[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
Z rafalem 102 doszlismy do tego ze sa pokopane przewody podcisnieniowe idace do gruszki. gdyz odrazu po odpaleniu gruzszka zostaje zassana czyli caly czas chodzi na krotkim dolocie. Przewod niebieski idacy od zaworka kolo filtra powinien isc do gruszki a u kolegi idzie do plastikowego krucca obudowy przepustnicy. A aktualnie jest podlaczony do tego krucca metalowego co powinien isc tam gdzie teraz jest niebieski.
a aktualnie to teraz taka zasada wystepuje z tymi pomylonymi przewodami ze okolo 5000obr to wlancza sie dlugi dolot, bo gruszka puszcza.
a aktualnie to teraz taka zasada wystepuje z tymi pomylonymi przewodami ze okolo 5000obr to wlancza sie dlugi dolot, bo gruszka puszcza.
Myślę, że już jest prawie dobrze.
Po pierwsze to, że nie wkręca się do swoich obrotów nie było powodem braku mocy powyżej 4000 obrotów. Po prostu ktoś coś tam robił i źle podłączył przewody podciśnieniowe. Wszytsko zostało przeczyszczone i podłączone i po wyżej 4000 obrotów gruszka się przełącza i jest ok.
Ale zostaje problem z obrotami i temperaturą silnika. Do czasu gdy silnik nie nagrzeje się do włączenia wentylatora to wszystko jest OK. Silnik kręci się do około 6200 obrotów czyli OK. Ale po nagrzaniu się silnika to obroty dochodzą tylko do około 5600 5700.. I autko strasznie długo się nagrzewa. Możecie pomóc jeszcze z tym tematem co ma temeratura wspólnego z obrotami..??
[ Dodano: 2009-11-26, 18:28 ]
Panowie dostałem taką informację, że czujnik temoeratury który idzie do kompa może oszukiwać i dlatego jest ten problem...
I znalazłem jeszcze taki przypadek, że w raz z rozgrzaniem się autka rozgrzewa się obrotomierz i on może oszukiwać. Gościu pisał, że przed rozgrzaniem autka na 2 biegu odcięcie było przy danej prędkości a po rozgrzaniu autko odcinało na obrotomierzu dużo szybciej ale prędkość była ta sama...
Co o tym myślicie..??
Po pierwsze to, że nie wkręca się do swoich obrotów nie było powodem braku mocy powyżej 4000 obrotów. Po prostu ktoś coś tam robił i źle podłączył przewody podciśnieniowe. Wszytsko zostało przeczyszczone i podłączone i po wyżej 4000 obrotów gruszka się przełącza i jest ok.
Ale zostaje problem z obrotami i temperaturą silnika. Do czasu gdy silnik nie nagrzeje się do włączenia wentylatora to wszystko jest OK. Silnik kręci się do około 6200 obrotów czyli OK. Ale po nagrzaniu się silnika to obroty dochodzą tylko do około 5600 5700.. I autko strasznie długo się nagrzewa. Możecie pomóc jeszcze z tym tematem co ma temeratura wspólnego z obrotami..??
[ Dodano: 2009-11-26, 18:28 ]
Panowie dostałem taką informację, że czujnik temoeratury który idzie do kompa może oszukiwać i dlatego jest ten problem...
I znalazłem jeszcze taki przypadek, że w raz z rozgrzaniem się autka rozgrzewa się obrotomierz i on może oszukiwać. Gościu pisał, że przed rozgrzaniem autka na 2 biegu odcięcie było przy danej prędkości a po rozgrzaniu autko odcinało na obrotomierzu dużo szybciej ale prędkość była ta sama...
Co o tym myślicie..??
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
dzienki.. a orientujesz sie moze ktory czujnik temperatury (jest ich az 2) moze miec wplyw na obroty silnika.Bo zapewne na podstawie temperatury ecu ustala mieszanke paliwowa. a u kolegi na niedogrzanym silniku auto chodzi poprawnie lecz gdy sie zagrzeje do temperatury roboczej to obroty spadaja do 700 i odcina przy 5700.siwusek216 pisze:Z czujnika położenia walu korbowego.
Wiec podejrzenia padaja na czujnik tylko czy na pewno czujnik moze powodowac takie objawy?
Aha i jeszcze jedno pytanko gdzie sie znajduje termostat w tym silnikiu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W download masz instrukcję wymiany: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,64/myster pisze:Aha i jeszcze jedno pytanko gdzie sie znajduje termostat w tym
Tylko tam musisz się osobno zarejestrować i zalogować niezależnie od forum.
Temat można uznać za zamknięty.
Zrobiłem:
Poprawę przewodów podciśnieniowych do kolektora ssącego
Wymiana czujnika spalania stukowego
Wymiana czujnika temp.
I autko zachowuje się normalnie.
Ciągnie do końca odcina równo z czerwonym polem na liczniku.. myślę, że jest OK. W następnym tygodniu pomiar na hamowni mam nadzieję, ze wszystko potwierdzi i będę zadowolony.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Zrobiłem:
Poprawę przewodów podciśnieniowych do kolektora ssącego
Wymiana czujnika spalania stukowego
Wymiana czujnika temp.
I autko zachowuje się normalnie.
Ciągnie do końca odcina równo z czerwonym polem na liczniku.. myślę, że jest OK. W następnym tygodniu pomiar na hamowni mam nadzieję, ze wszystko potwierdzi i będę zadowolony.
Dzięki wszystkim za pomoc.
jak juz tak sobie tu gadam o aah to znalazlem temat o rozwiercaniu przepustnicy tego mniejszego otworu z teo co wyczytałem daje to 8KM ktos cos wie na ten temat ???
zobaczcie sobie
http://www.angelfire.com/ny/Dodgeology/Audi102.html
http://www.audiworld.com/tech/eng13.shtml
zobaczcie sobie
http://www.angelfire.com/ny/Dodgeology/Audi102.html
http://www.audiworld.com/tech/eng13.shtml
Wlasnie ogladam przepustnice bo mam druga w zapasie . Z tego co widze wlot jest zwezony o okolo 1 centymatr w poprownaniu ze srednica z drugiej strony za mala przepustnica . Mysle ze gra jest warta swieczki moze to dawac duzy opor w zasysanym powietrzu . Chyba sie pokusze o wiercenie :mrgreen: . Pozdrawiam