[80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wycieki
[80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wycieki
Wszystko zaczęło się przed wakacjami, zaczęło ubywać płyny z układu chłodzenia, wycieku nie było widać. Oleju nie przybywało, nie był oleju w układzie chłodzenia, nie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym – więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą. Obwiązałem króćce i łączenia węży bandażem, po miesiącu znalazłem (bandaż zabarwiony na zielono- ale suchy) sączyło się z węży idących do nagrzewnicy i z wężyka powrotnego z chłodnicy. Długo nie pojeździłem we wrześniu zaczęło kapać z węży idących do parownika – wymieniłem sparciały końcówki. W październiku zaczęło cieknąć króćcem wychodzącym z tyłu głowicy – wymieniłem, końcem października drugi króciec ten z czujnikami – wymieniłem, wymieniłem też korek zbiorniczka wyrównawczego.
Mam wrażenie że ciśnienie w układzie jest za wysokie i szuka se najsłabszego elementu w układzie, dzisiaj zaczęło cieknąć z pod króćca z czujnikami – dokręciłem na razie jest ok.
Czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie?
Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie.
Pod spodem fotka starego króćca zrobił się jajowaty i pękł nie wiadomo od czego.
Mam wrażenie że ciśnienie w układzie jest za wysokie i szuka se najsłabszego elementu w układzie, dzisiaj zaczęło cieknąć z pod króćca z czujnikami – dokręciłem na razie jest ok.
Czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie?
Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie.
Pod spodem fotka starego króćca zrobił się jajowaty i pękł nie wiadomo od czego.
Kolego musisz wiedzieć że audi ma zamkniety cisnieniowy układ chłodzenia tzn że układ jest szczelny i podczas pracy silnika utrzymuje się ciśnienie około jednego bara nie pamietam już dokładnie wartości ciśnienia, do regulacji tej wartości cisnienia służy korek w zbiorniku wyrównawczym w którym jest zawór ciśnieniowy i po przekroczeniu tego ciśnienia otwiera się tyle z opisu technicznego... a teraz prosta rada jak bez jakich kolwiek kosztów usunąć usterke aby nie było wycieków z przewodów itd :lol: poprostu kolego poluzuj korek na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego tak żeby miał niewielki luz i mogło ciśnienie swobodnie sie wyrównywać a napewno nie będzie nigdzie ciekł płyn z układu chłodzącego ...pozdrawiam
Re: [80 B4 2.0 ABK LPG] Ciśnienie w układzie chłodzenia, wyc
abes7 pisze:Wszystko zaczęło się przed wakacjami, zaczęło ubywać płyny z układu chłodzenia, wycieku nie było widać. Oleju nie przybywało, nie był oleju w układzie chłodzenia, nie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym – więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą. Obwiązałem króćce i łączenia węży bandażem, po miesiącu znalazłem (bandaż zabarwiony na zielono- ale suchy) sączyło się z węży idących do nagrzewnicy i z wężyka powrotnego z chłodnicy. Długo nie pojeździłem we wrześniu zaczęło kapać z węży idących do parownika – wymieniłem sparciały końcówki. W październiku zaczęło cieknąć króćcem wychodzącym z tyłu głowicy – wymieniłem, końcem października drugi króciec ten z czujnikami – wymieniłem, wymieniłem też korek zbiorniczka wyrównawczego.
Mam wrażenie że ciśnienie w układzie jest za wysokie i szuka se najsłabszego elementu w układzie, dzisiaj zaczęło cieknąć z pod króćca z czujnikami – dokręciłem na razie jest ok.
Czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie?
Termostat się otwiera bo obydwa węże z chłodnicy są gorące, temperatura silnika na wskaźniku jakieś 97 stopni, na komputerze 94 stopnie. jeszcze jedna uwaga piszą koledzy że wymienić korek i co to da jak za pare groszy kupuje się tandetną podrube gdzie pasuje tylko kształt i gwint orginalny kosztowałby bardzo dużo w porównaniu z tą dostepną tandetą też kupiłem i co ciekło jak opisuje kolega poprostu jak pisałem wcześniej trzeba go poluzować i to nic nie kosztuje i ustaną wycieki
Pod spodem fotka starego króćca zrobił się jajowaty i pękł nie wiadomo od czego.
[url=http://images47.fotosik.pl/251/23d63d03732514e3med.jpg]Obrazek[/URL]
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
zawsze wskazywało nieco ponad 90 stopni i nigdy ani w korku ani upałach nie doszło do 100
[ Dodano: 2010-02-23, 15:10 ]
Od wymiany króćca temperatura silnika wzrosła przynajmniej na wskazaniach, przed wymianą miałem zawsze 87-93 teraz 94-96, korkach lub jak się zakopałem w śniegu i nie mogłem wyjechać temperatura osiąga około 100 stopni i wentylatory zbijają temperaturę do 90 stopni, co mogłem sknocić przy wymianie króćca że temperatura wzrosła?
[ Dodano: 2010-02-23, 15:10 ]
Od wymiany króćca temperatura silnika wzrosła przynajmniej na wskazaniach, przed wymianą miałem zawsze 87-93 teraz 94-96, korkach lub jak się zakopałem w śniegu i nie mogłem wyjechać temperatura osiąga około 100 stopni i wentylatory zbijają temperaturę do 90 stopni, co mogłem sknocić przy wymianie króćca że temperatura wzrosła?