Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nie pali na zimno - czy to czas na remont???

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 17 gru 2009, 12:37

Mobilek pisze:
grzechuszyk pisze:Tam sprawdzali kompresję i wtryskiwacze i powiedzieli ze tylko remont. A do pompy nawet nie chcieli zaglądać
Sprawa wydaje się prosta, za remont silnika jest konkretna kasa (nie wiem czy nie lepiej opłaca kupić używkę, nawet sam słupek) a pompy nie opłaca się ruszać. Moim zdaniem jeżeli byłaby to wina kompresji tak samo ciężko paliłby zawsze gdy jest zimny, a nie po 2 sek. pracy od kopa.
Też mi się tak wydaje. Nie miałbym wątpliwości gdyby nie to że auto po kilku sekundach pracy potrafi zapalić normalnie. Spoko bez większych problemów zmienię pierścienie i zregeneruję głowicę. Ale jeśli po tym wszystkim okaże się że auto dalej ciężko pali bo jakaś pierdółka w pompie padła???Dlatego myślę że należy sprawdzić pompę.
Proszę o namiar na uczciwego mechanika.

P.S. A co koledzy myślą o tym zakładzie w Rzeszowie: Z.U.H. "Diesel" Piotr Przybyłowicz
ul. Wita Stwosza 53??? Stronkę internetową mają ładną, ciekawe jak robią i za ile...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 gru 2009, 13:45

grzechuszyk, no niestety nie poradzę Ci co do pompy bo jeszcze nie miałem okazji przy niej robić (całe szczęście). Może kolega hct by pomógł, wiem że on ma sporą wiedzę... ;-)

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 17 gru 2009, 13:58

Niki20 pisze:grzechuszyk, no niestety nie poradzę Ci co do pompy bo jeszcze nie miałem okazji przy niej robić (całe szczęście). Może kolega hct by pomógł, wiem że on ma sporą wiedzę... ;-)
Kolego Niki20 widze że jesteś z okolic Rzeszowa. Może czy mógłbyś polecić mi jakiegoś mechanika w okolicy???

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 gru 2009, 14:51

Wiesz co jest taki jeden gość zdaje się w Stobiernej który zna się na rzeczy i wiem, że jest dobry. Niestety namiaru nie mam :-/

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 17 gru 2009, 14:57

Niki20 pisze:Wiesz co jest taki jeden gość zdaje się w Stobiernej który zna się na rzeczy i wiem, że jest dobry. Niestety namiaru nie mam :-/
Niki20 wiem, chodzi Ci o Diesel Tracz Serwis Stobierna. Pisałem o nich wyżej, byłem tam sprawdzili kompresje i wtryski. Pompy nie brali pod uwagę tylko powiedzieli że silnik kwalifikuje się do remontu :cry: Dlatego nie spodobali mi się ale może byłem za mało zdecydowany???Może trzeba było zdecydowanie powiedzieć żeby pompę sprawdzili???Byłem u nich na wiosnę zaraz po kupnie auta i jeszcze nie byłem w temacie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 gru 2009, 18:01

Nie daj się nabić w butelkę.

Głowica i pompa. Wczoraj nie mogłem z rana zapalić samochodu, myślałem, że akumulator wpierw siądzie niż zaskoczy, dzisiaj jeszcze większy mróz, bez przyśpieszacza i nie wiem czy rozrusznik chociaż jeden raz zakręcił. Po 10h stania na dworze tak samo zapalił - na dotyk. Zapowietrzyła się u mnie pompa.

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 18 gru 2009, 07:48

załóż na ostatni wtrysk przezroczysty wężyk żebyś mógł sprawdzić po nocy czy jest w nim paliwo,jeżeli po nocy nie będzie znaczy że się cofa wtedy zaworek zwrotny i powinno być dobrze.W moim przypadku było tak samo, założyłem zaworek i pali od strzała.

[ Dodano: 2009-12-18, 07:49 ]
na przelewie oczywiście.

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 18 gru 2009, 12:24

pawian78 pisze:załóż na ostatni wtrysk przezroczysty wężyk żebyś mógł sprawdzić po nocy czy jest w nim paliwo,jeżeli po nocy nie będzie znaczy że się cofa wtedy zaworek zwrotny i powinno być dobrze.W moim przypadku było tak samo, założyłem zaworek i pali od strzała.

[ Dodano: 2009-12-18, 07:49 ]
na przelewie oczywiście.
Kolego też podejrzewałem że cofa się paliwo bo to wydaje się oczywista rzecz. Niestety zaworek zwrotny już dawno założony na wężyku a poprawy zero. Ale z ciekawości założe bezbarwny wężyk i będe obserwował.
Ja bardziej podejrzewam pompę a jak nie to remont.
Ponawiam prośbę jeśli ktoś zna wypróbowanego mechanika z okolic rzeszowa - leżajska to proszę o namiar.
Pozdrawiam

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 18 gru 2009, 21:02

Mam pewną teorię na ten temat. Skoro piszesz, że po próbie olejowej na każdym z cylindrów jest ponad 30 bar to może działa to w ten sposób, że przy pierwszym uruchomieniu musisz troszkę pokręcić aby pompa zaczęła pompować olej a co za tym idzie uszczelniło się połączenie tłok-cylinder. Przy kolejnym uruchomieniu nie ma tego problemu, ponieważ połączenie tłok-cylinder jest już doszczelnione olejem i kompresja jest już znacznie większa- silnik pali znacznie lepiej. Wg mnie ma to sens.

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 19 gru 2009, 00:38

grzechuszyk mam podobny problem silnik 1z pierburg, ja zacznę jednak od wtryskiwaczy, potem pompa, jakoś trudno mi się przekonać do samego silnika.
Co do warsztatu który wymieniłeś (Przyblowicz)to trudno mi go oceniać, robiłem tam tylko uszczelnienie pompy w golfie, uszczelniałem również pompę w mojej Audi. Na razie nic nie cieknie.
Dobry sprzęt ma Hoffman (Bosch serwis) ale są drodzy i słyszałem różne opinie. Wiem że jest jakiś dobry warsztat (od Diesli) chyba w Krasnym ale nie mam żadnych namiarów.

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 19 gru 2009, 19:00

piotrw54 pisze:grzechuszyk mam podobny problem silnik 1z pierburg, ja zacznę jednak od wtryskiwaczy, potem pompa, jakoś trudno mi się przekonać do samego silnika.
Piotrw54 ja bym na Twoim miejscu zaczął od podłączenia pod kompa i sprawdzenia parametrów bo to mniej zachodu niż wyciąganie wtrysków.
Co do warsztatu który wymieniłeś (Przyblowicz)to trudno mi go oceniać, robiłem tam tylko uszczelnienie pompy w golfie, uszczelniałem również pompę w mojej Audi. Na razie nic nie cieknie.
A jak cenowo ten Przybłowicz???Dużo zapłaciłeś za uszczelnienie pompy??
Pzdr

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 19 gru 2009, 22:41

Witam .. podłącze się do tematu kolegi :) tez mam problem z uruchamianiem silnika po przestanej nocy .
Kręcę nim 5 -10 razy po około 3-4 sek. zanim odpali ( temp zewnetrzna około - 10 *C) . zaraz po odpaleniu z rury wydechowej leci biały dym ( przestaje dymic po 1sek.) W węrzyku który zaznaczyłem na czerwono zauwarzyłem pęcherzyki powietrza czy to prawidłowa reakcja samochodu.




ZDIĘCIĘ NIE JEST MOJE ALE UKŁAD TEN SAM Z WYJATKIEM TEGO ZMOSTKOWANEGO CZEGOŚ ZAZNACZONO NA CZRNO . U MNIE JEST " NORMALNIE" . Zdięcie to jest tu na forum dołaczone do jakiegoś innego tematu innego usrea
Wielkie litery pisze nie dla głośnego wyrażenia ale dla tego żeby nie skupiać uwagi na wadliwie podłaczony jeden z węrzyków
Pozdrawiam

grzechuszyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 19:36
Lokalizacja: pisk - leżajsk

Post autor: grzechuszyk » 20 gru 2009, 17:26

modern25 pisze:W węrzyku który zaznaczyłem na czerwono zauwarzyłem pęcherzyki powietrza czy to prawidłowa reakcja samochodu.
Modern25 według mnie nie jest to normalne. Sądzę że gdzieś lapie Ci powietrze albo na wężyku w kierunku zbiornika, na łączeniach itp U mnie na pewno nie ma pęcherzyków i nie powinno być w tym węrzyku. A jest on specjalnie przeźroczysty zeby można było obserwować czy płynie tylko paliwo czy paliwo z powietrzem.
Myślę ze to może być przyczyną cięzkiego palenia.
Pzdr

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 gru 2009, 19:33

denis44 pisze:2 litry oleju na 10 tys km to nic w tak starym aucie w którym producent (!!!) dopuszcza spalanie 1l/1000 km.... Ja zabrałem się za remont przy 2 litrach na tysiąc bo to już zaczynało wkurzać... Jedynie ta kompresja to sieka....
naprawdę 1L na 1000km?mi wogóle nie bierze zrobiłem ok 3000km po wymianie i nic nie dolewałem jeszcze

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 20 gru 2009, 19:46

@ grzechuszyk Dzieki za odpowiedz. Jakieś rady jak temu zaradzić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl