[1Z] - Agonia Zetora - remont ?
[1Z] - Agonia Zetora - remont ?
Witam
Moja Audiczka ciezko chora... Strzelila uszczelka pod glowica, zalalo komory spalania i wszystkie 4 tloki popekaly. Zaworow nie pogielo, gladzie cylindrowe cale. Wał sprawdzony i jest w bardzo dobrym stanie.
I teraz pytanie, czy oplaca sie zrobic remont ktory obejmowal by wymiane tlokow i piescieni, szlif zaworow, uszczelniacze zaworowe, szklanki, planowanie glowicy, nowe szpilki i wszystkie glowne uszczelki silnika + olej i wszystkie nowe plyny za 3000 zl i mam silnik prawie jak nowy czy szukac innego rozwiazania ?
Moj mechanik kupuje u niemcow tloki z pierscieniami. Uwaza, ze zamienniki w pl sa "z plasteliny" Daje mi gwarancje
mam pewne obawy po rozmowie na gg z jednym z uznanych forumowiczow... daltego chialbym znac Wasze zdanie.
pozdrawiam
Moja Audiczka ciezko chora... Strzelila uszczelka pod glowica, zalalo komory spalania i wszystkie 4 tloki popekaly. Zaworow nie pogielo, gladzie cylindrowe cale. Wał sprawdzony i jest w bardzo dobrym stanie.
I teraz pytanie, czy oplaca sie zrobic remont ktory obejmowal by wymiane tlokow i piescieni, szlif zaworow, uszczelniacze zaworowe, szklanki, planowanie glowicy, nowe szpilki i wszystkie glowne uszczelki silnika + olej i wszystkie nowe plyny za 3000 zl i mam silnik prawie jak nowy czy szukac innego rozwiazania ?
Moj mechanik kupuje u niemcow tloki z pierscieniami. Uwaza, ze zamienniki w pl sa "z plasteliny" Daje mi gwarancje
mam pewne obawy po rozmowie na gg z jednym z uznanych forumowiczow... daltego chialbym znac Wasze zdanie.
pozdrawiam
Jesli chodzi o tloki to twoj mechanior ma calkowita racje:) I wcale nie musisz nowych wkladac wystarcza uzywki od 1z, niepoprzypalane i niepokruszone i beda latac jak nowe i bedzie ooo wiele taniej...
Wg mnie wszystko zalezy od tego jak dlugo chcesz jeszcze jezdzic tym autem. Jak zrobisz taka kapitalke, to ten 1z prawdopodobnie przezyje ta bude Moglbys sie pokusic o kupno kompletnego AFN'a[turbo,pompa,wtryski,wiazka] i wpakowania go do b4.. Musisz to wszystko przekalkukowac sobie.
Wg mnie wszystko zalezy od tego jak dlugo chcesz jeszcze jezdzic tym autem. Jak zrobisz taka kapitalke, to ten 1z prawdopodobnie przezyje ta bude Moglbys sie pokusic o kupno kompletnego AFN'a[turbo,pompa,wtryski,wiazka] i wpakowania go do b4.. Musisz to wszystko przekalkukowac sobie.
uważam,że za taką kasę znajdziesz 2 używane silniki w całkiem dobrym stanie....można byłoby się skusić na silnik AFN,zależy jaką masz przepływkę....
[ Dodano: 2010-01-08, 12:31 ]
nie czytałem tego co kolega wyżej napisał,.....ale jak widzisz nie tylko ja mam takie zdanie...nigdy nie bawiłbym się w remonty,chyba że wszystko zrobiłbym sam!
[ Dodano: 2010-01-08, 12:31 ]
nie czytałem tego co kolega wyżej napisał,.....ale jak widzisz nie tylko ja mam takie zdanie...nigdy nie bawiłbym się w remonty,chyba że wszystko zrobiłbym sam!
no właśnie ,dobrze powiedziane prawie Jeśli tak duży remont i patrząc na to jakie mamy niestety nowe części słabej jakości (za kilka miesięcy kolejny remont ) to myślę ,że lepiej pokusić się o drugi motorek tak jak mrozoo pisze a satysfakcja będzie duużo większaRoss pisze:3000 zl i mam silnik prawie jak nowy
Ja bym nie remontował 8-) Ale Ty zrób jak uważasz oczywiście
jasne ,że nie jest zły <ok> chodzi tylko o to ,że niestety te nasze części mają wiele do życzenia i przyznasz chyba że żadna wymieniona część nie wytrzyma tyle co oryginałmrozoo pisze:chlopaki remont nie jes zly
No chyba ,że kupisz w ASO to może trochę polatają ale aż boje się pomyśleć jakie wtedy byłyby koszty :shock:
no co ty, myslisz ze tylko w ASO oryginal kupisz? Pamietaj ze jak bierzesz w ASO to musisz jeszcze ich pokazna prowizje zaplacic za to ze u nich kupujesz co wogole sie nie oplaca, a pierscienie, panewki tuleje kolbenschmidta to naprawde nie jest duzy koszt....marko009 pisze:jasne ,że nie jest zły <ok> chodzi tylko o to ,że niestety te nasze części mają wiele do życzenia i przyznasz chyba że żadna wymieniona część nie wytrzyma tyle co oryginałmrozoo pisze:chlopaki remont nie jes zly
No chyba ,że kupisz w ASO to może trochę polatają ale aż boje się pomyśleć jakie wtedy byłyby koszty :shock:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja bym remontował bo przynajmniej wiesz co masz.druga sprawa to wydaje mi się że 3000zł to za duża kwota za remont, bo dobrze zrozumiałem ze tyle ma wyjść.coś mi się wydaje że ten mechanik chce cię nieźle skroić...ostatnio znajomy mechanik robił remont u kumpla w 1.6 td wiem silnik nie taki sam ale do tego co u ciebie jeszcze doszedł blok bo był pękniety i cena z robocizną wyszło niecałe 2000zł...a inny przykład sąsiada który kupił do volvo silnik bo stary mu padł.dał niecałe 2500zł za silnik z oryginalnym przebiegiem 130 000km i przejechał na nim 150 km ktoś chyba od nowości oleju nie zmieniał silnik był tak zasyfiony że stanął.czyszczenie wyszło go niecałe 1000zł... także nigdy nie wiesz co kupisz...
[ Dodano: 2010-01-08, 19:35 ]
oj przepraszam nawet 1700zł wyszedł ten remont właśnie się dowiedziałem...
[ Dodano: 2010-01-08, 19:35 ]
oj przepraszam nawet 1700zł wyszedł ten remont właśnie się dowiedziałem...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Kupując "nowy" używany silnik kupujesz silnik wraz z jego historią. Nie zapominaj, że kupując u nas w kraju 20 letni samochód, każdy z nich ma teoretyczny przebieg w granicy 150-200 tys km. Tak samo z używanymi silnikami...
Masz dwie opcje (do wszystkich: wybaczcie ale przedstawiam tylko realia):
- pierwsza: spawasz, zaprawiasz, kitujesz, cementujesz, uzupełniasz braki i jedziesz na giełdę szukając naiwnego
- druga: remontujesz, osobiście szukając wśród ori używek te w najlepszym stanie i masz, za przeproszeniem, silnik nie do zaje.... zajechania, a czy pozostaniesz przy 1Z czy skompletujesz sobie coś innego, wybór należy do Ciebie
Jeśli buda jest dobra, zawiecha i inne elementy w nienagannym stanie, drobiazgowo wymieniane itp to naprawdę żal sprzedawać bo wiesz, co masz. Bo teraz masz do roboty tylko część silnika, reszta wiesz, że jest dobra.
BTW.
Nieźle Ci strzeliła uszczelka pod głowicą, że tłoki poszły. Co żeś, przegrzał silnik na samej wodzie a nie na płynie chłodniczym?
3000zł za remont. Hmm... ktoś chcę Cię naprawdę mocno skubnąć. Ja robiłem głowicę i może nie będę się wypowiadał ile dałem, aby Cię nie zdołować
Masz dwie opcje (do wszystkich: wybaczcie ale przedstawiam tylko realia):
- pierwsza: spawasz, zaprawiasz, kitujesz, cementujesz, uzupełniasz braki i jedziesz na giełdę szukając naiwnego
- druga: remontujesz, osobiście szukając wśród ori używek te w najlepszym stanie i masz, za przeproszeniem, silnik nie do zaje.... zajechania, a czy pozostaniesz przy 1Z czy skompletujesz sobie coś innego, wybór należy do Ciebie
Jeśli buda jest dobra, zawiecha i inne elementy w nienagannym stanie, drobiazgowo wymieniane itp to naprawdę żal sprzedawać bo wiesz, co masz. Bo teraz masz do roboty tylko część silnika, reszta wiesz, że jest dobra.
BTW.
Nieźle Ci strzeliła uszczelka pod głowicą, że tłoki poszły. Co żeś, przegrzał silnik na samej wodzie a nie na płynie chłodniczym?
3000zł za remont. Hmm... ktoś chcę Cię naprawdę mocno skubnąć. Ja robiłem głowicę i może nie będę się wypowiadał ile dałem, aby Cię nie zdołować
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A kupując "nowy" używany samochód mniej się płaci? Weźmy raczej podstawowe wymiany: olej, filtry, płyny, rozrząd, napinacz, może klocki, nowe opony lub nawet dwa komplety, coś z zawieszeniem i pomniejsze pierdułki, które wychodzą w trakcie. A i tak silnik jak wiadomo, nie będzie świeżo po remoncie.
Jeśli buda jest zdrowa i nie bita, reszta zadbana to warto zainwestować.
Jeśli buda jest zdrowa i nie bita, reszta zadbana to warto zainwestować.
Dzieki za tyle opinii.
AFN to kuszaca propozycja... ALE, 80% dystansu jakie pokonuje to odcinki po max 10km. Co roku mial bym klopot z turbina.... Zreszta nie wiadomo jaka ona by miala historie, nie wspominajac o innych podzespolach, za duza loteria. Nie mam tez tylu kontaktow zeby trafic dostac jakas perelke.
Co do mechanika to juz bylem umowiony na wymiane uszczelniaczy, szlifowanie zaworow, i planowanie glowicy, za cene 1100zl czyli raczej norma. Dwa dni przed wizyta szlg trafil silnik.
Wiem, ze gosc jest dobrym "magikiem" od TDI. Polecil mi go znajomy ktory ma A4 AFN oraz taksiarz ktory mnie wiozl w B4 mial przebieg 750 000 i chodzil pieknie. Przeszedl remont u tego mechaniora.
Cena jest taka duza, dlatego ze za 1800 zl gosc ma komplet tlokow z pierscieniami z niemiec. Mowil, ze mozna w PL kupic za 220zl za sztuke ale on tego nie montuje bo te tloki sa jak z plasteliny.
Chyba sie zdecyduje na remont, przy okazji bede mial nowe uszczelki szklanki, uszczelniacze zaworowe.... jest ryzyko ale i szansa, ze silnik bedzie jak zyleta ...
Nie chce sprzedawac tego auta, buda jest w bardzo dobrym stanie, zawieszenie tez, wnetrze niezniszczone, klima, elektryka...troche mojego rezania, no i nie lubie nowych aut.
Jedynie to moglbym ja wymienic na A6 2,5TDI 5 garów, ale nie oszukujmy sie teraz to same trupy.....
Moglbym sobie pozwolic na 5 razy drozsze auto ale uwielbiam ta B4, nie zamienie jej....
AFN to kuszaca propozycja... ALE, 80% dystansu jakie pokonuje to odcinki po max 10km. Co roku mial bym klopot z turbina.... Zreszta nie wiadomo jaka ona by miala historie, nie wspominajac o innych podzespolach, za duza loteria. Nie mam tez tylu kontaktow zeby trafic dostac jakas perelke.
Co do mechanika to juz bylem umowiony na wymiane uszczelniaczy, szlifowanie zaworow, i planowanie glowicy, za cene 1100zl czyli raczej norma. Dwa dni przed wizyta szlg trafil silnik.
Wiem, ze gosc jest dobrym "magikiem" od TDI. Polecil mi go znajomy ktory ma A4 AFN oraz taksiarz ktory mnie wiozl w B4 mial przebieg 750 000 i chodzil pieknie. Przeszedl remont u tego mechaniora.
Cena jest taka duza, dlatego ze za 1800 zl gosc ma komplet tlokow z pierscieniami z niemiec. Mowil, ze mozna w PL kupic za 220zl za sztuke ale on tego nie montuje bo te tloki sa jak z plasteliny.
Chyba sie zdecyduje na remont, przy okazji bede mial nowe uszczelki szklanki, uszczelniacze zaworowe.... jest ryzyko ale i szansa, ze silnik bedzie jak zyleta ...
Nie chce sprzedawac tego auta, buda jest w bardzo dobrym stanie, zawieszenie tez, wnetrze niezniszczone, klima, elektryka...troche mojego rezania, no i nie lubie nowych aut.
Jedynie to moglbym ja wymienic na A6 2,5TDI 5 garów, ale nie oszukujmy sie teraz to same trupy.....
Moglbym sobie pozwolic na 5 razy drozsze auto ale uwielbiam ta B4, nie zamienie jej....