Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] wyciek oleju przy filtrze

ODPOWIEDZ
kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

[1.9 TDI] wyciek oleju przy filtrze

Post autor: kacperek285 » 31 gru 2009, 08:28

witam,
przy okazji wymiany uszczelki pod dekielkiem nastawnika pompy wtryskowej, zauważyłem wyciek oleju przy filtrze oleju.
Cieknie tylko przez chwile po zapaleniu silnika. jak się za to zabrać żeby uszczelnić to.

Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 gru 2009, 08:46

w tym miejscu gdzie masz wyciek jest uszczelka.jedynie możesz zlać olej, odkręcić filtr,pod filtrem masz śrubę,zdejmujesz chłodniczkę i masz dostęp do uszczelki...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 gru 2009, 09:21

Leci ci na uszczelcie pomiędzy podstawą a chłodnicą oleju. Robiłem to jakiś czas temu w swojej A4. Silnik całkiem inny ale chłodnica ta sama. Kup ori uszczelkę. Ja dostałem ją w sklepie - koszt około 15 zł. Niestety filtr oleju musisz zdjąć. Potem odkręcić śrubę co pozwoli zdjąć ci całą chłodnicę - z tego co słyszałem da radę to zrobić bez rozpinania węży wodnych. Zajrzyj tutaj, trochę może ci to pomoże: https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-kolej ... 213,30.htm

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 31 gru 2009, 10:29

Z tego co pamiętam ten oring pod chodniczkom oleju jest taki sam jak pod filtrem oleju.

Najlepiej kolego ściągnąć filtr oleju i odkręcić chłodzenie bo nie ma innego wyjścia.
I z tego co pamiętam to dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo daje efekt.
A ta nakrętka to chyba 32 lub 30.jest tam dobry dostęp wiec to jest parę minut roboty.
A bez ściągnięci przewodów się nie obejdzie. I jeszcze jedno jak ściągniesz przewody z chodniczki oleju to przeczyść nagar na końcówkach bo bardzo często po rozpięciu lubią cieknąć <ok>

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 31 gru 2009, 11:55

Tak jak piszą koledzy wyżej olej cieknie pomiędzy podstawą a chłodnicą oleju. Tutaj masz nr. katalogowy pierścienia uszczelniającego 038 117 070 A wymiar pierścienia 59x5 dostaniesz w dobrym sklepie motoryzacyjnym. Chyba, że będziesz miał problem z dostaniem to dzwoń 696 857 696.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 gru 2009, 18:06

Z tego co pamiętam ten oring pod chodniczkom oleju jest taki sam jak pod filtrem oleju.
Nie koniecznie. Ori uszczelka ma jeszcze taki specjalne wypustki po bokach od środka aby siedziała tylko w jednej pozycji. Nie ma co nawet kombinować z jakimiś innymi skoro ori kosztuje grosze.
I z tego co pamiętam to dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo daje efekt.
No nie bardzo, potwierdzam. Po za tym stara u mnie w niczym nie przypominała nowej. Była spłaszczona i bardzo twarda. Lata robią swoje.
jetta1911 pisze:A bez ściągnięci przewodów się nie obejdzie.
A ja twierdze inaczej. Sam nie testowałem, ale koleś z forum A4 robił to bez ściągania węży. Sam wątpiłem w to czy uda mu się to zrobić bez ściągania, ale jednak dało radę.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 gru 2009, 18:51

u nas raczej nie będzie się dało zrobić tego bez ściągania węży bo są one dość krótkie a trzeba chłodnice ściągnąć na dół z króćca na którym jest osadzona.w sumie jak zacznie rozbierać to wtedy się okaże a rozpięcie 2 węży to jest minutka roboty...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 31 gru 2009, 19:24

kolego LABIEL jeśli nie masz na odzień styczności z takimi rzeczami to nie wypisuj takich bzdur.

Co do tego ORI nie jest on walcowaty tak jak zwykły ori tylko kwadratowy jak w filtrze paliwa i oleju.

Następna rzecz to co ma A4 DO 80 b4 .

A co do A4 to są wiele dłuższe węże od naszych niunie więc nie widzę porównania.

A nasrępnym razem proszę o dokładne czytanie postów bo napisałem że dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo pomaga ,a dokładnie miałem na myśli że to nic nie da z tym dokręcaniem. :evil:

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 01 sty 2010, 12:22

a co wy na to zeby całkiem wywalic chłodniczke oleju ja wywaliłem 2 lata temu i nic

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2010, 13:26

wywalenie chłodnicy raczej nie wpłynie negatywnie ale jeśli jeździ się normalnie, nie katuje się silnika albo nie jeździ się pod sporym obciążeniem np holując kogoś lub z przyczepką...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 sty 2010, 14:31

jetta1911 pisze:kolego LABIEL jeśli nie masz na odzień styczności z takimi rzeczami to nie wypisuj takich bzdur.
Właśnie że mam styczność więc się nie unoś.
jetta1911 pisze:Następna rzecz to co ma A4 DO 80 b4
Ma bardzo dużo wspólnego. Wiele podstawowych części nawet przy różnych motorach jest taka sama. Choćby ta uszczelka. W 1Z jest 038 117 070 A czyli ta sama która jest w A4. Sama chłodnica oleju też jest pewnie ta sama.
jetta1911 pisze:A nasrępnym razem proszę o dokładne czytanie postów bo napisałem że dokręcenie na starej uszczelce nie zabardzo pomaga ,a dokładnie miałem na myśli że to nic nie da z tym dokręcaniem.
No to ja bym radził dokładniej czytać bo przecież przyznałem ci rację. Napisałem: "No nie bardzo, potwierdzam", a nie "no nie bardzo potwierdzam". Jak widzisz przecinek zmienia cały sens zdania.
jetta1911 pisze:Co do tego ORI nie jest on walcowaty tak jak zwykły ori tylko kwadratowy jak w filtrze paliwa i oleju.
Nie wiem kolego jaką uszczelkę ty miałeś ale moja ORI o podanych już wcześniej numerach była walcowata z dodatkowymi wypustkami.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 01 sty 2010, 17:16

Dobra kolego nie chce mi się teraz kłócić o takie bzdury. <ok>

a to co pisze to jest to co robiłem w rzeczywistości u swojego wujka.

samochód ma od 93roku i dopiero w tamtym roku mu padła właśnie ta uszczelka.

niunie posiada od nowości więc ten sprzęt nigdy nie był u mechaniora.

ningus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2009, 22:20

Post autor: ningus » 07 kwie 2010, 19:26

Moze komuś sie przyda w przyszłości i bedzie bez sporów :) tak wyglada pierscien uszczelniający:

[ Dodano: 2010-04-14, 10:56 ]
Wczoraj wymieniałem ten pierścień uszczelniający :) udało się! nie trzeba rozpinać przewodów z płynem chłodniczym.To ze odkręcamy filtr oleju to każdy wie. Przez chłodniczkę przechodzi rurka( do niej dokręca się filtr oleju), która z dwóch stron ma gwint i wystarczy nie do końca odkręcić nakrętka, która trzyma chłodniczkę i kombinerkami ( jedna część kombinerek w rurce a druga na zewnątrz na nie odkręconej nakrętce) próbujemy delikatnie wykręcić tą rurkę.U mnie poszło bez problemowo - lekko się wkręciła ta rurka. Wyjmujemy rurkę, oczyszczamy całość wkładamy nowy uszczelniacz i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.Cała robota zajęła mi jakieś 20 min.bez odpinania przewodów z płynem chłodniczym.

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 12 lut 2015, 07:47

Dokładnie jak pisze kolega,bez sciągania węzy ,dokładnie ta sama uszczelka z uszkami no i byłem trochę gorszy 25 minut.A znajomy pojechał do magików skasowali go 80 zł i zdjeli węże, no i zaczeło leciec z nich .DA RADE BEZ ICH ZDEJMOWANIA pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 17:40

Nie ma to jak mieć zaślepioną chłodniczkę oleju <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl