Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4- 1.9 TD ] prośba o porady- zapalanie w mrozy

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

[B4- 1.9 TD ] prośba o porady- zapalanie w mrozy

Post autor: Kyjo#81 » 18 gru 2009, 14:39

witam mam prośbe o różne wasze doswidczenia ,sposoby ,wynalazki na odpalanie DIESLA w duze mrozy .Temat na czasie;)
Chcialbym jak najdluzej jezdzic;) moZe znacie jakies dobre sposoby typu podgrzewanie 2swie zarowych dwa racy:)))
z gory dzikei

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 gru 2009, 15:19

W dobrym stanie silnik nie potrzebuje żadnych sposobów żeby odpalić przecież pewnie wiesz że podstawową sprawą to jest sprawny akumulator rozrusznik ,świece żarowe i kąt wtrysku i dobre paliwo i filtr paliwa wymieniony przed zimą oczywiście ciśnienie w cylindrach jak już jest słabe to nic nie pomorze.Można w duże mrozy -15 czy -20 stopni podgrzać dwa razy świece jak piszesz ale podstawą jest to co napisałem ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 gru 2009, 15:25

Goldi podsumował wszystko w tym temacie.
Jeszcze można ogólnie podregulować pompę, czy paliwa nie cofa itp. i... to by chyba było na tyle.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 15:38

goldi j51 pisze:W dobrym stanie silnik nie potrzebuje żadnych sposobów żeby odpalić przecież pewnie wiesz że podstawową sprawą to jest sprawny akumulator rozrusznik ,świece żarowe i kąt wtrysku i dobre paliwo i filtr paliwa wymieniony przed zimą oczywiście ciśnienie w cylindrach jak już jest słabe to nic nie pomorze.Można w duże mrozy -15 czy -20 stopni podgrzać dwa razy świece jak piszesz ale podstawą jest to co napisałem ;-)
nic dodać nic ująć

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 gru 2009, 20:59

wcisnij pedal gazu do polowy albo do podlogi, ulatwi to rozruch [wieksza dawka paliwa przy kreceniu,odpalaniu ;-) ]

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 18 gru 2009, 21:11

mrozoo pisze:wcisnij pedal gazu do polowy albo do podlogi, ulatwi to rozruch [wieksza dawka paliwa przy kreceniu,odpalaniu ;-) ]
Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o czymś takim. Wiem, że w przypadku starszych benzyniaków - gaźnikowych rzeczywiście "pompowanie" pedałem gazu przed rozruchem pomagało. Z ciekawości wypróbuję chociaż nie do końca jestem przekonany ale może o czymś nie wiem :-)

[ Dodano: 2009-12-18, 21:13 ]
A nawet jeśli to rzeczywiście pomaga to chyba jest niekorzystne dla silnika - po uruchomieniu od razu wchodzi na wyższe obroty. No chyba, że od razu po uruchomieniu odpuści się pedał gazu...

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 18 gru 2009, 21:29

ptaak pisze:No chyba, że od razu po uruchomieniu odpuści się pedał gazu...
Tak jak mówisz. Jak chcesz mieć pewność że zapali nawet w -20 to dolej 1-2 litry benzyny lub denaturatu na bak. Reszta jak wyżej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 gru 2009, 21:54

Ojciec mi niedawno powiedział, że za czasów Starów 28, potocznie zwanych gruźlikami, dolewanie benzyny do ON w mroźne dni było na porządku dziennym. Chyba do 5% wynosiła mieszanka.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 18 gru 2009, 22:02

trepek pisze:Ojciec mi niedawno powiedział, że za czasów Starów 28, potocznie zwanych gruźlikami, dolewanie benzyny do ON w mroźne dni było na porządku dziennym. Chyba do 5% wynosiła mieszanka.
w ksiązce dostepnej w download (o silniku diesla) jest podany jaki moze byc stosunek ON do PB w czasie mrozów. I jak sie nie myle to moze byc nawet 30% benzyny przy mrozach -30. Ale to bylo dawniej. A teraz jest lepsze paliwo ktore reklamuja ze nawet przy minus 32st nie zamarznie.

A co do gazowania przy paleniu to zdrowe pewnie nie jest, ale jak damy "ssanie" to tez obroty sa podwyzszone.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 gru 2009, 22:31

Gazowanie a podwyższone obroty przyśpieszacza to dwie różne rzeczy ;-)
Chyba muszę nagrać, jak sąsiad zapala starego diesla co noc, poniżej 2.500obr nie schodzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 22:37

trepek pisze:Chyba muszę nagrać, jak sąsiad zapala starego diesla co noc, poniżej 2.500obr nie schodzi.
W mrozy to dla silnika zabójstwo z premedytacją ,pół biedy jak ma wolnossaka bo jak turbodoładowanego to biedna turbina długo nie pozyje

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 23:00

Na kursie na kat C jedno z pytań było właśnie o odpalaniu silnika przy minusowych temperaturach. A poprawna odp to : Przy odpalaniu wcisnąć pedał gazu do połowy. Pytanie to pozostało w testach z tą odp do dziś. A czy to zdrowe czy szkodliwe dla silnika tego nie wiem. Natomiast dolanie 2litrów benzynki do baku w największe mrozy tj poniżej -15 nie zaszkodzi. Tak jak dwukrotne przekręcanie kluczyka w stacyjce.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 gru 2009, 00:17

trepek pisze:Ojciec mi niedawno powiedział, że za czasów Starów 28, potocznie zwanych gruźlikami, dolewanie benzyny do ON w mroźne dni było na porządku dziennym. Chyba do 5% wynosiła mieszanka
Ja miałem naukę jazdy na kat.C takim grużlikiem to w mróz musiał "czytać "zapaloną gazetę przez rurę kolektora ssącego bo bez tego za nic nie odpalał .Ale to było w grudniu 91roku ...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 19 gru 2009, 00:42

ziomki przeciez przez wcisniety pedal gazu zwiekszamy dawke startowa i ilosc podawanego paliwka:) Nasz D/TD bedzie mial o wiele lzejszy rozruch, kwestia wyczucia zeby go na zimnym nei przegazowac powyzej tych 2,5rpm... Mialem 3 lata temu w te mocne mrozy kiedy temp spadala do -30 mazde 626 2.0D [ III 90r.] tam nawet w ksiazce pisalo zeby ponizej -15C odpalac z pedalem w podlodze:)
Nie chodzi o zadne pompowanie tylko odpalenie D/TD z czesciowo wcisnietym pedalem gazu i odpuszczenie po odpaleniu, w TDI tym sie zajmuje ECU i wraz ze spadkiem temperatury jest zmieniana dawka startowa, im chlodniej tym wieksza + dluzszy czas grzania swieczek;)

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 19 gru 2009, 11:07

widze temat sie rozwinął. A co powiecie o przykryciu chłodnicy KARTONEM w3/4 jej powierzchni.
Wtedy poodbno lepiej dla silnika szybciej sie zagrzeje. TAXóWKARZE tak robią , jezdza na krotkie dystanse.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl