Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0 LPG]Głowica do wymiany? Wyciek z "korka"

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[ABT 2.0 LPG]Głowica do wymiany? Wyciek z "korka"

Post autor: MaXuS » 14 sty 2010, 15:22

Witam zauważyłem ze ubywa mi dość znacznie płynu po przejrzeniu wszystkich węży nic nie znalazłem ale gdy zdjąłem pokrywę z paska rozrządu ujrzałem taki widok:
Obrazek
Ten korek mógł pęknąć? przerdzewieć? da się tylko go wymienić? :roll:

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 14 sty 2010, 15:51

Ten korek tzn. brok mógł przerdzewiec . Zamarzając woda w układzie zwiększa swoją objętość wypychając brok zapobiegając pęknięciu głowicy. Części wymienne.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 14 sty 2010, 15:56

Teraz Pytanie gdzie ja to dostane... i jak wyminie :cry:

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 sty 2010, 16:42

Mnie też cieknie jakby spod rolki napinającej w B3, tam jest ten brok czy jest jakiś simmering jeszcze pod nią z ktorego może ciec?

Kolego MaXuS taki brok znalazłem w katalogu Inter Cars, groszowa sprawa.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 15 sty 2010, 09:26

OO widzę 2zł z groszami http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

, teraz Pytanko jak wyjąc starą? i jak wsadzić nową :roll: Wbić młotkiem po prostu?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sty 2010, 11:08

Może wywiercić dziurkę, wkręcić tam wkręta i za niego wyciągnąć - taka moja sugestia, nie wiem czy zgodna ze "sztuką".
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 20:47 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 15 sty 2010, 12:05

Myślałem o tym ale to pewnie mocno siedzi ... najpierw zamówię nowy.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 15 sty 2010, 18:59

Mozna tez wyczyscic, osuszyc i zalac klejem na laczeniu, cos na badzie epoksydów i tez powinno pomoc bez wymiany.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 sty 2010, 19:28

poczytaj o czym pisze skibi w tym wątku: https://audi80.pl/b4-abt-lpgubywa-pl ... htm#394119

można spytać na jakim płynie jeździsz? czy te wycieki nastały u Ciebie razem z mrozami?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 15 sty 2010, 20:10

Wycieki przed mrozami, płyn nie pamiętam był niebieski Shella po wymianie uszczelki pod głowica różowy. Nie wiem czy opłaca się kleić jak to wydatek 2 zł .. ale nie wiem jak to wyjąć nie ruszając rozrządu

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 sty 2010, 20:18

MaXuS pisze:niebieski Shella
z tego, co się orientuję, to płyn Shella (GlycoShell) ma kolor zielony :roll:
MaXuS pisze:nie wiem jak to wyjąć nie ruszając rozrządu
podałem Ci link do tematu, w którym jest o tym. zapytam w tamtym wątku kolegi, który pisze, że wymieniał broki w swoim silniku, to Ci opisze jak to zrobić.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 16 sty 2010, 00:30

MaXuS pisze:Nie wiem czy opłaca się kleić jak to wydatek 2 zł
Aluminium tez moglo skorodowac i wymiana moze nie pomoc, nie masz pewnosci ze po nabiciu nowego dalej bedzie szczelne. Ja kleilem kiedys w aluminiowym bloku i bylo ok, uzywalem kleju do klejenia aluminium pro seala.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 17 sty 2010, 00:11

z tego, co się orientuję, to płyn Shella (GlycoShell) ma kolor zielony
Hmm jestem daltonistą :oops: ?? hehe

oczyszczę i może zakleję jak znajdę ten klej gdzieś <ok> Ale aluminium jest głowica a ten brok jest stalowy chyba co ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 sty 2010, 00:42

MaXuS pisze:oczyszczę i może zakleję jak znajdę ten klej gdzieś Ale aluminium jest głowica a ten brok jest stalowy chyba co ?
Pewnie stalowy, ale bardzo cienki, dlatego tak rdzewieje, zwłaszcza jak ktos na jakimś petrygo albo na wodzie w mrozy jezdzi to niestety słaby punkt. No nie wiem czy klej to dobry pomysł, jaki by nie był. Myśl że jade samochodem z sklejoną głowicą nie jest optymistyczna. Wymień ten kapsel na nowy i będziesz miał spokój, koszty niewielkie, roboty też nie wiele w porównaniu z tytułową "wymianą głowicy" ;)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 17 sty 2010, 01:10

ludzie kleja pekniete bloki silników, jezdza z tym nawet po kilkanascie lat i nic sie nie dzieje, to jest tylko zaslepka w glowicy, wymienic mozna ja zawsze nawet po zaklejeniu. Bo wywaleniu starego broka niemasz pewnosci jak bedzie wygladala powierzchnia styku z nowym i czy po nabiuciu bedzie wszystko szczelne i nie bedzie wywalalo nowego, jezeli stary brok siedzi na swoim miejscu i tylko popuszcza plyn to zaczol bym od uszczelnienia klejem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl