Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 JN] Problem z silnikiem,dymi na czarno i szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

[b3 1.8 JN] Problem z silnikiem,dymi na czarno i szarpie

Post autor: michala80 » 07 gru 2009, 18:46

Mam problem z tym silnikiem już od jakiegoś miesiąca a mianowicie,jak jest zimny to odpala normalnie ale obroty falują (nie zależnie od tego czy ciepły czy zimny) ale gdy rusze i chce dodać więcej gazu silnik dławi się i strasznie szarpie i przy okazji dodania gazu strasznie dymi na czrno (oleju nie ubywa z silnika) (sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem) zauwarzyłem również że silniik pali ponad 10l/100km Nie mam pomysłu czym to może być spowodowane..
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 22:32 przez michala80, łącznie zmieniany 4 razy.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 07 gru 2009, 23:08

Sprawdz sonde i czujnik na krućcu (dolny czujnik).

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 08 gru 2009, 00:20

Moze zaplon ci sie przestawil?

Awatar użytkownika
corrado18g60r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2009, 09:19

Post autor: corrado18g60r » 08 gru 2009, 10:26

A czy czuć benzyną? Może za duża dawka. Tym bardziej że tak jak mówisz że spalanie wzrosło do ponad 10l/100km

jogurt91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:48

.....

Post autor: jogurt91 » 08 gru 2009, 20:09

u mnie w warsztacie byl podobny przypadek i ja bym wziął pod uwagę rownież pompkę paliwa,,,ale nie rozumiem skąd ten czarny dym skoro nie bierze oleju??

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 09 gru 2009, 10:23

Czrny dym z niespalonego paliwa, silnik nie jest w stanie przepalić mieszanki , ktora jest za bogata. Odepnij sonde i odepnij wtyczke od dolnego czujnika na krućcu głowicy . Jesli po odpieciu kostki od czujnika nie bedzie róznicy w pracy silnika to wymień go. Ja kupiłem ostatnio z firmy TOPRAN (dla próby) i powiem, ze do tej pory działa wysmienicie. A zmieniłem dlatego, ze przy próbie zdjecia kostki czujnik sie rozsypał.
Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??

Artur_Lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Artur_Lbn » 09 gru 2009, 17:36

bobsley6 pisze:Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??
michala80 pisze:sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem
napisał w 1 poście

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 09 gru 2009, 18:01

Ok dzięki za odpowieź wszystkim w sobote biore się za sprawdzanie czujnika temperatury i sondy bo z tego co czytałem podobny temat na forum to na 99% to właśnie te dwa powody niedomagań silnika.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 12 gru 2009, 16:55

Znalazłem juz przyczyne niedomagań mojego silnika okazał se walniety potencjometr przeplywki powietrza znajdujacy sie przy rozdzielaczu paliwa wyczyścilem go i styki od przeplywki i odzyskał moc nie faluje nie dymi i nie szarpie,mysle wymienić jeszcze sonde dla pewności pytałem i sa zamienniki ngk.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 gru 2009, 17:39

Jeśli chodzi dobrze, to w nową sondę chyba nie ma się co pchać. Jeśli już chcesz kupić nową, to NGK uniwersalna i kabelki sobie dolutujesz. Zwróć uwagę tylko na rozmiar gwintu i ilość kabli.

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 13 gru 2009, 09:01

kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 13 gru 2009, 11:31

Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.
podobne czyli jakie, bo nie koniecznie musi być to samo.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 13 gru 2009, 11:53

Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ?
Mógłbym, http://img9.imageshack.us/img9/2244/27867945.jpg na obrazku zaznaczyłem czerwonym kwadratem ten potencjometr przepływki,ale zanim zaczniesz rozbierać go czy coś podobnego to odpal silnik i odepnij od tego potencjometru trzy pinową kostkę po odpięciu odrazu powinno być czuc różnice w pracy silnika ja tak do tego doszedłem

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 14 gru 2009, 17:30

takie objawy zawsze daje padnieta sonda lub problemy z potencjomtrem paliwa, sprawdz kolego te dwa tematy u siebie, u kolegi potencjomtr, u Ciebie może być sonda.

michala80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2009, 18:09

Post autor: michala80 » 14 gru 2009, 18:05

A mam takie pytanie niewie ktoś czy da się dokupić sam potencjometr do przepływki czy jedynie ratuje mnie jakiś szrot...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl