Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16V 6A] Wolne obroty - silniczek krokowy,przeplywka?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

[B3 2.0 16V 6A] Wolne obroty - silniczek krokowy,przeplywka?

Post autor: ponczo » 31 maja 2007, 21:39

Witam, mój problem polega na braku wolnych obrotów na biegu jałowym ( po odpaleniu jest 500-550 obr\min). Po odłączeniu silniczka krokowego obroty wzrastają na 900-950 i jest ok.
Po podłączeniu silniczka krokowego obroty znowu są na poziomie 500-550.

Podobnie dzieje się po odłączeniu wtyczki przy przepływomierzu ( i tutaj dziwna sytuacja - silniczek krokowy jest podłączony) obroty są na 500-550 i odłączam wtyczkę przy przepływomierzu* i obroty wzrastają na 900-950.
O co chodzi :shock: :?: :roll:

*
Obrazek
Silniczek krokowy moczony całą noc w nafcie i porządnie przedmuchany oraz sprawdzany miernikiem - teoretycznie jest OK.
I teraz pytania:
1- Co może być przyczyną takich objawów :?: przepływomierz (jeśli tak to jak go rozebrać i co sprawdzać :?: )
2 - Czy takie objawy może powodować np. uszkodzony czujnik temperatury silnika :?: (niestety nie zdążyłem jeszcze sprawdzić)

Czekam na Wasze sugestie i doświadczenia z tym związane.
Pozdrawiam

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 cze 2007, 08:06

Czy ten silniczek krokowy można o tak sobie odkręcić żeby go wyczyścić? Czy trzeba coś jeszcze robić? Pytam bo i u siebie chciałbym się tym zająć

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 01 cze 2007, 09:01

PABLO pisze:Czy ten silniczek krokowy można o tak sobie odkręcić żeby go wyczyścić? Czy trzeba coś jeszcze robić? Pytam bo i u siebie chciałbym się tym zająć
Tak można go normalnie zdjąć i wyczyścić. Zdejmujesz 2 gumowe węże(jeden jest od spodu) , odpinasz wtyczkę i potem ściągasz całość z gumowej opaski ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 cze 2007, 17:26

Na AKP pisałem ci co masz zrobić, ale jeszcze zapomnialem o jednej też ważnej rzeczy. Sprawdź błędy na kompie i wykasuj je jeżeli takie są.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 cze 2007, 18:50

To w którym miejscu jest ten silniczek krokowy? Przy przepływomierzu? Bo są dwie fotki

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 01 cze 2007, 19:08

Silniczek krokowy jest za kolektorem dolotowym ;-)
Obrazek

Co do mojego problemu... po wymianie czujnika temp. silnika nic sie nie zmieniło. Dziś lub jutro podepnę się pod komputer i może coś wiadomo będzie...

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 cze 2007, 19:18

ponczo pisze:Zdejmujesz 2 gumowe węże(jeden jest od spodu) , odpinasz wtyczkę i potem ściągasz całość z gumowej opaski ;-)
A co jest w tych wężach? I jak to wyczyścić?

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 01 cze 2007, 19:39

Te węże są chyba od podciśnienia... możesz je odczepić i sprawdzić drożność. Silniczek krokowy zamocz na całą noc w nafcie a potem porządnie wydmuchaj i na koniec psiknij WD-40 ;-)

[ Dodano: 2007-06-02, 15:17 ]
Po kilku godzinnych walkach w garażu silnik pracuje poprawnie i ma wolne obroty. Jak się okazało wina leżała po stronie elektryki :shock: Podczas montażu alarmu a dokładniej podczas zakładania pułki która jest nad sprzęgłem prawdo dobnie gdzieś zahaczyłem i troszkę poluzowałem wsuwkę od masy która jest przy słupku, w trakcie jazdy wsuwka odpadła i silnik stracił wolne obroty. Ciesze się że już wszystko jest w porządku :-) Obyło sie bez nie potrzebnych wydatków ;-)
Rada na przyszłość - walczcie z autkiem do końca. Czasami lepiej pomęczyć sie w garażu parę dni niż od razu kupować np. nowy silniczek krokowy :-P :mrgreen:
Pozdrawiam

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 02 cze 2007, 15:33

No widzisz. Czasem warto się troche pobawić przy aucie. Tylko powiedz mi o jaką półkę Ci chodzi i przy jakim słupku?

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 02 cze 2007, 15:48

Obrazek
Na zdjęciu masz zaznaczone o co dokładnie chodzi - połka\schowek (większe kółko) i mniejszym zaznaczyłem mniej więcej w którym miejscu jest jest słupek i podłączenie do masy (na pewno jak odkręcisz będziesz wiedział o co chodzi) Półka jest przykręcona na 4-5 wkrętów, odkręcasz ją i masz wszystkie kostki i kable na wierzchu. Powodzenia w rozbieraniu ;-) W razie jakichkolwiek pytań pisz :-)
Pozdrawiam

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 02 cze 2007, 15:51

Ok. Już wiem o co chodzi. Sprawdze u siebie czy jest wszystko ok. Dzięki

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 03 cze 2007, 21:09

a jak doszedłeś do tego że to poluzowana masa? ja mam tam taką pajeczynke że szkoda gadać (podłączałem alarm i centralny i jeszcze nie posprzątałem), może tam też lezy źródło moich problemów :shock:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 03 cze 2007, 22:09

pecet pisze:a jak doszedłeś do tego że to poluzowana masa? ja mam tam taką pajeczynke że szkoda gadać (podłączałem alarm i centralny i jeszcze nie posprzątałem), może tam też lezy źródło moich problemów :shock:
Wcześniej zakładałem alarm do swojego autka i w trakcie małej pomyłki :-P spalił się bezpiecznik... po podlaczeniu alarmu, wymianie bezpiecznika i zamontowaniu półki było wszystko ok... w trakcie jazdy kabelek się wysunął z wtyczki i auto straciło obroty... Najpierw szukałem przyczyny w silniku krokowym, przepływomierzu i czujniku temperatury. Krokowego sprawdziłem okazał się sprawny. Jeśli padłby przepływomierz to autko na pewno straciłoby na mocy, szarpało itp. więc on też został wykluczony. Wymiana czujnika temperatury tez nie przyniosła rezultatu. Auto straciło wolne obroty z dnia na dzień co mnie trochę zastanawiało. Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz wszystkie kostki pod półką... po zdemontowaniu okazało się ze jeden kabelek wisiał sobie swobodnie ;-) Prawdopodobnie przy zakładaniu półki po montażu alarmu lekko zahaczyłem o ten przewód i go poluzowałem a w trakcie jazdy po prostu wypadł...
Sprawdź dokładnie u siebie wymienione przeze mnie elementy...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 19 maja 2008, 15:24

Witam
Ja też mam problem z wolnymi obrotami (silnik 6A)
Czsem mam 1200 i nie chce spaść do 950 dopiero po zatrzymaniu auta spada na 950

Mam pytanie
Na pierwszej fotce silniczek krokowy jest w spoczynku
Czy może Ktoś sprawdzić w swoim silniczku czy ma taką szparę jaką widać na 1 fotce !!!
Na kolejnych fotkach widać w którą stronę przesuwa się ta "przepustnica" czyli kolejne "fazy ruchu przepustnicy"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bardzo proszę o pomoc Właścicieli którzy mają 6A

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 maja 2008, 20:25

Nie mam 6A, ale silniczek jest ustawiony jak najbardziej prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl