Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b3 1.8 JN] Problem z silnikiem,dymi na czarno i szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

[b3 1.8 JN] Problem z silnikiem,dymi na czarno i szarpie

Post autor: michala80 » 07 gru 2009, 18:46

Mam problem z tym silnikiem już od jakiegoś miesiąca a mianowicie,jak jest zimny to odpala normalnie ale obroty falują (nie zależnie od tego czy ciepły czy zimny) ale gdy rusze i chce dodać więcej gazu silnik dławi się i strasznie szarpie i przy okazji dodania gazu strasznie dymi na czrno (oleju nie ubywa z silnika) (sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem) zauwarzyłem również że silniik pali ponad 10l/100km Nie mam pomysłu czym to może być spowodowane..
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 22:32 przez michala80, łącznie zmieniany 4 razy.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 07 gru 2009, 23:08

Sprawdz sonde i czujnik na krućcu (dolny czujnik).

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 08 gru 2009, 00:20

Moze zaplon ci sie przestawil?

Awatar użytkownika
corrado18g60r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2009, 09:19

Post autor: corrado18g60r » 08 gru 2009, 10:26

A czy czuć benzyną? Może za duża dawka. Tym bardziej że tak jak mówisz że spalanie wzrosło do ponad 10l/100km

jogurt91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:48

.....

Post autor: jogurt91 » 08 gru 2009, 20:09

u mnie w warsztacie byl podobny przypadek i ja bym wziął pod uwagę rownież pompkę paliwa,,,ale nie rozumiem skąd ten czarny dym skoro nie bierze oleju??

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 09 gru 2009, 10:23

Czrny dym z niespalonego paliwa, silnik nie jest w stanie przepalić mieszanki , ktora jest za bogata. Odepnij sonde i odepnij wtyczke od dolnego czujnika na krućcu głowicy . Jesli po odpieciu kostki od czujnika nie bedzie róznicy w pracy silnika to wymień go. Ja kupiłem ostatnio z firmy TOPRAN (dla próby) i powiem, ze do tej pory działa wysmienicie. A zmieniłem dlatego, ze przy próbie zdjecia kostki czujnik sie rozsypał.
Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??

Artur_Lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Artur_Lbn » 09 gru 2009, 17:36

bobsley6 pisze:Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??
michala80 pisze:sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem
napisał w 1 poście

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 09 gru 2009, 18:01

Ok dzięki za odpowieź wszystkim w sobote biore się za sprawdzanie czujnika temperatury i sondy bo z tego co czytałem podobny temat na forum to na 99% to właśnie te dwa powody niedomagań silnika.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 12 gru 2009, 16:55

Znalazłem juz przyczyne niedomagań mojego silnika okazał se walniety potencjometr przeplywki powietrza znajdujacy sie przy rozdzielaczu paliwa wyczyścilem go i styki od przeplywki i odzyskał moc nie faluje nie dymi i nie szarpie,mysle wymienić jeszcze sonde dla pewności pytałem i sa zamienniki ngk.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 gru 2009, 17:39

Jeśli chodzi dobrze, to w nową sondę chyba nie ma się co pchać. Jeśli już chcesz kupić nową, to NGK uniwersalna i kabelki sobie dolutujesz. Zwróć uwagę tylko na rozmiar gwintu i ilość kabli.

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 13 gru 2009, 09:01

kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 13 gru 2009, 11:31

Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.
podobne czyli jakie, bo nie koniecznie musi być to samo.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 13 gru 2009, 11:53

Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ?
Mógłbym, http://img9.imageshack.us/img9/2244/27867945.jpg na obrazku zaznaczyłem czerwonym kwadratem ten potencjometr przepływki,ale zanim zaczniesz rozbierać go czy coś podobnego to odpal silnik i odepnij od tego potencjometru trzy pinową kostkę po odpięciu odrazu powinno być czuc różnice w pracy silnika ja tak do tego doszedłem

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 14 gru 2009, 17:30

takie objawy zawsze daje padnieta sonda lub problemy z potencjomtrem paliwa, sprawdz kolego te dwa tematy u siebie, u kolegi potencjomtr, u Ciebie może być sonda.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 14 gru 2009, 18:05

A mam takie pytanie niewie ktoś czy da się dokupić sam potencjometr do przepływki czy jedynie ratuje mnie jakiś szrot...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl