Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Niepokojące drżenie koła pasowego na wale

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[80 B4 1Z] Niepokojące drżenie koła pasowego na wale

Post autor: misiekdzwon » 19 sty 2010, 19:50

Cześć
Ostatnio zauważyłem że koło pasowe na wale wchodzi w jakieś dziwne drgania


Tak się dzieje ciągle, bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Dodam że poduszki pod silnikiem są okej i silnik nie drży, tak ze jedynie albo koło jest zcentrowane, albo coś jest nie tak z kołem paska rozrządu do którego to pasowe jest przykręcone. Nadmienię że jakieś półtora roku temu wał był napawany w miejscu gdzie przychodzi koło rozrządu, bo się wyrobiło ścięcie na wale i były problemy z rozrządem.
Ale do tej pory nic złego się nie dzieje. Pasek rozrządu nie jest jakiś poszarpany, nie zerwał się od regeneracji wału. Kat wtrysku faluje mi w granicy 2 jednostek tak że powiedzmy jest 56-58 na vagu. Auto też odpala bez problemu.
A i nic mi nie piszczy przy odpalaniu.
Właściwie nie wiem czy mam się tym martwić, czy sprawę zostawić w spokoju.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 19 sty 2010, 20:09

o ile sie nie myle to te koło jest metalowo gumowe i pewnie guma sie zerwała

[ Dodano: 2010-01-19, 20:11 ]
w 1z

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 sty 2010, 20:20

Nie wiem dokładnie jak wygląda to koło, bo w rękach go nie miałem, ale z tego co przeczytałem to rzeczywiście jest ono metalowo gumowe i biorę pod uwagę że mogła się guma uszkodzić.
Zakładając ten temat miałem w zamyśle to ze ktoś miał albo ma podobny problem i podzieli się swoimi doświadczeniami, ale za wszelkie sugestie będą bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 19 sty 2010, 20:45

Koło pasowe jest dla tego gumowo metalowe by właśnie lepiej tłumiło drgania, ja jakoś bym się tym na razie nie przejmował może i ma lekkie bicia, ale przeważnie powodem jego wymiany jest uciążliwy pisk, koło takie do tanich nie należy to też na razie nie warto wydawać 300-500 pln. ;-)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 20 sty 2010, 09:24

Zawsze jest pytanie wymienić czy nie?

Za wymianą przemawia możliwość zerwania klinu na wale, a wtedy koszty idą w setki złotych.

Wymienić, sprawdzić klin i cieszyć się że jeździmy bez strachu o silnik.

Na forum golfa jest sporo o tym co się dzieje z silnikiem gdy to koło zerwie klin.

arek25r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: Witnica

Post autor: arek25r » 24 sty 2010, 16:03

W kwestii klina to dubbler jesteś w błędzie bo w silniku 1z to koło jest przykręcane razem z kołem pasowym napędzającym pompę wodną . Ja bym zalecał sprawdzić jego stan. Nie ma dużo roboty a zaniedbanie może dużo kosztować. U mnie doszło już do piszczenia wszyscy mówili mi ,że to piszczy pasek bo jest nowy a rowki na kole wytarte i to jest przyczyna bo po polaniu wodą przestawało. Siadały mi szybko paski , dwa razy wymieniałem rolkę napinającą koszt ok.70 zł, tulejowałem sworzeń napinacza 100 zł, napinacz ok. 200zł, mocno dostało się łożyskom i kółko na alternatorze 200 zł i jeszcze na dodatek okazało się, że piszczenie było od tego, że to koło ocierało mi o koło pasowe które napędza pompę wodną za które na szrocie zapłaciłem 50 zł. Więc w sumie trochę wyszło. Więc lepiej sprawdzić a w razie konieczności wymiany to koszt tylko max. 300 zł za podróbkę ja na allegro znalazłem za 200 zł i mam teraz spokój.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 25 sty 2010, 19:41

arek25r pisze:W kwestii klina to dubbler jesteś w błędzie bo w silniku 1z to koło jest przykręcane razem z kołem pasowym napędzającym pompę wodną
A na czym się trzyma koło pasowe od pompy wody? Właśnie na wspomnianym klinie a jak on padnie to kolizja cylindrów gwarantowana.

poleca poczytać:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44967&highlight=ko%B3o+pasowe

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 18 lut 2010, 19:57

JEŻELI nie naprawiłeś autka to radzę wymień koło pasowe [metalowo-gumowe] pasek 6PK I BĘDZIE PO PROBLEMIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2010, 20:22

nie wiem dokładnie ale gdzies czytałem . może w tym temacie co podałeś Bartek, że w 1Z to jest jakoś inaczej mocowane niż w aaz... druga sprawa to jest to element metalowo gumowy i się po jakimś czasie zużywa ale czy ktoś wie od czego zalezy zużycie tego koła?? czy tylko od przebiegu czy od innych czynników??

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 19 lut 2010, 17:00

to normalne

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 19 lut 2010, 19:00

dubbler pisze:
arek25r pisze:W kwestii klina to dubbler jesteś w błędzie bo w silniku 1z to koło jest przykręcane razem z kołem pasowym napędzającym pompę wodną
A na czym się trzyma koło pasowe od pompy wody? Właśnie na wspomnianym klinie a jak on padnie to kolizja cylindrów gwarantowana.

poleca poczytać:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44967&highlight=ko%B3o+pasowe
mi wlasnie sie klin zerwal a koszt naprawy to 1370zl i to bylo po taniosci bo znajomy mechanik i stara glowica przeszla testy wytrzymalosci bo jak by tak nie bylo to koszt ok 2tys

wiec jezeli bije Ci kolo to radze to sprawdzic

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2010, 19:06

no tak ale jak w końcu jest z tym TDI?? gdzie tylko nie patrze to wszyscy którym zerwał się ten nieszczęsny klin to użytkownicy TD. nawet w tym temacie na forum golfa jest mowa o TD... jeszcze nie słyszałem o takim przypadku w TDI

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 20 lut 2010, 00:13

Kolego hudy, bo z TDI naszych osiemdziesiątek jest to inaczej rozwiązane :-) Zamiast klina jest taki niby półksiężyc i o wiele bezpieczniej dla portfela

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 20 lut 2010, 00:37

W TDi`ku miejsce na koło zębate paska rozrządu wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/93_1176414728.jpg , http://obrazki.elektroda.net/6_1176414789.jpg

BorysTDI, teoretycznie masz rację że w TDI rozwiązanie z klinem na wale jest bezpieczniejsze dla portfela, ale praktycznie może taki klops wyjść http://images47.fotosik.pl/2/dbd2165828ac6dc9med.jpg
:-P

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 20 lut 2010, 00:51

misiekdzwon pisze:BorysTDI, teoretycznie masz rację że w TDI rozwiązanie z klinem na wale jest bezpieczniejsze dla portfela, ale praktycznie może taki klops wyjść http://images47.fotosik.p...28ac6dc9med.jpg
Hehe ale misiekdzwon ekstremalny przykład podałeś :mrgreen:

Dobrze, że u mojego ojca w aaz helmut przerobił wał i to nieszczęsne koło po swojemu w bardzo prosty i wydaje mi się niezniszczalny sposób ( wiem to bo jestem z zawodu ślusarzem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl