[B4 2.0 ABK] wymiana tłoków oraz pierścieni. Pomocy
[B4 2.0 ABK] wymiana tłoków oraz pierścieni. Pomocy
Witam wszystkich klubowiczów. Mam Audi B4 2.0 115KM samochód ten to moja trzecia B4 w rodzinie . Problem polega na tym że w.w. model ma bardzo duży przebieg co sądzę po spadku mocy i dużym poborze oleju +/- 0,3l na 150km a nawet i więcej. Głowicę robiłem całą kapitalke i nic nie pomogło, na cylindrach też już nie znać oryginalnych szlifów ułożonych poprzecznie lecz pionowe wytarcia od tłoków czyli sami wiecie że jest to silnik dość dużo zużyty. Moje pytanie jest takie: Czy jak założę nowe tłoki wraz z pierścieniami to pobór oleju się zmniejszy? Czy raczej nic z tego,i będzie potrzebny szlif cylindrów. Proszę o pomoc z góry dziękuje
jezeli czapka jest OK, to problem lezy w pierscionkach, lub tak jak mowisz w zuzytych gladziach cylindrow:( Jezeli nie jestes sam w stanie ocenic cylindrow to popros jakiegos dobrego majstra zeby spojrzal czy to juz sie kwalifikuje do:
- szlifu i uzycia nadwymiarowych tlokow i pierscieni
- zatulejowania cylindra i uzycia ori tlokow + nowe pierscienie
Ja polecalbym druga opcje, bo zostajesz przy ori tlokach, a o nadwymiarowych rozne historie kraza...
Jesli zdecydowalbys sie rozpinac dol, to jesli twoje tloki nei sa popekane, przytarte, albo stopione to nie ma najmniejszego sensu iich wymieniac...
- szlifu i uzycia nadwymiarowych tlokow i pierscieni
- zatulejowania cylindra i uzycia ori tlokow + nowe pierscienie
Ja polecalbym druga opcje, bo zostajesz przy ori tlokach, a o nadwymiarowych rozne historie kraza...
Jesli zdecydowalbys sie rozpinac dol, to jesli twoje tloki nei sa popekane, przytarte, albo stopione to nie ma najmniejszego sensu iich wymieniac...
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To że nie znać śladów po honowaniu gładzi cylindra nic nie znaczy. Trzeba wymontować zespół tłoka i zrobić pomiary cylindra a w szczególności jego owalności i jeżeli pomiary bedą zadowalające to można wymieniać pierścienie. Tylko że na samym początku i tak zużycie oleju może być dość znaczne gdyż nowy pierścien musie się dotrzeć do starej gładzi.
Nie wiem czy gra warta świeczki. Sam kiedyś w B2 wymieniałem pierścienie robiłem kapitalny remont głowicy. Władowałem sporo kasy a olej brała tak samo i siły nie miała.
Jeżeli chcesz się w to bawić to zostań przy starych tłokach, włóż nowe pierścienie i koniecznie zrobić szlif gładzi cylindra. Sama wymiana pierścieni nie ma sensu.
Ale czy nie lepiej włożyć inny silnik?
Twoje wysiłki nie pomogły ponieważ cylinder nie wyciera się idealnie równo ( dlatego nowe pierścienie nigdy się nie wpasują - dlatego jedynym dobrym rozwiązaniem jest szlif cylindra).
Jeżeli chcesz się w to bawić to zostań przy starych tłokach, włóż nowe pierścienie i koniecznie zrobić szlif gładzi cylindra. Sama wymiana pierścieni nie ma sensu.
Ale czy nie lepiej włożyć inny silnik?
Twoje wysiłki nie pomogły ponieważ cylinder nie wyciera się idealnie równo ( dlatego nowe pierścienie nigdy się nie wpasują - dlatego jedynym dobrym rozwiązaniem jest szlif cylindra).
Tak tak myślałem nad wymianą silnika temat był nawet rzucony czy podejdzie silnik 2.0 z b3 do b4. Zależało mi tylko na samym bloku silnika. Ale temat chyba rozwiązany bo blok minimalnie się różni odlewem tam gdzie są mocowana łap silnika i nic z tego a silnik mam 2.0 z b3 jak igiełka oryginalny przebieg 160tys, samochód był dbany lecz uległ wypadkowi. Boje sie kupować silników z allegro itp szrotów bo nie chcę sie na tym przejechać i wywalić 1000zł a nawet więcej, lepiej te 1000zł włożyć w remont i mieć chyba silnik po kapitalce. No chyba że ktoś z kolegów klubowiczów ma jakiś silnik w eleganckim stanie to czekam na propozycję.
Tak czy inaczej sam nie wiem co mam zrobi, jeden kolega opisuje że wystarczy zmienić same pierścienie i gites a inni opisują że nie ma sensu robić remontu jeszcze inni coś innego. Mam w głowie mętlik co robić. A słyszeli panowie o takim środku jak ceramizer do silników?? www.ceramizer.pl co o tym myślicie?
Daj sobie spokój z tym specyfikiem. Jak na cylindrach są progi, to żaden ceramizer nie pomoże.
Z tym remontem to wiele zależy od jakości wykonania. Jeżeli masz znajomego w warsztacie, który przyłoży się do pracy a do tego ma dobre maszyny to możesz zaryzykować remont kapitalny. Jezeli natomiast oddasz silnik do pierwszego lepszego zakładu to efekt może być co najwyżej przeciętny. Czasy są tak wredne, że każdy tylko patrzy jak tu klienta najszybciej uskubać, a niestety taki remont jest czasochłonny i mechanicy robią byle jak oby tylko kasę dostać. Ponadto z pasowaniem części i dobieraniem luzu jest jak z budową fortepianu, trzeba się na tym znać, a nie tylko chcieć.
Z tym remontem to wiele zależy od jakości wykonania. Jeżeli masz znajomego w warsztacie, który przyłoży się do pracy a do tego ma dobre maszyny to możesz zaryzykować remont kapitalny. Jezeli natomiast oddasz silnik do pierwszego lepszego zakładu to efekt może być co najwyżej przeciętny. Czasy są tak wredne, że każdy tylko patrzy jak tu klienta najszybciej uskubać, a niestety taki remont jest czasochłonny i mechanicy robią byle jak oby tylko kasę dostać. Ponadto z pasowaniem części i dobieraniem luzu jest jak z budową fortepianu, trzeba się na tym znać, a nie tylko chcieć.
ile taki remoncik kosztuje??kamilB4 pisze:Wymien pierscienie,i uszczelniacze zaworowe i przestanie Ci brać olej.
To zawsze pomaga a nie szukaj innego silnika bo nigdy nie wiesz co kupisz a wymiana pierscieni i uszczelaniczy pomoże w 95%.
ja w środę dolałem 0,7 l. ostatnio dolewałem w marcu a na liczniku było 10tyś km mniej. to w sumie nie za dużo, jak myślicie?? chociaż zapewne dałoby się zrobić mniej.
Nie są to jeszcze takie duże pieniądze same pierscienie ok200zł + usczelniacze zaworowe ok 50-60złzakk87 pisze:ile taki remoncik kosztuje??kamilB4 pisze:Wymien pierscienie,i uszczelniacze zaworowe i przestanie Ci brać olej.
To zawsze pomaga a nie szukaj innego silnika bo nigdy nie wiesz co kupisz a wymiana pierscieni i uszczelaniczy pomoże w 95%.
ja w środę dolałem 0,7 l. ostatnio dolewałem w marcu a na liczniku było 10tyś km mniej. to w sumie nie za dużo, jak myślicie?? chociaż zapewne dałoby się zrobić mniej.
[quote="hikok2020"]Zrobie tak jak piszesz. na początek zmienie same pierścienie bo głowice robiłem miesiąc temu uszczelniacze i prowadnice zaworów oraz docierałem zawory i praca bez efektów. Pytałem o cene pierścieni koszt około 200zł. Teraz nic nie bede robił bo to końcówka roku, w nowym roku zaczne prace[/quote
Zazwyczaj wymiana samych uszczelniaczy nic nie pomaga,lub w bardzo małym stopniu,ale pierscienie pomogą napewno,robiłem juz takie rzeczy wiec wiem co mówie.
Zazwyczaj wymiana samych uszczelniaczy nic nie pomaga,lub w bardzo małym stopniu,ale pierscienie pomogą napewno,robiłem juz takie rzeczy wiec wiem co mówie.
witam serdecznie. Moje audi dotknął prawdopodobnie ten sam problem ponieważ zużycie oleju jest w granicach litra na 1000 km i chodzi mi o to czy da się wymienić uszczelniacze i pierścienie bez zdejmowania głowicy oraz zimeringi bez wyjmowania silnika. Jeżeli ktoś z was posiada cenne rady to tego tematu to bym bardzo prosił o informacje. Nie chce dawać na razie auta do mechanika ponieważ tu gdzie teraz sią znajduje są sami partacze i nie kosztują mało a już raz sie o tym przekonałem. Pozdrowionka.
[ Dodano: 2009-12-28, 18:19 ]
Dodam tylko że spalanie chyba nie jest największe bo ostatnio na trasie ok 550 km zużycie gazu nie przekroczyło 9 litrów a jest to abt który spala troche więcej niż abk
[ Dodano: 2009-12-28, 18:19 ]
Dodam tylko że spalanie chyba nie jest największe bo ostatnio na trasie ok 550 km zużycie gazu nie przekroczyło 9 litrów a jest to abt który spala troche więcej niż abk