie 20 mA.
Szczerze mówiąc to teraz mam troszkę małe zamieszanie w głowie, ale liczę że mi pomożecie to rozgryźć :oops:
Co do regulatorów to właśnie dorwałem dwa stare regulatory jeden firmy Halla 14,1V, a drugi Boscha 14V więc będę się bawił i pewnie jeśli nie dzisiaj to jutro pojadę po nowe szczotki.
Ziemor jak będziesz miał jakieś wyniki to wrzucaj.
pozdrawiam i
Teraz takie pytanko bo albo ja świruje albo miernik: jeśli miernik<cyfrowy> ustawiłem na zakres 20mA i jeśli na wyświetlaczu mam 3,5 to jeśli dobrze rozumie to pobór jest = 3,5mA :?:
Widmo zrobiłem jeszcze raz pomiary tak jak pisałeś na tym samym zakresie 20mA i wyniki były następując:
1 pomiar = 5,9
2 pomiar <wyciągnięty bezpiecznik nr 4> = 2,3
3 pomiar < wyciągnięty bezpieczniki nr 4 i 19> = 1,3
Pomiary robione na jednym zakresie 20 mA.
Szczerze mówiąc to teraz mam troszkę małe zamieszanie w głowie, ale liczę że mi pomożecie to rozgryźć :oops:
Co do regulatorów to właśnie dorwałem dwa stare regulatory jeden firmy Halla 14,1V, a drugi Boscha 14V więc będę się bawił i pewnie jeśli nie dzisiaj to jutro pojadę po nowe szczotki.
Ziemor jak będziesz miał jakieś wyniki to wrzucaj.
pozdrawiam i
Mały teścik oryginalnego regulatora Bosch 14.4 V
Napięcia :
Pierwsza wartość to napięcie przy którym rozpoczyna się obniżanie prądu na wirniku alternatora
Druga wartość to napięcie przy którym zanika całkowicie napięcie na wirniku alternatora
przy ok. 20 st.cel ; 14.30 V - 14.58 V
przy ok. 60 st.cel ; 14.05 V - 14.36 V
przy ok.-10 st.cel ; 14.80 V - 15.01 V
I link do filmu z testu
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
Napięcia :
Pierwsza wartość to napięcie przy którym rozpoczyna się obniżanie prądu na wirniku alternatora
Druga wartość to napięcie przy którym zanika całkowicie napięcie na wirniku alternatora
przy ok. 20 st.cel ; 14.30 V - 14.58 V
przy ok. 60 st.cel ; 14.05 V - 14.36 V
przy ok.-10 st.cel ; 14.80 V - 15.01 V
I link do filmu z testu
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Więc tak szczotki wymienione w starym regulatorze boscha ale niestety problem nadal jest wiec w najbliższym czasie diody pójdą do wymiany.
Ale jeszcze jeden mam problem ze wskaźnikiem ładowania, ma ktoś jakiś pomysł co z nim zrobić aby nie przekłamywał?
Aldi zgadza się w "Obsługa i naprawa Audi 80" jest to ładnie rozrysowane, dzięki za podpowiedz
Ale jeszcze jeden mam problem ze wskaźnikiem ładowania, ma ktoś jakiś pomysł co z nim zrobić aby nie przekłamywał?
Aldi zgadza się w "Obsługa i naprawa Audi 80" jest to ładnie rozrysowane, dzięki za podpowiedz
1 - ja bym postawił że regulator jest do bani w związku za spadkiem napięcia jak się silnik rozgrzejekrzysztofNH pisze:Więc tak szczotki wymienione w starym regulatorze boscha ale niestety problem nadal jest wiec w najbliższym czasie diody pójdą do wymiany.
Ale jeszcze jeden mam problem ze wskaźnikiem ładowania, ma ktoś jakiś pomysł co z nim zrobić aby nie przekłamywał?
Aldi zgadza się w "Obsługa i naprawa Audi 80" jest to ładnie rozrysowane, dzięki za podpowiedz
2 - wskazanie wskaźnika ładowania można przestawić potencjometrem który jest w środku wskaźnika - jest to bardzo trudne ale do zrobienia - przerobiłem to
Jest tylko jedno ale - pomiędzy wskaźnikiem a akumulatorem jest spadek napięcia rzędu paru dziesiątych volta więc najlepiej by było go skalować jak wskaźnik jest zapięty w aucie a woltomierz wzorcowy bezpośrednio na aku
[ Dodano: 2009-11-27, 15:30 ]
Może sprawdź czy jak się nagrzeje to nie robi się spadek napięcia na kablachkrzysztofNH pisze:podnoszę maskę miernik na auk. pokazuje 13,6V <jeszcze większy szok> nie wiem ile na alternatorze bo nie zdążyłem sprawdzić.
Zmierz napięcie jak się nagrzeje pomiędzy śrubą plusową alternatora a jego obudową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Witam ponownie
Dzisiaj od rana mam dostęp do nowego miernika wiec postanowiłem wszystko sprawdzić jeszcze raz. I oto wyniki moich pomiarów:
Pomiar dokonany bezpośrednio na akumulatorze:
na zimnym silniku ładowanie = 14,36V
na rozgrzanym = 14,06V
Pomiar na alternatorze z masa na jego obudowie:
zimny = 14,48V
rozgrzany = 14,24V
Pomiary dokonane na włączonych światłach, wiec tragedii niema ale nowe kable z aku na alternator i dodatkową masę założę w poniedziałek żeby było jeszcze lepiej :mrgreen:
Co do wskaźnika to również będę się bawił w przyszłym tygodniu. Ale martwi mnie bardziej problem padającego akumulatora, dzisiaj znowu moja Czarnulka mnie zawiodła. Akumulator był rozładowany do tego stopnia że nawet centralka nie zadziałała
Założyłem drugi akumulator i zacząłem mierzyć pobór prądu ale pobór według jednego i drugiego miernika jest na poziomie 6mA Więc niby wszystko jest w porządku a aku pada na łeb na szyję jeden i drugi. Regulator zwarcia nie robi bo nawet nie iskrzy przy zakładaniu kabla... Panowie pomocy bo mi już ręce opadają :cry:
Dzisiaj od rana mam dostęp do nowego miernika wiec postanowiłem wszystko sprawdzić jeszcze raz. I oto wyniki moich pomiarów:
Pomiar dokonany bezpośrednio na akumulatorze:
na zimnym silniku ładowanie = 14,36V
na rozgrzanym = 14,06V
Pomiar na alternatorze z masa na jego obudowie:
zimny = 14,48V
rozgrzany = 14,24V
Pomiary dokonane na włączonych światłach, wiec tragedii niema ale nowe kable z aku na alternator i dodatkową masę założę w poniedziałek żeby było jeszcze lepiej :mrgreen:
Co do wskaźnika to również będę się bawił w przyszłym tygodniu. Ale martwi mnie bardziej problem padającego akumulatora, dzisiaj znowu moja Czarnulka mnie zawiodła. Akumulator był rozładowany do tego stopnia że nawet centralka nie zadziałała
Założyłem drugi akumulator i zacząłem mierzyć pobór prądu ale pobór według jednego i drugiego miernika jest na poziomie 6mA Więc niby wszystko jest w porządku a aku pada na łeb na szyję jeden i drugi. Regulator zwarcia nie robi bo nawet nie iskrzy przy zakładaniu kabla... Panowie pomocy bo mi już ręce opadają :cry:
Tylko spokojniekrzysztofNH pisze:Panowie pomocy bo mi już ręce opadają
Jeśli dwa mierniki pokazują 6 mA to nie ma siły by aku się rozładowało !!!!!!!! no niemożliwe i koniec
Może klapa z maski gdzieś dotyka
Możesz jeszcze zapiąć miernik na długich kablach i zamknąć maskę , potrzaskać drzwiami i klapą maski i bagażnika , potrząś całym autem , druga osoba niech patrzy uważnie na miernik co się dzieje - może jak zamkniesz auto to gdzieś ciągnie prąd z aku
Rób pomiary na zakresie 1 A jeśli takowy masz i co najważniejsze to sprawdź miernik przed pomiarami małą żarówką !!!!!!!!!!!
1V razy 1A = 1W - to chyba wiesz
np. żarówka 5 W przy 12 V ma brać 416 mA
np. żarówka 1 W przy 12 V ma brać 83 mA
Sprawdzony miernik to podstawa
Jeszcze od nośnie różnicy napięcia alternator - aku 0.2 Volta no ja bym nad tym popracował ; napewno to wiesz ale napiszę - wszystkie styki plus i minus pomiędzy aku a alternatorem trzeba rozkręcić przeczyścić do żywego metalu papierem np. tysiączką potem posmarować wazeliną bezkwasową by więcej nie zaśniedziały i poskręcać mocno
Pozdro - na pewno naprawisz - czekam na relację z udanej naprawy !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Witam po długiej przerwie i mękach.
Niestety Ziemor nie udało mi się nic zrobić,w sobotę i niedziele zrobiłem tak jak proponowałeś. Trzaskałem, bujałem przechylałem autem i nic pobór jak był 6mA tak jest nadal. Więc już postanowiłem pożyczyć 3 aku od narzeczonej co prawda 44 ale sprawny. Po czym to wnioskuje a no po tym że ona jeździ raz w tygodniu max dwa razy i robi trasy po 8-9km i aku trzyma. Przełożyłem go wiec do siebie co prawda miernik wskazywał jego naładowanie 12,3V ale oczko się świeciło i kręcił bez problemu. No i jest nadal problem bo auto stało nie całe 2 dni i dzisiaj ledwie zakręciłem Już nie mam zielonego pojęcia co mam zrobić i gdzie szukać.
Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz ,pewnie palne gafę na maxa ale mówi się trudno: Panowie może być tak że alternator ładuje na granicy około 14V ale prąd jakim ładuje jest za mały i to daje w kość??
Jeśli ktokolwiek ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.
Niestety Ziemor nie udało mi się nic zrobić,w sobotę i niedziele zrobiłem tak jak proponowałeś. Trzaskałem, bujałem przechylałem autem i nic pobór jak był 6mA tak jest nadal. Więc już postanowiłem pożyczyć 3 aku od narzeczonej co prawda 44 ale sprawny. Po czym to wnioskuje a no po tym że ona jeździ raz w tygodniu max dwa razy i robi trasy po 8-9km i aku trzyma. Przełożyłem go wiec do siebie co prawda miernik wskazywał jego naładowanie 12,3V ale oczko się świeciło i kręcił bez problemu. No i jest nadal problem bo auto stało nie całe 2 dni i dzisiaj ledwie zakręciłem Już nie mam zielonego pojęcia co mam zrobić i gdzie szukać.
Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz ,pewnie palne gafę na maxa ale mówi się trudno: Panowie może być tak że alternator ładuje na granicy około 14V ale prąd jakim ładuje jest za mały i to daje w kość??
Jeśli ktokolwiek ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.