Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] How-To: Przełącznik zespolony (kierunki i światła).

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 15 cze 2009, 12:54

Cześć,


manetki w B3 i B4 rozbierałem już kilka razy, z racji niezastosowania przez naszą OOOO przekaźników do H4.

Przy przesiadce z B3 do B4 zabrakło mi jednak jednej miłej sprawy - włącznika "awaryjnych" przy wycieraczkach. Naprawdę dobre to było rozwiązanie...

Czy jest możliwość (wydaje mi się że jest) zrobienia "miksa" i złożenia:
- gałki wycieraczek od B4 Avant (z obsługą tylnej wycieraczki)
- gałki awaryjnych od B3

Ktoś to zrobił?
Wydaje mi się, że wszystko sie da bez problemu złożyć, tylko kwestia podłączenia elektrycznego na kostce i pociągnięcia przewodów do "oryginalnego" włącznika świateł awaryjnych. BTW chetnie przyjmę taki wyłącznik awaryjnych, jeśli ktoś ma na zbyciu.

mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 30 cze 2009, 10:10

a ja mam takie pytanko czy ktos w tym pajaczku zreanimowal manetke od wlanczania i wylanczania wycieraczek ???
Bo moje wycieraczki nie powracaja do polozenia lezacego , musze zawsze opuscic je na dol trzymajac manetke. Wiem ze napewno wina jest w pajaczku bo juz raz go rozbieralem , na poczatku jak zlozylem dziallo dobrze przez pare razy a pozniej znow to samo. Jak zrobic to dobrze, moze ktos to robil i ma juz fotostory ???

Alienqomar

Post autor: Alienqomar » 04 lis 2009, 15:14

Witajcie mam taki problem z całym układem a szczególnie z kierunkowskazami jak chcę skręcić w np. prawo to jak przełanczam kierunkowskaz to muszę dodatkowo go pociągnąć do siebie by zaczął działać bo tak przewewarznie bez dotknięcia dodatkowego nie działa i teraz nie wiem co tam może sie dziać czy gdzieś styki nie łączą czy w ogóle cały przełącznik padł proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 06 lis 2009, 14:11

Easyrider pisze:Cześć,


manetki w B3 i B4 rozbierałem już kilka razy, z racji niezastosowania przez naszą OOOO przekaźników do H4.

Przy przesiadce z B3 do B4 zabrakło mi jednak jednej miłej sprawy - włącznika "awaryjnych" przy wycieraczkach. Naprawdę dobre to było rozwiązanie...

Czy jest możliwość (wydaje mi się że jest) zrobienia "miksa" i złożenia:
- gałki wycieraczek od B4 Avant (z obsługą tylnej wycieraczki)
- gałki awaryjnych od B3

Ktoś to zrobił?
Wydaje mi się, że wszystko sie da bez problemu złożyć, tylko kwestia podłączenia elektrycznego na kostce i pociągnięcia przewodów do "oryginalnego" włącznika świateł awaryjnych. BTW chetnie przyjmę taki wyłącznik awaryjnych, jeśli ktoś ma na zbyciu.
Da się - ja mam manetkę wycieraczki z tylną wycieraczką i BC i małą od awaryjnych. Jednak od tylnej wycieraczki nie używaną... Kwestia podłączenie kabla jak sam pisałeś ale dodatkowo nie masz bolca/styku w pająku także jego też trzeba dolutować.

[ Dodano: 2009-11-06, 14:13 ]
mellow_pak pisze:a ja mam takie pytanko czy ktos w tym pajaczku zreanimowal manetke od wlanczania i wylanczania wycieraczek ???
Bo moje wycieraczki nie powracaja do polozenia lezacego , musze zawsze opuscic je na dol trzymajac manetke. Wiem ze napewno wina jest w pajaczku bo juz raz go rozbieralem , na poczatku jak zlozylem dziallo dobrze przez pare razy a pozniej znow to samo. Jak zrobic to dobrze, moze ktos to robil i ma juz fotostory ???
Prawdopodobnie wytarła się styk na dźwigni - miałem ostatnio podobny problem. Ja na szczęście mam jeden pająk na części i mogłem sobie styki zamienić.

[ Dodano: 2009-11-06, 14:14 ]
Alienqomar pisze:Witajcie mam taki problem z całym układem a szczególnie z kierunkowskazami jak chcę skręcić w np. prawo to jak przełanczam kierunkowskaz to muszę dodatkowo go pociągnąć do siebie by zaczął działać bo tak przewewarznie bez dotknięcia dodatkowego nie działa i teraz nie wiem co tam może sie dziać czy gdzieś styki nie łączą czy w ogóle cały przełącznik padł proszę o pomoc
Musisz rozebrać manetkę i sprawdzić. Nie da się na oko powiedzieć czy styk się wypalił czy przetarł i jak/czy da się to naprawić.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 05 gru 2009, 07:05

moze uaktywnie temat mam problem otoz wlaczam swiatła dlugie i normalnie mi zapalaja ale czasami mi sie nie zapalaja 2/10 mozliwosci zapalenia nie zapala mi sie swiatlo dlugich
czy musze rozbierac ten przelocznik zeby go naprawic czy wystarczy tylko popryskac wd-ekiem

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 05 gru 2009, 10:03

WD40 działa antykorozyjnie i rozpuszczająco. Nadpalonych styków raczej nie oczyści i dodatkowo wypłucze Ci całe smarowanie przełącznika. Po takiej operacji może chwilowo się poprawi, ale potem i tak będziesz musiał rozebrać. Możesz jakimś kontaktem spryskać (są specjalne środki poprawiające przewodzenie styków, ale ja bym nie szedł w tą stronę, bo jak dla mnie to prowizorka.

Zdaję sobie sprawę, że wizja rozebrania przełącznika i jego potem składania poprawnie może być straszna dla niektórych (dla mnie też było na początku, ale cieszę się, że się na to zdecydowałem :)).

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 gru 2009, 15:16

A ja mam takie pytanko odnośnie kierunków. Kiedy włączam prawy kierunek jest ok, jeżeli natomiast lewy to słychać takie głośniejsze pstryknięcie niż przy prawym... Czego to może być wina?? :roll:

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 05 gru 2009, 16:31

Niki20, może być kilka powodów: mogła się np uszkodzić, lub przesunąć taka plastikowa cześć w środku, która trzyma dźwignię w 3 pozycjach (góra, środek, dół). Tam jest taka sprężynka (można to zobaczyć na moich zdjęciach), która to dociska. Żeby to sprawdzić czy naprawić musisz niestety rozebrać przełącznik. Jeżeli ten dociskający element jest uszkodzony, to czeka Cię raczej zakup nowego przełącznika, bo części raczej nie dostaniesz.

Druga możliwość, to wysuwająca się ośka wewnątrz dźwigni. Jest to ośka, dzięki której dźwignię można przesuwać od siebie i do siebie. Znajduje się ona zaraz przy samej krawędzi przełącznika. Weź latarkę i po ustawieniu dźwigni w górę lub w dól popatrz nad lub pod dźwignię i zobacz czy w górę lub w dól nie wystaje taka okrągła ośka w miejscu, gdzie dźwignia wchodzi do obudowy przełącznika. Jeżeli tak się dzieje, to wystarczy wziąć płaski śrubokręt i wepchnąć ośkę z powrotem. U mnie się właśnie tak dzieje co jakiś czas, tylko, że wtedy prawy kierunek wchodzi z takim głośniejszym pyknięciem niż w lewo.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 gru 2009, 20:10

yawor, dzięki wielkie. ;-) Niebawem to sprawdzę. Tylko ten pająk jest nie dawno kupiony bo tamten był już ''kiepski''. :-/ Mam nadzieję, że to dam radę naprawic... Najwyżej będę tak jeździł... :roll:

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 05 gru 2009, 23:45

Dodałem opisy do jednego z moich zdjęć, żeby pokazać, o które elementy chodziło mi w poprzednim poście.

Obrazek

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 07 gru 2009, 21:37

a czy da rade wyciągnać przełącznik od świateł drogowych i kierunków bez demontarzu kierownicy (bo mam poduche i nie chce nic popsuć )

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 08 gru 2009, 01:44

kamilg.86.86, niestety nie da się. Od wycieraczek to jeszcze można by było powalczyć, ale akurat ta cześć w całości siedzi na kolumnie kierownicy (zresztą zobacz pierwsze foto).

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 gru 2009, 09:46

Z wd-40 bym uważał , jak się go siknie zdrowo do pająka to można doprowadzić do zwarcia.WD-40 nie ma ochoty odparowywać.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 10 gru 2009, 10:28

yawor, ta ośka pionowa jest delikatnie wysunięta do góry tak z 2mm. Próbowałem ją wcisnąć ale nie bardzo chce wejść. :-/ Czuć delikatny luz na dźwigni.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 10 gru 2009, 21:04

Niki20, weź płaski śrubokręt i naciskaj na ośkę i ruszaj dźwignią. Może jest przesunięty otwór od dołu i nie może trafić :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl