Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] Olej opałowy vs. olej napędowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 04 sty 2010, 12:33

Na stacji niedaleko mnie sprzedaja opał w już rozlanych bańkach 20l.Przywozi sie pusta na wymiane i tyle.Był taki czas ze trzeba było podpisywać niby taka deklaracje chyba do urzędu skarbowego że ten OO sie wykorzystuje np. do mycia silników.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 sty 2010, 11:57

ostatnio rozmawiałem z kolesiem ,który jeździ cysterną....powiedział mi że przy -15 OO skrystalizował mu się w filtrze pompy ,która przetacza go do zbiorników,co wskazywałoby na to że ten OO jego zdaniem produkowany jest z letniego ON,albo po prostu barwiony na czerwono ON ....bo w OO nie ma parafiny i nic tam nie powinno się krystalizować......

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 07 sty 2010, 14:28

no ja wczoraj miałem własnei jaja z opalem

w baku czysty OO ok 30litrów zostało z pełnego zbiornika
fura postała na dworze 2czy 3 noce i dupa zamarzło w filtrze (a filtr nówka tydzien temu wymieniany

wykręciłem ssak z baku a tam na końcówce -> ty sitku co zasysa paliwo z baku całe oblepione masełkim z parafiny ... oczyscilem , filtr zanioselm do domu nagrzał się paliwko odpusiclo załozyłem zpowrotem i jest ok

ale cholera zanim zdecydowałem sie ogrzać filtr to pól dnia szukałm nieszczelności w przewodach paliwowych :roll: <mikolaj>



dolałem do baku 40 l Verwy ON z Orlenu + jakiś "uszlachetniacz" do ropy niby zapobiegający wytrącaniu się parafiny w dawce 4-5x wiekszej niz przewidziana na opakowaniu :mrgreen: furacz staoi w ogrzewanym garażu no i zobaczymy jak dzis bedzie ...






1 raz w zyciu cos takeigo stalo mi sie z opalem wczesniej golf 3 1,9d stal na -20 po 2-3 dni i zawsze bylo ok na czysty opale bez zadnych dodatków ... chyba jakis lipny OO trafilem w tej dostawie :-x

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2010, 18:44

MP pisze:w baku czysty OO ok 30litrów zostało z pełnego zbiornika
fura postała na dworze 2czy 3 noce i dupa zamarzło w filtrze
Jakiś chrzczony ten opał zalałeś bo w normalnym raczej jest znacznie mniej (o ile jest wogóle)parafiny

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 08 sty 2010, 07:50

to jest pewnie tak jak pisałem wcześniej,zawartość parafiny świadczy o tym ,że to ON a Nie OO..tylko że letni.....

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 21 sty 2010, 13:35

Witam.

Kilka dni temu zalałem OO do swojej audi ponad 50 l. + rezerwa ON która pozostała 5-7 l.. Jeździłem 2 dni i było ok, jednak dzisiejszej nocy dowaliło około -17 C i wyszła mała lipa!!!
Auto odpaliło prawie normalnie jednak po przejechaniu około 2km zaczęło gasnąć . Objaw taki sam ja przy braku paliwa.

Otwieram maske i co widze ??? z filtra paliwa prawie wogóle nie wypływało paliwo tak jakby gdzieś było przymarznięte, jednak na wolnych obrotach auto chodziło i stopniowo pojawiało więcej tego paliwa wraz z temperaturą silnika.

W rezultacie auto zostawiłem na parkingu i pojechałem busem :mrgreen:
jednak mam pytanie, czy lepiej będzie dolać teraz ON tak dla uszlachetnienia i zapobiegnięcia kolejnego pseudo zamarznięcia czy lepiej dolać uszlachetniacza bezpośrednio do OO. no i filtr paliwa wymieniać czy nie???

Ps. co powoduje dolanie oleju roślinnego( może być 1-wszy lepszy z półki) bo może to załatwi sprawe pozytywnie.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 21 sty 2010, 13:41

olej roślinny dodajemy dla lepszego smarowania pompy i wtrskiwaczy,tylko,że on też gęstnieje w niskich temperaturach,najlepiej dolać jakiegoś uszlachetniacza albo benzyny po prostu ze dwa litry na zbiornik...ja tak robię i jakoś przetrwałem ;-)

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 21 sty 2010, 14:20

januszbin pisze:najlepiej dolać jakiegoś uszlachetniacza albo benzyny po prostu ze dwa litry na zbiornik...ja tak robię i jakoś przetrwałem ;-)
I uważasz że to powinno załatwić sprawe??? hmmmmm.... a 10l. normalnego ON pomoże czy jednak lepiej paliwo lub uszlachetniacz???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2010, 20:29

januszbin pisze:olej roślinny dodajemy dla lepszego smarowania pompy i wtrskiwaczy,tylko,że on też gęstnieje w niskich temperaturach
Gwarantuję że przy -10 stopniach olej roślinny zamarza ponieważ zawiera dużo wody.Widziałem swego czasu butelkę z roślinnym zostawioną niechcący na mrozie .Nie dałoby się tego czegoś nawet wlać do zbiornika .
szkodnik pisze:Kilka dni temu zalałem OO do swojej audi ponad 50 l. + rezerwa ON która pozostała 5-7 l.. Jeździłem 2 dni i było ok, jednak dzisiejszej nocy dowaliło około -17 C i wyszła mała lipa!!!
Wszelkie kombinacje z dolewaniem uszlachetniaczy nie zdadzą w tej chwili egzaminu (no chyba że masz możliwość wstawienia auta do ciepłego garażu ).Masz zablokowany filtr a to że dolejesz do zbiornika uszlachetniaczy nie odblokuje ci filtra.Mróz ma być poniżej -20 i jedyne co cię ratuje to spuszczenie tego co masz w zbiorniku i zatankowanie zimowej ropy .Uwierz mi na słowo bo dziś to przerabiałem osobiście.Z tym że mi zablokowało smok w zbiorniku paliwa i musiałem niestety zainstalować banieczkę z paliwem w komorze silnika . Bardzo przydatna w takich przypadkach jest dodatkowa pompka ręczna tzw.gruszka zamontowana na przewodzie doprowadzającym paliwo ze zbiornika do filtra .Zamiast maltretować aku i rozrusznik pompujesz pompką do oporu ,trochę dłuższe pokręcenie niż zwykle i silnik gada .Poza tym przy użyciu takiej pompki łatwo znależć miejsca gdzie układ paliwowy łapie powietrze i inne słabe punkty .Ostatnio przy pompowaniu pękły mi dwa przewody przelewowe przy wtrysku .A pękły bo słabiutkie już były i sparciały czego niestety nie widać pod tym oplotem

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 sty 2010, 08:11

kolego szkodnik, zrób tak: ogrzej suszarką filtr paliwa, a do zbiornika z ropą wlej 2l zwykłej 95 lub 1l denaturatu i niech pochodzi tak. Najlepiej zatankować następnym razem dobrą ropkę.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 22 sty 2010, 09:44

Witam !!!

Walczyłem wczoraj 2 h. i udało się. Polałem na filtr paliwa gorącą wode ( dwa czajniki 1,7 l. ) i udało mi się go odpalić. Pochodził z 50 min. i zaczęło puszczać, filtr wypełnił się paliwem i już nie ma żadnych bąbli. Po nad to zrobiłem wczoraj 100 km. i nie wyczółem zadnego dławienia, oczywiście zalałem jeszcze na ORLENIE 10 l. on V-power

dziś rano odpalił bez problemu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 09:50

A mówią że OO nie ma parafiny :-P

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 sty 2010, 11:35

bo OO nie ma parafiny a to co kupujemy na większości stacji pod nazwą OO to jest zwykły ON z dodatkiem czerwonego barwnika ;-) a żeby było śmieszniej to kupuje się do celów grzewczych tylko co będzie jak ktoś ma beczkę na dworze :mrgreen:

ja do paliwa dolewam takiego środka (0.5l na 600l ON za 20zł) Xtreme czy coś w tym rodzaju, tylko tego dolewa się zanim paliwo zamarznie bo jak już się wytrąci parafina to tylko ogrzanie do odpowiedniej temperatury pomoże <ok>

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 23 sty 2010, 15:34

A koledzy z okolic Rzeszowa gdzie można kupić takowy opał i po ile obecnie chodzi taki opał ??

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 21 lis 2010, 14:19

Czy dodanie uszlachetniaczy do letniego ON zapobiegnie wytraceniu sie parafiny?Mam mały zapas letniego paliwa i chciałbym na nim jeżdzić w zimie,co o tym myslicie?Jakby co to jaki środek polecacie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl