Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 ABK LPG] trzesie i smierdzi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 12 sty 2010, 08:20

Witam
Założyłem bańkę mydlaną na wyjście reduktora LPG , ale nie widziałem żeby "puchła" na postoju.
Kilka prób odpalania na Pb z odpiętym wężem gazowym wczoraj wieczór też nie dało poprawy , więc to nie "przebicie" LPG chyba.
Co dziwne - to dziś rano ledwie przekręciłem kluczyk - BRRMMMM :)) - odpalił.
Te zakłócenia w rozruchu dzieją się nie zawsze.
Aż odkręcę jeszcze dojście do pompki paliwa czy gdzieś nie leją łączenia.
Po głowie chodzą mi jeszcze 2 rzeczy :
-Pompka paliwa ( Wydajność , szczelności w układzie itp. )
-Regulator ciśnienia Pb ( Podobno jest coś takiego w B4 tylko gdzie ??? )

>lukwoj21
weź mnie nie strasz :)
przecież chyba nie mogłem nagle w 1 miesiąc stracić kompresji ...
a poza tym na LPG pali jak rakieta ( na Pb zresztą jak widzisz też potrafi czasem )

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 12 sty 2010, 12:02

mozesz sprawdzic domowym sposobem kompresje- sprawdz dla swietego spokoju. Na rozgrzanym silniku odkrec korek od wlewu oleju i połóż na wlewie kawałek jakies szmaty i jak szmata bedzie siedziała na korku powinno ja lekko zaciagac i lekko dmuchac ale nie tak zeby zdmuchneło, to jest ok, ale jak bedzie ja zdmuchiwało to remont,

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 12 sty 2010, 15:53

-Pompka paliwa ( Wydajność , szczelności w układzie itp. )
-Regulator ciśnienia Pb ( Podobno jest coś takiego w B4 tylko gdzie ??? )

Regulator ciśnienia paliwa jest po lewej stronie silnika nad kolektorem ssącym od strony akumulatora idzie od niego cienki wężyk do przepustnic. Jest na końcu rurki zasilającej i przelewowej urządzenia wtryskowego taki "grzybek" Jeżeli zdejmiesz ten wężyk i będzie tam paliwo to do wymiany, w przypadku pękniętego wężyka będzie w środku czuć paliwem.
Pozdro.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 14 sty 2010, 14:59

ruktaf
Bardzo dziękuję !
Sprawdzę jak najszybciej to co opisałeś.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie ciśnienia pompy ?
Podpiąć jej na wężu manometr ok 6 bar i włączyć na parę sekund czy jak ?
Coś się boję że ta ori używka za 50 zł. z Allegro może mieć za słabą wydajność...
Pozdrawiam

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 14 sty 2010, 15:10

Z tego co się orientuję to manometr podpina się do przewodu od wtrysku rozruchowego a jeżeli chodzi o regulator ciśnienia paliwa to mam gdzieś nr części mogę poszukać a nowy reg. to około 300zł występuje w VW Audi Renault
nawet jest 037133035C
Jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia to przypuszczam że przy ciepłym silniku można to również zrobić bo wtedy wtrysk do rozruchu nie pracuje,uwaga przy odkręcaniu przewodu od wtrysku tam jest ciśnienie i paliwo się poleje. Zobaczę na starej pompce i regulatorze jakie tam jest ciśnienie to napiszę.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 20 sty 2010, 08:08

Witam
Zmierzyłem czujnik niebieski , wygląda że jest dobry. Na wystygniętym silniku wieczorem w garażu było 2800 omów . Pozostaje walczyć jakoś z tymi ciśnieniami paliwa.
Na ten regulator kuknąłem .To takie coś podobne jak "krokowiec" do wolnych obrotów ?
Idą do niego jeszcze kabelki z zasilaniem.
Wężyk idący do przepustnicy zlokalizowałem , ale widzę że muszę się zaopatrzyć w opaski ponieważ oryginały są zagniatane a nie skręcane i trzeba będzie toto porozginać.
>ruktaf
sprawdzałeś może to ciśnienie ?
Pozdrawiam

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 20 sty 2010, 10:30

Czujnik sterowania to czarny niebieski to kontrolka i wskażnik. To co piszesz to silnik krokowy a regulator ciśnienia paliwa jest głębiej od strony akumulatora na takiej rurce gdzie są podłączone przewody paliwowe i wtryski, jest połaczony z przepustnicą takim cieniutkim węzykiem i ma ciśnienie robocze 3 atmosfery

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sty 2010, 11:06

regulator cisnienia masz za listwa wtryskową jest obietosci kieliszka jest caly metalowy okrągly z ktorego wychodzi cieniutki czarny wężyk

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 20 sty 2010, 12:50

ruktaf
co do czujników będę się stanowczo spierał ! :->
niebieski jest od ECU , a szary od wskazówki ( wiem bo wymieniałem szary )
Regulator wolnych obrotów jest tuż nad pokrywą zaworów , a w takim razie to coś w lewym górnym rogu komory silnika za/pod klapką przeciwwybuchową co reguluje ?
Idzie do tego złącze przewodowe , dwa węże wychodzące gdzieś z błotnika i jeden wąż idący w okolice przepustnic.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 sty 2010, 13:10

Słabe to zdjęcie ale wydaje mi się że jest elektrozawór oparów paliwa. Ten z filta węglowego.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 20 sty 2010, 13:28

Ale !!!
Jedna rzecz mnie tknęła : do jednego z 2 przewodów idących do nieb.czujnika jest dopięte coś na niefabrycznej złączce ( zdaje się że od centralki LPG ).
Skoro mam jakieś uszkodzenie w tej centralce ( niemożliwy rozruch w trybie "wymuszony gaz")
to może coś od jej strony zakłócać sygnał temperatury i wprowadzać sterownik w błąd ?

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 20 sty 2010, 13:30

regulator jest w tamtych okolicach kierunek strzałka czerwona, jeżeli chodzi o czujniki to ten na trzy wtyki jest od wskaźników na dwa od kompa.

[ Dodano: 2010-01-21, 10:56 ]
1 to miejsce gdzie znajduje się regulator ciśnienia paliwa
2 to silnik krokowy
3 to elektrozawór oparów paliwa.

[ Dodano: 2010-01-22, 10:05 ]
to jest regulator

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 22 sty 2010, 12:50

Ahaa , czyli to jest regulator !
Dzięki wielkie.
Sprawdzę czy nie ma paliwa w tym wężyku jak pisaliście.
Pozdrawiam

ruktaf <piwo>

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 23 sty 2010, 18:27

u mnie nadal bez zmian.dzis zrobiłem sobie symulator niebieskiego czujnika tj:potencjometr 2,2 k+opornik,tak ze zakres na mierniku mam od 200-3000.w poniedziałek bede sie bawił.
pojawił sie w moim aucie kolejny mankament ehhh....
mianowicie kiedy temp.spadnie bardzo nisko i jest duzy mróz.na benzynie obroty skacza z 1200 na 1400 na jałowym.kiedy jade to samo sie dzieje autem szarpie czyli przyspiesz zwalnia,na gazie jest jeszcze inaczej obroty stoja na 4000 tys,przy tej pogodzie (slisko)jechac nie da sie w ogóle.kiedy auto sie zagrzeje i zgasze go odpale ponownie po 5 min wszystko wraca do normy Lol?czyli obroty na gazie jak i na benzynie na jałowym o.k.(ok.850-900)auto sprawuje sie normalnie
teraz moje spostrzezenia,kiedy te obroty faluja z 1200 na 1400na benzynie,a na gazie jest 4000tys.zauwazyłem ze jesli zdusze gumowy wąż idacy z regulatora biegu jałowego(tzw pseudo krokowca)do tej gumowej rury z przepustnicy to obroty sa ok i na gazie i na benzynie.odpiecie krokowca tez nic nie daje?wiec cos sie wiesza tylko teraz pytanie gdzie tego szukac?cos zamarza jakas elektronika cos przymaraza przepustnica czy inny czort.

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 24 sty 2010, 11:41

Słyszem, że można wyczyścić krokowca, może się wiesza i odpięcie prądu nic nie daje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl