[b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR
[b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR
Witam!
Mam problem z EGR a dokladnie jak odpale auto lapie notlaufa (tryb awaryjny) dopiero jak przekroczy 3200obr/min wtedy odpuszcza i jest ok az do zgaszenia auta.
Zauwazylem ze podcisnienie od serwa dochodzi do elektrozaworka N18 od sterowania EGR ale w wezyku do EGR nie ma podcisnienia.Na krotko jak zlacze przewod od serwa i EGR to ustepuje notlauf i otwiera mi EGR.Jak podepne tak jak ma byc do N18 to czasami jak odpale to otworzy mi EGR a czasami nie.Kupilem na allegro uzywany zaworek ale dzieje sie to samo :cry:
Byc moze ze tez jest zepsuty?
Objawy wystepuja na nim takie same ze po 3200obr/min ustepuje i jest ok az zgasze auto.
Czy macie moze jakies pomysly jak znalezc przyczyne tych problemow?
Moze jest jeszcze jakis przekaznik z tym powiazany czy cos w tym stylu?
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam!
Mam problem z EGR a dokladnie jak odpale auto lapie notlaufa (tryb awaryjny) dopiero jak przekroczy 3200obr/min wtedy odpuszcza i jest ok az do zgaszenia auta.
Zauwazylem ze podcisnienie od serwa dochodzi do elektrozaworka N18 od sterowania EGR ale w wezyku do EGR nie ma podcisnienia.Na krotko jak zlacze przewod od serwa i EGR to ustepuje notlauf i otwiera mi EGR.Jak podepne tak jak ma byc do N18 to czasami jak odpale to otworzy mi EGR a czasami nie.Kupilem na allegro uzywany zaworek ale dzieje sie to samo :cry:
Byc moze ze tez jest zepsuty?
Objawy wystepuja na nim takie same ze po 3200obr/min ustepuje i jest ok az zgasze auto.
Czy macie moze jakies pomysly jak znalezc przyczyne tych problemow?
Moze jest jeszcze jakis przekaznik z tym powiazany czy cos w tym stylu?
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam!
Re: [b4 1,9 tdi 1Z] Problem z EGR
lepiej było kupić kratę piwa albo komplet kluczy, przynajmniej kasa nie poszłaby na marne :mrgreen:ibizablue pisze:...Kupilem na allegro uzywany zaworek....
na temat przyczyny chyba nie trzeba już nic pisać, pomocą będą dwie blaszki wycięte z blachy o gr. 1mm i zaślepienie raz na zawsze tego dziadostwa <ok>ibizablue pisze:Czy macie moze jakies pomysly jak znalezc przyczyne tych problemow? ...
... Prosze o pomoc!
Pozdrawiam!
EGR służy tylko ekologii.....silnikowi wręcz odwrotnie,jest przez to zamulony bo nie dostaje świeżego powietrza tylko zmieszane ze spalinami,poza tym w miarę upływu czasu kolektor ssący zabija się nagarem,przez co zmniejsza się jego przekrój, a co za tym idzie silnik dostaje mniej powietrza....silnik nie nagrzewa się wolniej z tego powodu....a katalizatora to na pewno nie trzeba wywalać,chyba że jest zabity
Może to wina N18, a nie EGRibizablue pisze:Zauwazylem ze podcisnienie od serwa dochodzi do elektrozaworka N18 od sterowania EGR ale w wezyku do EGR nie ma podcisnienia.Na krotko jak zlacze przewod od serwa i EGR to ustepuje notlauf i otwiera mi EGR.Jak podepne tak jak ma byc do N18 to czasami jak odpale to otworzy mi EGR a czasami nie.Kupilem na allegro uzywany zaworek ale dzieje sie to samo :cry:
Byc moze ze tez jest zepsuty?
Wiec chyba sprobuje tego rozwiazania.Bo juz niemam pojecia co jest z tym nie tak.Sprawdzalem napiecia na kablach i niby jest ok.A czasem otwiera te dziadostwo a czasem nie.
Te blaszki w ktorym miejscu wstawic?No i czy N18 ma byc podlaczony czy tez nie.Pewnie trzeba zaslepic wezyk od pompy vacum.Dobrze rozumiem to?
Te blaszki w ktorym miejscu wstawic?No i czy N18 ma byc podlaczony czy tez nie.Pewnie trzeba zaslepic wezyk od pompy vacum.Dobrze rozumiem to?
ja niczego nie zaślepiałem ,a blaszkę wstawiłem pomiędzy kolektor ssący a zawór egr.....dokładny opis znajdziesz na forum ..kiedyś solskier dokładnie to opisywał ze zdjęciami...użyj szukajki
[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... pianie+egr
[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
sprawdź ten link jak uda Ci sie otworzyć.....
[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... pianie+egr
[ Dodano: 2009-12-07, 10:02 ]
sprawdź ten link jak uda Ci sie otworzyć.....
po zaślepieniu silnik nagrzewa się trochę wolniej bo pracuje na zimnym powietrzu a nie ciepłych spalinach (przed zaślepieniem 90st łapie na 6km a po zaślepieniu ok. 8-10km, zależnie od temperatury na zewnątrz) ale to nie jest żaden problemibizablue pisze:Sa jakies minusy tego zaslepienia?
Slyszalem ze wolniej sie nagrzewa silnik ale czy to prawda to lepiej zapytac sie tych co zaslepili.
No i czy katalizator trzeba tez wywalic?Bo podejzewam ze szybko go zawali po zaslepieniu.
co do katalizatora to niby dlaczego ma go zawalić skoro po zaślepieniu samochód nie dymi na czarno bo paliwo w powietrzu spala się całkowicie a więc czym miałby się zatkać :?: jak masz niezaślepiony to zanim się zamknie EGR to silnik puszcza czarną chmurkę (bo przez chwilę zamiast na powietrzu to pracuje na spalinach) i wtedy bardziej zawala kata
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Panowie zaslepilem EGR i efekt taki sam,widocznie moj notlauf objawia sie tym ze tez nie otwiera EGR.Po podpieciu VAG ciagle jest blad 553 przeplywomierz,zamienialem przeplywomierz jak tez ECU i ciagle to samo.Czy moze wiecie co jeszcze sprawdzic?Moze jakies przekazniki?Po 3200obr/min juz jest ok.Co moze byc nie tak?