Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 6A]Problem z drganiem kół przy ruszaniu na ciepłym

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

[80 B3 6A]Problem z drganiem kół przy ruszaniu na ciepłym

Post autor: krzysztofNH » 21 lis 2009, 13:08

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów :-)
Drodzy mam problem który mnie zaczyna irytować a mianowicie gdy auto się nagrzeje i chce ruszyć bez dodania gazu auto drży a koła (na osi napędu) dosłownie drżą całe. :-/ Problem jest mniejszy gdy auto jest zimne. Co więcej gdy ruszam i jadę bez gazu w momencie zmiany biegu z jedynki na dwójkę słychać tak jakby zgrzyt, ale to nie zawsze.
Dodam również że docisk zaczyna mi delikatnie szumieć ale to dopiero od dwóch może trech dnia,a problemy przedstawione powyżej mam od dawna :-(
Serdecznie proszę Wszystkich o pomoc za którą z góry dziekuję <piwo>
Pozdro Krzysiek!

rbartoszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:19

Post autor: rbartoszek » 21 lis 2009, 23:48

ja bym stawiał na zajechane sprzęgło i oporowe lekko nadwyrężony.
aby te wady usunąć- komplet sprzęła wymiana

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 22 lis 2009, 11:21

Bartku stawiasz na sprzęgło tylko że ja mam z tym problem odkąd kupiłem samochód czyli już od ponad roku, a docisk posypał się dopiero jakiś max tydzień temu :roll: natomiast samo sprzęgło się nie ślizga ani trochę nawet na bardzo wysokich obrotach i berze poniżej połowy.
Chociaż nie będę się sprzeczał że to nie to, ale czy ktoś ma może jeszcze jakieś sugestie??
A jeśli już chodzi o sprzęgła słyszeliście coś może o sprzęgłach firmy Statim??
I tak orientacyjnie wie ktoś może ile kosztuje kompletne sprzęgło jakiejś lepszej firmy np. Luka do mojej Niuni??
Pozdro i dzięki za wszelką pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lis 2009, 17:20

Od roku jezdzisz z kulawym sprzęgłem?Hmm no to pewnie zainwestujesz teraz w kpl.
Kup sachs'a albo Luk'a to porządne firmy i dobre produkty.

Drganie jest najprawdopodobniej efektem niesprawnego docisku sprzęgła bądz samych sprężyn zapobiegającym drganią.Szumienie wskazuje na łożysko oporowe.
Tak czy inaczej jeżeli z jakiś tam przyczyn musiałeś eksploatować auto przez dłuższy czas na niesprawnym sprzęgle wypadało by wymienić kpl.
Myślę że w 700 zł się zmieścisz(kupno).

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 27 lis 2009, 21:26

Ja mam to samo i czeka mnie wymiana docisku sprzegla razem ze sprzęgłem oraz łozyskiem oporowym.
Znalazlem sposob aby zminimalizowac szarpanie a mianowicie musisz ruszac na polsprzęgle (tak ja robie) i potem puszczasz na chwile gaz i tym samym puszczasz srzeglo, wszystko sie ladnie zazebia i juz jezdzisz :) pozdrawiam

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 02 gru 2009, 16:34

Witam. Do wczoraj miałem dokładnie ten sam problem, co kolega krzysztofNH.
Ja mianowicie, podejrzewałem bardziej przeguby wewnętrzne, ale te po oglądzinach stwierdziłem, że są sprawne. Okazało się, że to poduszka silnika ( lewa ) była uszkodzona ( rozerwana do połowy ). Autem tarpało niemiłosiernie, po dłuższym staniu w korku lub podjeżdżaniu pod górkę na wolniejszych obrotach ( dostawał drgawek ) ale tylko przy gorącym silniku, przy zimnym nie było aż tak dokuczliwe. Proponuję sprawdzić poduszki silnika. Upewnić się można w prosty sposób, unosząc delikatnie ramię silnika opierające się na poduszce ( nic nie rozbierając ) np. lewarkiem hydraulicznym z kanału. Nie kiedy, nie widać pęknięcia, bo ciężar silnika dociska oddzielone powierzchnie gumy, więc jeśli nie widzimy dokładnie usterki, a wydaje sie nam wzrokowo na podejrzaną, proponuję wymieniony sposób. Również, kończy mi się chyba sprzęgło, bo biegi wchodzą sporo ciężej i dwujeczka czasem lekko zgrzytnie, trójka wskakuje po lekkim dociśnięciu i przytrzymaniu dźwigni. Czwórka i piątka już wyraźnie lżej, ale piątka to nadbieg a na czwórce prędkości wału i wałka w skrzyni są wyrównane. Typowy objaw nie wysprzęglonej skrzyni. Szarpanie również eliminowały wyższe obroty przy ruszaniu. Nie bardzo rozumiem , co ma pomóc ruszanie na półsprzęgle, przecież tak właśnie sie rusza każdym autem i zawsze. Gwałtowne puszczenie sprzęgła się kończy każdy chyba wie czym.

jogurt91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:48

....

Post autor: jogurt91 » 09 gru 2009, 14:56

jestem zmuszony się zgodzić z [Black Deamon] ponieważ wydaję mi się że lepiej sprawdzić mniej poważne częsci bo często jest tak że rozbieramy auto a przyczyną jest jakaś błachostka:) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 10 gru 2009, 10:11

No moim zdaniem także na początek należy sprawdzić poduchy gdyż one także odpowiadają za taki stan rzeczy. Jeżeli chodzi natomiast o sprzęgło to przy zakupie 700zł powinno wystarczyć. ;-) Oczywiście Luk albo Sachs. :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl