Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.3 NG LPG]Nie chce odpalać gdy ciepły

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

[ 2.3 NG LPG]Nie chce odpalać gdy ciepły

Post autor: sami » 03 gru 2009, 17:00

Witam panowie,mam taki problem iż bardzo często nie chce mi odpalić gdy jest ciepły-napiszecie pewnie że ten temat był już wałkowany setki razy,ale oto chodzi że w aucie wymieniłem czujnik temp na bosha,nowa kopułka,palec,świece,kable,sprawdzona szczelność dolotu i dalej mam problem z odpalaniem.Jednak zauważyłem że jak auto nie chce mi odpalić to gdy odepne czujnik temperatury to auto od razu odpali,ale przecież czujnik jest nowy?co to może być za przyczyna?dodam jeszcze że byłem na ragulacji gazu i gazownicy wrzucili auto na tester i powiedzieli ze sonda lambda nie żyje,ale dzisiaj pojechałem na kanał,wykręciłem ją-była okopcona sadzą,to ją wyczyściłem i wsadzilem spowrotem.Czy to ona może być przyczyną złego odpalania gdy auto jest gorące,a jeśli tak to dlaczego po odpięciu czujnika temp gdy auto jest ciepłe to mi odpala?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 18:04 przez sami, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 03 gru 2009, 20:36

wydaje mi się że jak najbardziej tak.Sonda daje sygnał do ecu o składzie mieszanki..i jeżeli działa niepoprawnie mieszanka moze być za bogata i auto jest zalewane.Tak mi się wydaje

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 03 gru 2009, 20:51

To dlaczego po odłączeniu czujnika temp jak jest ciepły odpala dobrze?

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 03 gru 2009, 21:38

A czy jak jest ciepły to problemy są tylko z odpaleniem, czy podczas jazdy też dzieje się coś podejrzanego??

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 03 gru 2009, 22:49

To, że odłączysz czujnik temperatury i lepiej pali nie znaczy, że czujnik padł. Jeśli odłączymy czujnik komp dostaje info, że jest awaria i daje więcej paliwa. Z tego co piszą problem może leżeć w małej dawce rozruchowej.

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 04 gru 2009, 17:16

a który to jest nastawnik ciśnienia?z lewej strony czy od przodu?

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 05 gru 2009, 17:05

kurcze,kupiłem nową sonde lambde,wymieniłem ją i zapomniałem sprawdzić nastawnika ciśnienia,jutro z rana to zrobie bo będę jeszcze wymieniał przepływke bo mam drugą i zobaczę jak będzie chodził.A mam takie pytanie,bo sonda ma trzy przewody,jeden czarny i dwa białe,wiem że czarny do czarnego,ale czy białe kable mają jakąś kolejność,bo po wymianie katalizatora nic mi zabardzo się nie poprawiło

Awatar użytkownika
marcin22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2009, 00:19
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin22 » 06 gru 2009, 22:23

Mam ten sam problem w audi 2.3 80 NG tylko żaden komputer sie nie łączy
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 01:56 przez marcin22, łącznie zmieniany 1 raz.

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 07 gru 2009, 17:33

Bo z tym silnikiem to nie podłączą się pod kompa jedynie pod ABS,a u mnie podłączali sie ale pod taki tester stag czy coś w tym stylu,on pokazuje jaka jest mieszanka paliwa lub gazu i po sprawdzeniu tego powiedział że mam padniętą sonde.Wymieniłem ją i auto chodzi lepiej ale jeszcze to nie to,jutro jadę na wycięcie katalizatora,bo mechanicy powiedzieli że katalizator wytrzymuję ok 150tyś km i może być zapchany,i przez to może nie równo chodzić,wstawi mi w jego miejsce strumienicę,zobaczymy czy coś to pomoże.

[ Dodano: 2009-12-07, 17:34 ]
a wracając do tego nastawnika ciśnienia to po jego odłączeniu obroty mi trochę wzrosły,w piewnicy znalazłem taki sam,więc go wymieniłem,ale po tym auto mi zaczęło gorzej odpalać więc podłączyłem spowrotem stary

Awatar użytkownika
marcin22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2009, 00:19
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin22 » 08 gru 2009, 03:03

Witam ale z ABS też sie nie łączy WAS przewody od diagnozy i zasilanie sprawdzone OK a wracając do tego palenia to może cos z LPG bo każde co nie pali ma gaz

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 08 gru 2009, 17:20

Po odłączeniu tego nastawnika obroty wzrosły z 1000 to 1100\1150,a wymieniałem go bo myślałem że to coś poprawi,ale spowrotem mam założony ten stary

Awatar użytkownika
marcin22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2009, 00:19
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin22 » 09 gru 2009, 00:51

A jak po odłączeniu tego nastawnika prawie nic sie niezmienjło w obrotach

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 10 gru 2009, 00:10

Jeśli wymieniłeś to co napisałeś na sprawne części i masz na 100% szczelny dolot, to pozostało jeszcze jedno. Wytarty/niesprawny potencjometr przepływomierza. Zakładam, że klapę spiętrzającą masz ustawioną prawidłowo.
Co się tyczy sondy, to nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że komputer podczas odpalania nawet ciepłego motoru nie bierze jej wskazań pod uwage.

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 10 gru 2009, 18:07

czy ten potencjometr przepływomierza to takie czarne urządzonko po lewej stronie na przepływce?jeśli tak to to też było wymienione razem z drugą przepływką

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 31 mar 2010, 15:41

podepnę się pod temat u mnie sytuacja podobna nieraz muli nieraz ciągnie jak głupia, straciła jakiś czas temu wolne obroty to podkręciłem ta śrubka obroty ale w ten sposób po puszczeniu gazu nie wciska się czujnik przepustnicy czy jakoś i z dużych obrotów spada bardzo nisko około 200, potem wraca do 900 . Dzisiaj kolega odpiął mi kostkę kolo rozdzielacza paliwa i nawet po ustawieniu tej śrubki tak ze wciska ten czujnik jest ok co może być przyczyna tych obrotów? czujniki ze 4 temp wymieniłem, przeplywke podniosłem trochę ale nadal to samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl