Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

[b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR

Post autor: ibizablue » 05 gru 2009, 09:52

Witam!
Mam problem z EGR a dokladnie jak odpale auto lapie notlaufa (tryb awaryjny) dopiero jak przekroczy 3200obr/min wtedy odpuszcza i jest ok az do zgaszenia auta.
Zauwazylem ze podcisnienie od serwa dochodzi do elektrozaworka N18 od sterowania EGR ale w wezyku do EGR nie ma podcisnienia.Na krotko jak zlacze przewod od serwa i EGR to ustepuje notlauf i otwiera mi EGR.Jak podepne tak jak ma byc do N18 to czasami jak odpale to otworzy mi EGR a czasami nie.Kupilem na allegro uzywany zaworek ale dzieje sie to samo :cry:
Byc moze ze tez jest zepsuty?
Objawy wystepuja na nim takie same ze po 3200obr/min ustepuje i jest ok az zgasze auto.
Czy macie moze jakies pomysly jak znalezc przyczyne tych problemow?
Moze jest jeszcze jakis przekaznik z tym powiazany czy cos w tym stylu?
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam!

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR

Post autor: UKI_XX » 06 gru 2009, 22:04

ibizablue pisze:...Kupilem na allegro uzywany zaworek....
lepiej było kupić kratę piwa albo komplet kluczy, przynajmniej kasa nie poszłaby na marne :mrgreen:
ibizablue pisze:Czy macie moze jakies pomysly jak znalezc przyczyne tych problemow? ...

... Prosze o pomoc!
Pozdrawiam!
na temat przyczyny chyba nie trzeba już nic pisać, pomocą będą dwie blaszki wycięte z blachy o gr. 1mm i zaślepienie raz na zawsze tego dziadostwa <ok>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 08:57

jestem tego samego zdania co mój przedmówca.....od momentu kiedy zaślepiłem EGR,silnik zupełnie inaczej pracuje....

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 07 gru 2009, 09:08

Sa jakies minusy tego zaslepienia?
Slyszalem ze wolniej sie nagrzewa silnik ale czy to prawda to lepiej zapytac sie tych co zaslepili.
No i czy katalizator trzeba tez wywalic?Bo podejzewam ze szybko go zawali po zaslepieniu.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 09:29

EGR służy tylko ekologii.....silnikowi wręcz odwrotnie,jest przez to zamulony bo nie dostaje świeżego powietrza tylko zmieszane ze spalinami,poza tym w miarę upływu czasu kolektor ssący zabija się nagarem,przez co zmniejsza się jego przekrój, a co za tym idzie silnik dostaje mniej powietrza....silnik nie nagrzewa się wolniej z tego powodu....a katalizatora to na pewno nie trzeba wywalać,chyba że jest zabity

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 gru 2009, 09:39

ibizablue pisze:Zauwazylem ze podcisnienie od serwa dochodzi do elektrozaworka N18 od sterowania EGR ale w wezyku do EGR nie ma podcisnienia.Na krotko jak zlacze przewod od serwa i EGR to ustepuje notlauf i otwiera mi EGR.Jak podepne tak jak ma byc do N18 to czasami jak odpale to otworzy mi EGR a czasami nie.Kupilem na allegro uzywany zaworek ale dzieje sie to samo :cry:
Byc moze ze tez jest zepsuty?
Może to wina N18, a nie EGR

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 07 gru 2009, 09:42

Wiec chyba sprobuje tego rozwiazania.Bo juz niemam pojecia co jest z tym nie tak.Sprawdzalem napiecia na kablach i niby jest ok.A czasem otwiera te dziadostwo a czasem nie.
Te blaszki w ktorym miejscu wstawic?No i czy N18 ma byc podlaczony czy tez nie.Pewnie trzeba zaslepic wezyk od pompy vacum.Dobrze rozumiem to?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 09:59

ja niczego nie zaślepiałem ,a blaszkę wstawiłem pomiędzy kolektor ssący a zawór egr.....dokładny opis znajdziesz na forum ..kiedyś solskier dokładnie to opisywał ze zdjęciami...użyj szukajki

[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... pianie+egr

[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
sprawdź ten link jak uda Ci sie otworzyć.....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 gru 2009, 16:05

ibizablue pisze:Sa jakies minusy tego zaslepienia?
Slyszalem ze wolniej sie nagrzewa silnik ale czy to prawda to lepiej zapytac sie tych co zaslepili.
No i czy katalizator trzeba tez wywalic?Bo podejzewam ze szybko go zawali po zaslepieniu.
po zaślepieniu silnik nagrzewa się trochę wolniej bo pracuje na zimnym powietrzu a nie ciepłych spalinach (przed zaślepieniem 90st łapie na 6km a po zaślepieniu ok. 8-10km, zależnie od temperatury na zewnątrz) ale to nie jest żaden problem

co do katalizatora to niby dlaczego ma go zawalić skoro po zaślepieniu samochód nie dymi na czarno bo paliwo w powietrzu spala się całkowicie a więc czym miałby się zatkać :?: jak masz niezaślepiony to zanim się zamknie EGR to silnik puszcza czarną chmurkę (bo przez chwilę zamiast na powietrzu to pracuje na spalinach) i wtedy bardziej zawala kata

TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: TRZMIELU240684 » 08 gru 2009, 07:17

Witam. Podłącze się pod temat. Czy w 1z też można też można zaślepić EGR?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 08 gru 2009, 07:29

Ja to cały czas mówię o 1Z....

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 09 gru 2009, 13:43

Panowie zaslepilem EGR i efekt taki sam,widocznie moj notlauf objawia sie tym ze tez nie otwiera EGR.Po podpieciu VAG ciagle jest blad 553 przeplywomierz,zamienialem przeplywomierz jak tez ECU i ciagle to samo.Czy moze wiecie co jeszcze sprawdzic?Moze jakies przekazniki?Po 3200obr/min juz jest ok.Co moze byc nie tak?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 gru 2009, 13:47

zostaje tylko uszkodzona instalacja (przewody lub kostki) nic innego nie przychodzi mi do głowy o ile dolot masz na 100% szczelny

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 09 gru 2009, 13:52

Kolektor ssacy czyscilem 1 miesiac temu myslalem ze jest to tego wina.Sie zdaje ze jest wszystko wporzadku a jednak szwankuje audiczka:(

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 gru 2009, 14:06

moim zdaniem powinieneś sprawdzić turbinę.....jak nie masz to kup manometr z 10 pln i sprawdź jak pompuje ...to może coś wyjasnić.......

[ Dodano: 2009-12-09, 14:09 ]
może dźwignia od zaworu upustowego przypieka się ?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl