[B4- 1.9 TD ] prośba o porady- zapalanie w mrozy
[B4- 1.9 TD ] prośba o porady- zapalanie w mrozy
witam mam prośbe o różne wasze doswidczenia ,sposoby ,wynalazki na odpalanie DIESLA w duze mrozy .Temat na czasie;)
Chcialbym jak najdluzej jezdzic;) moZe znacie jakies dobre sposoby typu podgrzewanie 2swie zarowych dwa racy:)))
z gory dzikei
Chcialbym jak najdluzej jezdzic;) moZe znacie jakies dobre sposoby typu podgrzewanie 2swie zarowych dwa racy:)))
z gory dzikei
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
W dobrym stanie silnik nie potrzebuje żadnych sposobów żeby odpalić przecież pewnie wiesz że podstawową sprawą to jest sprawny akumulator rozrusznik ,świece żarowe i kąt wtrysku i dobre paliwo i filtr paliwa wymieniony przed zimą oczywiście ciśnienie w cylindrach jak już jest słabe to nic nie pomorze.Można w duże mrozy -15 czy -20 stopni podgrzać dwa razy świece jak piszesz ale podstawą jest to co napisałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
nic dodać nic ująćgoldi j51 pisze:W dobrym stanie silnik nie potrzebuje żadnych sposobów żeby odpalić przecież pewnie wiesz że podstawową sprawą to jest sprawny akumulator rozrusznik ,świece żarowe i kąt wtrysku i dobre paliwo i filtr paliwa wymieniony przed zimą oczywiście ciśnienie w cylindrach jak już jest słabe to nic nie pomorze.Można w duże mrozy -15 czy -20 stopni podgrzać dwa razy świece jak piszesz ale podstawą jest to co napisałem
Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o czymś takim. Wiem, że w przypadku starszych benzyniaków - gaźnikowych rzeczywiście "pompowanie" pedałem gazu przed rozruchem pomagało. Z ciekawości wypróbuję chociaż nie do końca jestem przekonany ale może o czymś nie wiemmrozoo pisze:wcisnij pedal gazu do polowy albo do podlogi, ulatwi to rozruch [wieksza dawka paliwa przy kreceniu,odpalaniu ]
[ Dodano: 2009-12-18, 21:13 ]
A nawet jeśli to rzeczywiście pomaga to chyba jest niekorzystne dla silnika - po uruchomieniu od razu wchodzi na wyższe obroty. No chyba, że od razu po uruchomieniu odpuści się pedał gazu...
w ksiązce dostepnej w download (o silniku diesla) jest podany jaki moze byc stosunek ON do PB w czasie mrozów. I jak sie nie myle to moze byc nawet 30% benzyny przy mrozach -30. Ale to bylo dawniej. A teraz jest lepsze paliwo ktore reklamuja ze nawet przy minus 32st nie zamarznie.trepek pisze:Ojciec mi niedawno powiedział, że za czasów Starów 28, potocznie zwanych gruźlikami, dolewanie benzyny do ON w mroźne dni było na porządku dziennym. Chyba do 5% wynosiła mieszanka.
A co do gazowania przy paleniu to zdrowe pewnie nie jest, ale jak damy "ssanie" to tez obroty sa podwyzszone.
Na kursie na kat C jedno z pytań było właśnie o odpalaniu silnika przy minusowych temperaturach. A poprawna odp to : Przy odpalaniu wcisnąć pedał gazu do połowy. Pytanie to pozostało w testach z tą odp do dziś. A czy to zdrowe czy szkodliwe dla silnika tego nie wiem. Natomiast dolanie 2litrów benzynki do baku w największe mrozy tj poniżej -15 nie zaszkodzi. Tak jak dwukrotne przekręcanie kluczyka w stacyjce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja miałem naukę jazdy na kat.C takim grużlikiem to w mróz musiał "czytać "zapaloną gazetę przez rurę kolektora ssącego bo bez tego za nic nie odpalał .Ale to było w grudniu 91roku ...trepek pisze:Ojciec mi niedawno powiedział, że za czasów Starów 28, potocznie zwanych gruźlikami, dolewanie benzyny do ON w mroźne dni było na porządku dziennym. Chyba do 5% wynosiła mieszanka
ziomki przeciez przez wcisniety pedal gazu zwiekszamy dawke startowa i ilosc podawanego paliwka:) Nasz D/TD bedzie mial o wiele lzejszy rozruch, kwestia wyczucia zeby go na zimnym nei przegazowac powyzej tych 2,5rpm... Mialem 3 lata temu w te mocne mrozy kiedy temp spadala do -30 mazde 626 2.0D [ III 90r.] tam nawet w ksiazce pisalo zeby ponizej -15C odpalac z pedalem w podlodze:)
Nie chodzi o zadne pompowanie tylko odpalenie D/TD z czesciowo wcisnietym pedalem gazu i odpuszczenie po odpaleniu, w TDI tym sie zajmuje ECU i wraz ze spadkiem temperatury jest zmieniana dawka startowa, im chlodniej tym wieksza + dluzszy czas grzania swieczek;)
Nie chodzi o zadne pompowanie tylko odpalenie D/TD z czesciowo wcisnietym pedalem gazu i odpuszczenie po odpaleniu, w TDI tym sie zajmuje ECU i wraz ze spadkiem temperatury jest zmieniana dawka startowa, im chlodniej tym wieksza + dluzszy czas grzania swieczek;)