Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, silnik PP]Urwany zaczep do wężyka chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

[B3, silnik PP]Urwany zaczep do wężyka chłodnicy

Post autor: Chrisdot » 10 gru 2009, 01:21

Niestety pękła mi plastikowa tuleja na którą nasadzałem wężyka do zbiorniczka wyrównawczego (najcieńszy wężyk, zamocowany najwyżej w chłodnicy). Jak to skleić? Próbowałem już jakimś klejem 2składnikowym, ale pewnie z powodu temperatury daleko na tym nie zajechałem.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 10 gru 2009, 07:57

znajdź zakład klejący plastiki i tam popytaj, zapłacisz 50zł i będziesz miał spokój

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2009, 13:53

Mi się urwał kiedyś też króciec od tego cienkiego wężyka tylko że na chłodnicy (u cienie jak rozumiem na zbiorniczku wyrównawczym). Próbowałem skleić Poxipolem ale długa nie wytrzymało. Zaniosłem do zakładu w którym spawają zderzaki i za 7zł mi skleili i trzyma już jakieś 3 lata do dzisiaj.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 10 gru 2009, 15:02

Niejasno się wyraziłem - chodzi dokładnie o tę tuleję która jest przymocowana do chłodnicy.

Ludzie! Dajcie żyć. Za spawanie w warsztatach chcą za to 50PLN. Za 80PLN mogę mieć fabrycznie nową chłodnicę.

Nie można tego jakoś pokleić samemu? Albo lutownicą zgrzać?

mayaha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:45

Post autor: mayaha » 10 gru 2009, 17:53

Chrisdot pisze: Ludzie! Dajcie żyć. Za spawanie w warsztatach chcą za to 50PLN. Za 80PLN mogę mieć fabrycznie nową chłodnicę.

Nie można tego jakoś pokleić samemu? Albo lutownicą zgrzać?
To se idź i kup nową za te 80zł albo se to lutownicą "pospawaj". Człowieku to ty daj żyć! Temperatura ponad 90stopni + ciśnienie, a ty byś chciał to skleić najlepiej na 1,5zł klejem szkolnym. No wybacz moją arogancję, ale z tym nie da się nic zrobić żeby było niskobudżetowe i pewne.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 gru 2009, 17:55

Dokładnie Marcin napisałeś <ok>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 11 gru 2009, 08:40

No może przesadziłem z tym 50zł, najlepiej podjedź i sam się zapytaj <ok> wyżej kolega napisał sam płacił 7zł :shock:

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 11 gru 2009, 09:32

Kruciec o którym piszesz jest nasiąknięty płynem chłodniczym i zapewne Borygo czy innym płynem, więc żeby trzymał klej nawet dwu składnikowy musi być powierzchnia odtłuszczona a w twoim przypadku pewnie był przetarty kruciec tylko szmatką i dla tego nie zdaje egzaminu klejenie tego elementu.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 11 gru 2009, 20:26

Przetarłem rozpuszczalnikiem i to dość dokładnie. Tyle że przy klejeniu chłodnica była w aucie i element klejony nie był dobrze przyciśnięty - był trzymany palcem, więc czasem nawet lekko się poruszył.

Zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że ludzie wkręcają do chłodnicy wentyle samochodowe i zdaje to bardzo dobrze egzamin.

Co do:
No może przesadziłem z tym 50zł
to okazuje się, że trafiłeś 100%, bo dzwoniłem do kilku warsztatów i dokładnie tyle chcieli.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 11 gru 2009, 21:06

znajdz miedziana rurke minimalnie wieksza od otworu ktury pozostal po dzyndzlu nagwintoj rurke nagwintoj orwor uzyj loctite do chydrauliki i zkrec calosc..
proste i pewne... no i tanie

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 12 gru 2009, 11:11

Co do wkręcania rurki / wentyla trzeba uważać, aby istniejącą dziurę powiększyć tylko i wyłącznie w stronę środka chłodnicy. Powiększając dziurę równomiernie we wszystkich kierunkach sprawimy iż górna ścianka będzie bardzo cienka i gwint może słabo trzymać.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 gru 2009, 19:41

Chrisdot pisze:Co do:
No może przesadziłem z tym 50zł
to okazuje się, że trafiłeś 100%, bo dzwoniłem do kilku warsztatów i dokładnie tyle chcieli.
Pewnie sobie policzyli z demontażem/montażem chłodnicy, maja ciotka pytała ile by chcieli z wyjęciem chłodnicy to też krzyknęli 50zł. A ja zawiozłem wyjętą tam samo i 10zł się zmieściłem :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl