Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] wymiana tłoków oraz pierścieni. Pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 10 mar 2010, 19:14

jak w cylindrze nie ra rantow po wytarciu przez pierścienie to raczej remoncik a drugi silnik to nigdy nie wiadomo co jest w środku puki nie zajrzysz dam taki przyklad znajomy kupil vectre B silniczek łdnie pięknie cykał jak zegarek po dwóch miesiącach jazdy okazało się że nie pali na jeden gar i ma przedmuchy w silnik i na uszczelce jakiś mądry wsadził na ten tłok dwa pierścienie zamiast trzech co jeden był z odzysku od zbierania oleju że miał luz koło1.5mm w rowku tłoka to latał góra dół przetarł tłok że była dziura ten normalny pierścień co był na swoim miejscu pękł zrobił ryskę w cylindrze. a kupując czysty silnik wymyty nie wiadomo czy było kombinowane coś znowu brudny nie wiadomo ile pociągnie

niepowtarzalny8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
Lokalizacja: SRC

Post autor: niepowtarzalny8 » 23 mar 2010, 16:32

tak przez przypadek tu trafiłem......i właśnie zobaczyłem co kupiłem
dzwoni nadal czyli nie było przy tym nic robione....gdzieś sie nawet doczytałem o przebiegu ponad 400tys...fajnie a na liczniku 203....sam będe musiał sie tym zająć...jak sie dorobie ;-)
tylko mi powiedzcie jaki będzie tego koszt z robotą

waldiABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: waldiABT » 24 mar 2010, 07:55

Witam.

Czytałem cały wątek i stwierdziłem, że też się wypowiem. Mam Audiolkę s silnikiem 2.0 ABT. Przed wymianą pierścieni zużywała 2,5-3 litrów na 15000km, wydawało mi się to troszkę sporo więc postanowiłem z tym zawalczyć. Po rozebraniu i oględzinach postanowiłem wymienić pierścienie i uszczelniacze oraz panewki korbowodowe. Jestem właśnie przed wymianą oleju i mogę stwierdzić jedno. Zużyła 1l oleju na 15000 km z czego większość spaliła przy mrozach, które dochodziły tej zimy do -30. Koszt zakupu kpl. uszczelek do silnika, pierścieni, panewek, samoregulatorów ok. 650pln. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 mar 2010, 23:08

niepowtarzalny8 pisze:tak przez przypadek tu trafiłem......i właśnie zobaczyłem co kupiłem
dzwoni nadal czyli nie było przy tym nic robione....gdzieś sie nawet doczytałem o przebiegu ponad 400tys...fajnie a na liczniku 203....sam będe musiał sie tym zająć...jak sie dorobie ;-)
tylko mi powiedzcie jaki będzie tego koszt z robotą
Musicie sobie to wyjaśnić , innej opcji nie ma

niepowtarzalny8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
Lokalizacja: SRC

Post autor: niepowtarzalny8 » 24 mar 2010, 23:43

skoti pisze: Musicie sobie to wyjaśnić , innej opcji nie ma

wyjasnione
dowiedziałem się wszystkiego i jest ok

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 mar 2010, 20:41

czy jak by przez zbyt wytarte pierścienie przedmuchywało to po otwarciu korka wlewu oleju by szedł jakiś dymek bo u mnie nie ma na wolnych obr podmuchuje na wyższych praktycznie wcale nie tworzy się żadne ciśnienie praktycznie w silniku komorze oleju czy jak to tam się nazywa a zużywa mi dużo oleju koło litra na tysiaka może wiecej może mniej i jak rano odpalam nie kopci nic a po rozgrzaniu jak chwilke postoje na świtłach czy skrzyżowaniu to jak rusze to z tyło to szkoda gadać tak daje dymek końcuwka tłumika to cała mokra dziś domowym sposobek naprawiłem membrane w odmie bom troszke tam pociągało olej ale to chyba nie ma nic znacznego bo nic tam nie pryska jak ją zdjołem to czy same uszczelniacze pomogą które jutro mam zamiar wymienić? jak gdzieś są jakieś konkrety napisane to podajcie link

[ Dodano: 2010-04-03, 18:08 ]
mam pytanka
1. jakie są dopuszczalne luzy tłoka w cylindrze?
2. ile wystaje tłok poza płaszczyznę bloku(z cylindra)?
3. jak stwierdzić że uszczelniacze do wymiany bo są na wirzku?
4. jakie mogą być luzy zaworu w prowadnicy?

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 22 lis 2010, 17:29

Drodzy forumowicze dlaczego cisza w tym temacie :?:
Ja jestem już po remoncie :arrow: wiem wiem miałem zrobić remoncik na wiosnę ale trochę mi się zeszło z przekładką drugiego samochodu :mrgreen:
Koszt mojego remontu to 650 złotych.
Jaki efekt :arrow: tego jeszcze nie wiem :roll: jak polatam z 5000km to napiszę jaki rezultat.
Pozdrawiam :-)

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 23 lis 2010, 20:28

Ja też robiłem remont w swoim abt i jestem zadowolony. Wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, została zarobiona głowica. Autko ma moc, nie kopci, ma minimalne ubytki oleju i teraz moje pytanie- czy po wymianie pierścieni przez jakiś czas siliniczek zanim się dotrze będzie brał olej? Przejechałem już ponad 2000 tysiące kilometrów i ubyło malutko ale jednak ubyło.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 24 lis 2010, 00:35

gunia256 pisze:po wymianie pierścieni przez jakiś czas siliniczek zanim się dotrze będzie brał olej?
Tak, po remoncie jest to normalny objaw. Jezdzij i obserwuj poziom od czasu do czasu, powinno sie unormować.

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 03 mar 2013, 21:24

Pierścienie można wymienić po zdjęciu sanek i miski olejowej ?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 04 mar 2013, 07:16

Tłoki w końcu trzeba jakoś wyciągnąć, żeby je wyciągnąć trza odkręcić stopy korbowodu, a żeby je odkręcić trza ściąg miskę, a żeby ściąg miskę trza sanki opuścić (przynajmniej).

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 04 mar 2013, 08:36

ja sie podlacze do pytania,
tak z ciekawosci,
w glowicy nie trzeba sciagac?
bo niewiem czy ja nie bede musial zmienic pierscieni, a robilem ostatnio glowice takze nie chcial bym dwa razy robic tego samego

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 04 mar 2013, 09:45

Głowicę musisz ściągnąć w celu wyjęcia tłoków.

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 04 mar 2013, 11:22

no to lipa, myslalem ze od spodu da rade je wyciagnac

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 mar 2013, 15:54

No i proszą się też panewki na korbowodach i nowe śruby (nakrętki) stopek korbowodów. Znając życie miejscami panewki straciły już nieco kompozycji. 2-3 dni samemu na spokojnie można temat ogarnąć. Robiłem to w 1Z i da się ogarnąć. Tylko precyzja i czystość przy montażu to podstawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl