[1.9 TDI] wyciek oleju przy filtrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Leci ci na uszczelcie pomiędzy podstawą a chłodnicą oleju. Robiłem to jakiś czas temu w swojej A4. Silnik całkiem inny ale chłodnica ta sama. Kup ori uszczelkę. Ja dostałem ją w sklepie - koszt około 15 zł. Niestety filtr oleju musisz zdjąć. Potem odkręcić śrubę co pozwoli zdjąć ci całą chłodnicę - z tego co słyszałem da radę to zrobić bez rozpinania węży wodnych. Zajrzyj tutaj, trochę może ci to pomoże: https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-kolej ... 213,30.htm
Z tego co pamiętam ten oring pod chodniczkom oleju jest taki sam jak pod filtrem oleju.
Najlepiej kolego ściągnąć filtr oleju i odkręcić chłodzenie bo nie ma innego wyjścia.
I z tego co pamiętam to dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo daje efekt.
A ta nakrętka to chyba 32 lub 30.jest tam dobry dostęp wiec to jest parę minut roboty.
A bez ściągnięci przewodów się nie obejdzie. I jeszcze jedno jak ściągniesz przewody z chodniczki oleju to przeczyść nagar na końcówkach bo bardzo często po rozpięciu lubią cieknąć <ok>
Najlepiej kolego ściągnąć filtr oleju i odkręcić chłodzenie bo nie ma innego wyjścia.
I z tego co pamiętam to dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo daje efekt.
A ta nakrętka to chyba 32 lub 30.jest tam dobry dostęp wiec to jest parę minut roboty.
A bez ściągnięci przewodów się nie obejdzie. I jeszcze jedno jak ściągniesz przewody z chodniczki oleju to przeczyść nagar na końcówkach bo bardzo często po rozpięciu lubią cieknąć <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie koniecznie. Ori uszczelka ma jeszcze taki specjalne wypustki po bokach od środka aby siedziała tylko w jednej pozycji. Nie ma co nawet kombinować z jakimiś innymi skoro ori kosztuje grosze.Z tego co pamiętam ten oring pod chodniczkom oleju jest taki sam jak pod filtrem oleju.
No nie bardzo, potwierdzam. Po za tym stara u mnie w niczym nie przypominała nowej. Była spłaszczona i bardzo twarda. Lata robią swoje.I z tego co pamiętam to dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo daje efekt.
A ja twierdze inaczej. Sam nie testowałem, ale koleś z forum A4 robił to bez ściągania węży. Sam wątpiłem w to czy uda mu się to zrobić bez ściągania, ale jednak dało radę.jetta1911 pisze:A bez ściągnięci przewodów się nie obejdzie.
kolego LABIEL jeśli nie masz na odzień styczności z takimi rzeczami to nie wypisuj takich bzdur.
Co do tego ORI nie jest on walcowaty tak jak zwykły ori tylko kwadratowy jak w filtrze paliwa i oleju.
Następna rzecz to co ma A4 DO 80 b4 .
A co do A4 to są wiele dłuższe węże od naszych niunie więc nie widzę porównania.
A nasrępnym razem proszę o dokładne czytanie postów bo napisałem że dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo pomaga ,a dokładnie miałem na myśli że to nic nie da z tym dokręcaniem. :evil:
Co do tego ORI nie jest on walcowaty tak jak zwykły ori tylko kwadratowy jak w filtrze paliwa i oleju.
Następna rzecz to co ma A4 DO 80 b4 .
A co do A4 to są wiele dłuższe węże od naszych niunie więc nie widzę porównania.
A nasrępnym razem proszę o dokładne czytanie postów bo napisałem że dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo pomaga ,a dokładnie miałem na myśli że to nic nie da z tym dokręcaniem. :evil:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Właśnie że mam styczność więc się nie unoś.jetta1911 pisze:kolego LABIEL jeśli nie masz na odzień styczności z takimi rzeczami to nie wypisuj takich bzdur.
Ma bardzo dużo wspólnego. Wiele podstawowych części nawet przy różnych motorach jest taka sama. Choćby ta uszczelka. W 1Z jest 038 117 070 A czyli ta sama która jest w A4. Sama chłodnica oleju też jest pewnie ta sama.jetta1911 pisze:Następna rzecz to co ma A4 DO 80 b4
No to ja bym radził dokładniej czytać bo przecież przyznałem ci rację. Napisałem: "No nie bardzo, potwierdzam", a nie "no nie bardzo potwierdzam". Jak widzisz przecinek zmienia cały sens zdania.jetta1911 pisze:A nasrępnym razem proszę o dokładne czytanie postów bo napisałem że dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo pomaga ,a dokładnie miałem na myśli że to nic nie da z tym dokręcaniem.
Nie wiem kolego jaką uszczelkę ty miałeś ale moja ORI o podanych już wcześniej numerach była walcowata z dodatkowymi wypustkami.jetta1911 pisze:Co do tego ORI nie jest on walcowaty tak jak zwykły ori tylko kwadratowy jak w filtrze paliwa i oleju.
Moze komuś sie przyda w przyszłości i bedzie bez sporów tak wyglada pierscien uszczelniający:
[ Dodano: 2010-04-14, 10:56 ]
Wczoraj wymieniałem ten pierścień uszczelniający udało się! nie trzeba rozpinać przewodów z płynem chłodniczym.To ze odkręcamy filtr oleju to każdy wie. Przez chłodniczkę przechodzi rurka( do niej dokręca się filtr oleju), która z dwóch stron ma gwint i wystarczy nie do końca odkręcić nakrętka, która trzyma chłodniczkę i kombinerkami ( jedna część kombinerek w rurce a druga na zewnątrz na nie odkręconej nakrętce) próbujemy delikatnie wykręcić tą rurkę.U mnie poszło bez problemowo - lekko się wkręciła ta rurka. Wyjmujemy rurkę, oczyszczamy całość wkładamy nowy uszczelniacz i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.Cała robota zajęła mi jakieś 20 min.bez odpinania przewodów z płynem chłodniczym.
[ Dodano: 2010-04-14, 10:56 ]
Wczoraj wymieniałem ten pierścień uszczelniający udało się! nie trzeba rozpinać przewodów z płynem chłodniczym.To ze odkręcamy filtr oleju to każdy wie. Przez chłodniczkę przechodzi rurka( do niej dokręca się filtr oleju), która z dwóch stron ma gwint i wystarczy nie do końca odkręcić nakrętka, która trzyma chłodniczkę i kombinerkami ( jedna część kombinerek w rurce a druga na zewnątrz na nie odkręconej nakrętce) próbujemy delikatnie wykręcić tą rurkę.U mnie poszło bez problemowo - lekko się wkręciła ta rurka. Wyjmujemy rurkę, oczyszczamy całość wkładamy nowy uszczelniacz i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.Cała robota zajęła mi jakieś 20 min.bez odpinania przewodów z płynem chłodniczym.